vooruit en achteruit spoelen opname

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 14:28
Mijn vraag

Als ik een op tv opgenomen programma doorspoel (hoef geen reclame te zien of bij het doorspoelen voor het begin van de opname) en weer hervat op het moment dat ik wil springt de opname een behoorlijke tijd voor of achteruit zodat ik weer opnieuw terug of door moet spoelen. Dus ook voordat ik de opname ga afspelen na hem op het begin gezet te hebben.

Let wel, dit moet ik dan iedere keer wel een keer of drie herhalen dus is zeer irritant.

Ik heb zelf (met telefonische ondersteuning XS4All) al diverse keren een update uitgevoerd maar dit heeft niets geholpen.

Wie herkent dit en kan mij vetellen wat hier aan te doen is?

Relevante software en hardware die ik gebruik

N.V.T..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Diverse keren een update gedaan
...

Beste antwoord (via BigBear48 op 11-02-2018 16:34)

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Het lijkt mij handiger om contact op te nemen met je provider die ook het kastje geleverd heeft. Als je er zelf niet uitkomt, en niet weet wat STB, VDSL en FttH betekent, lijkt het mij verstandiger om er een monteur naar te laten kijken.

De termen STB, VSDL en FttH zijn trouwens gewoon te Googlen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Vertellen wat voor kastje je hebt lijkt me het minimale wat je zou kunnen delen...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Een Fritzbox 7581 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@BigBear48 Helaas is de grote kristallen bol kapot, dus ajb wat meer info. ;)

Bv:
-welke STB gebruik je? Welke s/w versies?
-wat voor een soort aansluiting gebruik je? VDSL of FttH?
-hoe is je FRITZ!Box aangesloten op de STB?
-s/w versie van de FRITZ!Box?

En gebruik je vooruit/achteruit spoelen met de [<<] of [>>] toetsen en/of met het invoeren van mm:ss?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Sorry, maar ik weet totaal niet waar je het over hebt.

Wat is STB, VDSL FttH? I don't know.

Ik weet dat de box op een glasvezelaansluiting aangesloten is maar verder........

Voor het vooruit/achteruit spoelen gebruik ik de toetsen << >> naast de knop II> (pijltje is dicht en de tekens staan op de knop is om weer te starten).

Excuses voor mijn onkunde. Overigens dank voor jullie meedenken.

P.S. Zoek me gek op Google maar lees totaal niets over dit probleem.

Nog een P.S. Alles is geleverd en aangesloten door XS4ALL

[ Voor 14% gewijzigd door BigBear48 op 11-02-2018 16:22 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:01

sjaool

Every life should have 9 cats

Het lijkt mij handiger om contact op te nemen met je provider die ook het kastje geleverd heeft. Als je er zelf niet uitkomt, en niet weet wat STB, VDSL en FttH betekent, lijkt het mij verstandiger om er een monteur naar te laten kijken.

De termen STB, VSDL en FttH zijn trouwens gewoon te Googlen. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Ik heb even gegoogeld maar dan nog zeggen die afkortingen mij niets.

Ga zeker je advies opvolgen en markeer dit als het beste antwoord. d:)b

Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:18
Dat 'doorspoelen' gaat waarschijnlijk in stappen? 2, 4, 8, 16, 32, 64 x normaal. Dus wanneer jij weer op play drukt moet de normale snelheid hervonden worden en die snelheid ligt dan een stuk verder dan daar waar jij op je knopje drukt???

Probeer eens op 2x snelheid door te 'zappen' of probeer het eens op tijd (6 min reclameblok).

En verder wat de voorgangers aan advies geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Ja, precies wat je schrijft.

Ik heb even wat geprobeerd en wel doorspoelen op 2,4, 8 en 16. Bij 2,4,en 8 gaat hij verder waar ik gestopt ben, dus prima, bij 32 verspringt de opname.

Moet ik dan maar langzamer vooruit/achteruit spoelen? Kan dit met glasvezel te maken hebben, bij Ziggo (kabel) had ik er nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
BigBear48 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:10:
Ja, precies wat je schrijft.

Ik heb even wat geprobeerd en wel doorspoelen op 2,4, 8 en 16. Bij 2,4,en 8 gaat hij verder waar ik gestopt ben, dus prima, bij 32 verspringt de opname.
32x gaat zo snel dat je waarschijnlijk gewoon te laat op play drukt.
Moet ik dan maar langzamer vooruit/achteruit spoelen? Kan dit met glasvezel te maken hebben, bij Ziggo (kabel) had ik er nooit last van.
Kon je bij Ziggo ook met 32x snelheid doorspoelen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Volgens mij kon je bij Ziggo ook op 32 doorspoelen.

Volgens mij druk ik niet te laat op play (wat dat zou natuurlijk kunnen), want als ik op play druk na het doorspoelen stopt hij op het punt waar ik voor gekozen heb. Pas daarna schiet hij een stuk voor of achteruit. Dus hij stopt wel op het juiste moment.

Kijk, als dat steeds een keertje is kan ik er nog wel mee leven, maar niet als je steeds zeker wel drie pogingen moet doen om op het juiste punt te komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:18
De 'opnames' zijn dan waarschijnlijk ook niet lokaal? m.a.w. zit er wel een opname medium (HD) in je tv-box?

Wanneer jij op play drukt, is het visueel bij jou thuis wel op het punt welke je kiest, maar de server heeft jou commando nog niet binnen gekregen, het is dus een soort vertraging die je simpel uitgelegd ook wel eens ziet tussen audio installaties en tv's (lip sync), of de rare vertraging bij live tv interviews aan de andere kant van de wereld waarbij er een vreemde stilte valt tussen vraag en antwoord, afijn je snapt me wel denk ik.....

Dus misschien is de oplossing dan wel om beter in te schatten wanneer je de snelheid van het doorspoelen moet vertragen, zodat het commando van pauze of play eerder binnenkomt, en het de vertraging (virtueel) opheft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Ja, een opname mdium zit in de box heb ik begrepen.

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Toevallig heb ik hier beneden een internetradio staan en als ik boven op de computer dezelfde zender heb hoor je ook een fractie verschil. Grappig.

Wat je als laatste zegt ga ik ook eens uitproberen, zal vanavond wel worden. Daar zit wel wat in.

Ik laat nog even wat weten (morgen).

Voor nu allemaal bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:18
Wij spoelen hier altijd door met max 8 of 16 speed, juist omdat je ie niet precies weer verdergaat op het moment dat je weer op play drukt (XS4all).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Ga ik vanavond ook proberen. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:48
Zelf KPN maar zal vermoedelijk zelfde werken met opnames in de cloud. Als ik met 32-64x doorspoel door reclames en ik zie dan bijv in 1 frame dat het programma weer begonnen is, druk ik op play.
In dat geval begint het afspelen soms tot vanaf 1 minuut voor het begin van het programma.
Ik vermoed dat dit opzettelijk gedaan wordt om de traagheid van de gemiddelde gebruiker te compenseren.
Wat ik nu doe is simpelweg iets later op play drukken.
(En standaard zo’n 7:00 vooruit springen ipv 32-64x fast forward bij reclames en je bent er meestal ook direct)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
XS4All werkt inderdaad hetzelfde als KPN.

Bij mij is het probleem dat de opname OF vooruit OF achteruit springt als het beeld weer stilstaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41
Wat betreft de oplossing van KPN: ja de opnames worden serverside gemaakt. De standaard stb's die ze leveren zijn van entone, zonder interne hdd.

Voordelen: je kunt je opnames vanaf alle kastjes (en/of mobile devices) in het huis openen en ook bij het omruilen van een kapotte unit blijven je opnames behouden.
Nadeel: trickplay (het spoelen) is trager omdat je je commando's naar een streaming server stuurt - deze zal versneld de opname voor je afspelen. de round-trip-time is langer dan wanneer je lokaal in een bestand zou 'seeken'. Als je weer op 'play' duwt zal deze naar de dichtsbijzijnde iframe springen

Het is even wennen, maar er is (naar mijn mening) prima mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
razorhead schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:44:
Wat betreft de oplossing van KPN: ja de opnames worden serverside gemaakt. De standaard stb's die ze leveren zijn van entone, zonder interne hdd.

Voordelen: je kunt je opnames vanaf alle kastjes (en/of mobile devices) in het huis openen en ook bij het omruilen van een kapotte unit blijven je opnames behouden.
Nadeel: trickplay (het spoelen) is trager omdat je je commando's naar een streaming server stuurt - deze zal versneld de opname voor je afspelen. de round-trip-time is langer dan wanneer je lokaal in een bestand zou 'seeken'. Als je weer op 'play' duwt zal deze naar de dichtsbijzijnde iframe springen

Het is even wennen, maar er is (naar mijn mening) prima mee te leven.
KPN levert geen entone. Alleen Motorola/arris/arcadyan/ZTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Een hele uitleg waar ik echt niets van snap. Sorry.

Maar dat laatste regeltje ben ik niet met je eens als je steeds wel een drietal handelingen moet doen om op het gewenst punt uit te komen.

Stel dat je vier keer per opname (van een uur) wilt doorspoelen, toch wel een redelijk aantal keer voor een doorsnee opname (reclames), ben je wel even twaalf keer bezig! En dat doorgaans twee opnames per avond en dat zeven keer per week. Is echt niet mee te leven hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41
mad-dog schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:06:
[...]

KPN levert geen entone. Alleen Motorola/arris/arcadyan/ZTE
sorry, idd: entone is t-mobile. KPN is vooral Arris tegenwoordig voor stb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Conclusie: Dit hoort zo, en de helpdesk van xs4all laat zien hoe capabel ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zo moeilijk is het allemaal niet.
Reclames op de commerciële kanalen duren vrijwel allemaal 7 minuten.
M.a.w. je toetst in 700 >> en hoppa, je staat 7 minuten verder. Isse simpel.

https://www.xs4all.nl/service/diensten/handleidingen.htm
Of je leest de gebruiksaanwijzing: O-)
https://www.xs4all.nl/web...efca3d2e&contentid=124705
bladzijde 29...

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 11-02-2018 23:26 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Dank voor je reactie, en dit had ik al gelezen in de handleiding, maar de tijd van de reclame die jij noemt is niet altijd juist.

Een voorbeeld waar het zeker niet werkt. Op Discovery nemen wij altijd Salvage Hunters op en de ene reclame in dit programma is een stuk langer dan de andere. Aangezien je vooraf niet weet hoe lang de betreffende reclame duurt gaat dit dus niet werken.

Misschien dat de 'doorsnee' reclame wel ongeveer 7 minuten duurt maar dat zal niet altijd hetzelfde zijn en dat weet je nooit van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wees blij dat je nog kunt doorspoelen!
Bij het terugkijken (als je ze niet hebt opgenomen) van gemiste programma's op de commerciële zenders is zelfs het doorspoelen van de reclame geblokkeerd! :(
Stel je voor dat je geen reclames door je strot geduwd krijgt. }) :X

En wat betreft b.v. History, Discovery of NGC; daar zijn idd de reclameblokken variabel. Net zoals op b.v. BBC FirstHD.
Maar dan nog, kwestie van >> indrukken en ff goed opletten (tot max 16x) en dan op > drukken. Dan begint 'ie af te spelen vlak voor het moment dat je aan het snelspoelen was.
Moet je wel oefenen met goede oog-vingerdruk-coördinatie. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Ja, prima ga ik doen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Ik ben vandaag wat aan het experimenteren geweest en tot de conclusie gekomen dat de opnamen per zender verschillend reageren op vooruit/achteruit spoelen. Ik houd max. 16 x aan en dat werkt redelijk maar niet echt goed.

Wat vandaag ook opviel bij het schaatsen, live uitzending, is dat wanneer ik stop en weer vervolg het beeld ongeveer vier seconden vooruit springt. Maar oké, wat is vier seconden, al blijft het vreemd.

Als het niet anders kan dan zoals het nu is moet het maar. Welke provider moet je anders nemen?

Is dit nu een glasvezel probleem (bij mijn vorige provider met kabel had ik dit niet) of omdat XS4All in de cloud werkt? Hoop dat iemand dit kan beantwoorden want dan weet ik dat tenminste.

P.S. Ik snap totaal niet waarom ik hier niets over kan vinden op internet, zelfs op het XS4All forum niet en krijg daar ook geen enkele reactie op mijn vraag.

Ben ik dan de enige met dit 'probleem'?

[ Voor 13% gewijzigd door BigBear48 op 12-02-2018 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBear48
Zojuist gebeld door XS4All en ik krijg twee nieuwe ontvangers.

Eerlijk gezegd wel goede service van XS4All. Ze hadden toch ook kunnen zeuren over dit proberen en dat proberen.

We gaan het ervaren maar de reactie op mijn mail vind ik zeer positief.

• BigBear48
Nieuwe ontvangers gehad maar 'probleem' is ondanks dat het iets beter is, helaas, blijvend.

Uitleg van XS4all is dat de programma's in een server opgeslagen zijn en daardoor tijd nodig hebben om te stoppen (reageren) waar ik dat wil om verder te kijken. Op lage spoelsnelheid kan dit wel ongeveer 3 sec. zijn, op de hoogste snelheid wel een minuut (heeft de medewerker speciaal even getest).

Hier schijnt (nog) niets aan te doen te zij, dus mee (leren) leven. Er zijn ergere dingen natuurlijk.

Iedereen dank voor de reacties.
Pagina: 1