Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

POE issue

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48
Ik heb hier thuis een poe issue waar ik niet uit kom. Op zolder wil ik een poe access point neer hangen. Kabeltje er naar toe gelegd. Stekkertjes aan de kabels geknepen. Even testen met een laptop op ik connectie heb. Yup. Prima 100MB connectie.

Kabel zit aan de andere kant in een poe switch die prima werkt, want hier zit ook een ander poe access point aan die in de garage hangt. Nog verder weg en geen probleem. Ik heb hier alleen een outdoor netwerkkabel gebruikt, omdat de kabel ook outdoor gaat.

Nu de access point op zolder aangesloten. Lampjes gaan aan, dus de power is er over the ethernet. Echter, het LAN lampje blijft knipperen. Hij krijgt geen netwerk. Om een defect aan de access point uit te sluiten deze met een kort kabeltje direct op de poe switch aangesloten. Hopa, werkt. Geen probleem.

Terug naar de zolder. Qua aders heb ik de kleuren naast elkaar liggen: oranje/wit, oranje, blauw/wit, blauw, groen/wit, groen, bruin/wit, bruin. Dit is op beide stekkers hetzelfde. Ook de korte testkabel heeft de aders aan beide stekkers gelijk, alleen is groen/wit en blauw/wit omgedraaid. Maar dat maakt volgens mij geen moer uit. De aders zijn aan beide eindjes gelijk.

Nu komt het mysterie. Als ik de netwerkkabel naar zolder in een switch plug (niet poe), vanuit daar een netwerkkabel naar de access point en vervolgens de access point stroom geef met een adapter werkt hij wel. Als ik een poe adapter aansluit op de switch en vervolgens een kabel vanuit deze adapter naar de access point aansluit werkt het ook. Wat gaat hier nu mis? Ik heb inmiddels de netwerkkabel al met een halve meter ingekort, omdat ik er nu al een keer of 4 een nieuw stekkertje op heb gezet.

Het is net of de switch een fout in de kabel corrigeert?
Of die accesspoint is erg gevoelig qua netwerk? Ik heb een ander model ap van hetzelfde merk nog geprobeert en ook die werkt niet. I'm out of options, want ik wil geen switch op zolder hebben, omdat mijn ketel dan op een verlengsnoer moet en men zegt dat dat niet aan te raden is. Bovendien is het mooier als het met zo min mogelijk poweradapters en hubs ook gewoon werkt, wat is anders het nu van een poe ap?

Trouwens, die poe injector bij de poe switch aansluiten in de meterkast en het ap werkt ook niet. Het werkt alleen met die domme switch er tussen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Beste antwoord (via rens-br op 11-02-2018 18:01)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:36
Volgorde van de kabels maakt zeker uit. Heeft te maken met aderparen en hoe het systeem werkt.
Sluit eerst maar eens goed aan.
Wikipedia: RJ-45

568B wordt trouwens het meest gebruikt, maar technisch is er geen verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door FireWood op 11-02-2018 15:23 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:36
Volgorde van de kabels maakt zeker uit. Heeft te maken met aderparen en hoe het systeem werkt.
Sluit eerst maar eens goed aan.
Wikipedia: RJ-45

568B wordt trouwens het meest gebruikt, maar technisch is er geen verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door FireWood op 11-02-2018 15:23 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 11:41
Je zegt prima 100MB connectie. Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat je 100 Mbit bedoelt.

Inschatting: de kabel of stekkers zijn niet goed, anders had je 1000mbit gehad. Kans dat PoE/netwerk om die reden ook niet lekker werken.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Je volgorde van de aders klopt niet.
Nog een keer knijpen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://hans.terburg.net/UTP%20aansluiten2_html_102afc3a.png

Abort, Retry, Quake ???

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
rimave schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:16:
Qua aders heb ik de kleuren naast elkaar liggen: oranje/wit, oranje, blauw/wit, blauw, groen/wit, groen, bruin/wit, bruin. Dit is op beide stekkers hetzelfde. Ook de korte testkabel heeft de aders aan beide stekkers gelijk, alleen is groen/wit en blauw/wit omgedraaid. Maar dat maakt volgens mij geen moer uit. De aders zijn aan beide eindjes gelijk.
Hier gaat het fout, zoals mijn bovenburen al melden. Nieuwe stekkers crimpen met de aders op de goede volgorde, en je bent er.

Verwijderd

Klopt. Kleur maakt geen zak uit. Ook al zijn de kleuren "roze met madeliefjes motief". Who cares.

Zolang de aderparen in paar zijn, dan klopt het. Even testen met een tester. Voor minder dan 3 euro heb je er eentje:

https://www.ebay.nl/itm/M...25852e:g:cyAAAOSwdd9aeAtm

Altijd voor later handig.

De mijne ging na 3 jaar kapot. Hij wou niet meer "lopen". Bleef op één LED branden. Even open gesloopt, blijkt daar een simpele astabiele multivibrator met een schuifregister te zijn.

http://www.schakelingenon...ingen/lichteffecten/1.htm

Schuifregister gecontroleerd, werkt goed. Blijkt dat één van de condensatoren opgedroogd was. Even nieuwe gehaald (15 cent), en het werkt weer....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2018 16:05 ]

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48
Inderdaad de aders zaten niet goed. Nu aan de beide kanten een nieuw stekkertje gedaan volgens T568B en het werkte nu. Ik moet ook zeggen dat die internet connectie via de laptop op zich wel werkte, maar met moeite. Het duurde zeker een halve minuut voor er connectie was, terwijl met de aders in de juiste volgorde er instant connectie is.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Pagina: 1