Toon posts:

Leuk zo'n zusje...

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Het volgende heeft zich voorgedaan. Ik zat lekker achter mijn pc terwijl mijn zusje in de buurt van de contactdoos zat te springen. Op die contactdoos zit een aan/uit knop, die ze heel abrupt heeft gebruikt, d.w.z. dat ze die heel snel uit en weer aan heeft gedaan.

Mijn computer viel dus uit, dat lijkt me logisch, maar nu gaat hij helemaal niet meer aan. :(

De contactdoos is nog prima in orde, daar ligt het dus niet aan. Het monitor (aangesloten op dezelfde contactdoos) werkt nog prima, ook het stekkers in die contactdoos verwisselen maakte geen verschil in dit probleem.

Als ik de 'stroomstekker' van de contactdoos naar de computer nog eens opnieuw erin druk hoor je wel een licht stroomschokje, dus er komt wel degelijk stroom naar binnen, maar de pc zelf doet er dus niks mee.

Hebben jullie hetzelfde advies als de helpdesk van de :r computerboer, dat wil dus zeggen dat ik naar de winkel moet, of schiet jullie zo een idee te binnen waar het aan zou kunnen liggen.

ALLE SUGGESTIES ZIJN WELKOM!!!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Voedingsstekker eruit trekken en de schakelaar van de voeding uit en zo een minuutje laten staan :?

Eeuwige n00b

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:50
Effekes de stekker eruit laten. En vervolgens weer aansluiten. (minuutje ofzo) Heeft mij al eens geholpen..... (vaag maar waar)

(dammit! fazer was first!)

Verwijderd

Al die zusjes van tegenwoordig...

Het klinkt mij in de oren zo dat je wel degelijk een groot probleem hebt en dat er gewoon iets is doorgefikt ofzo....

Verwijderd

Van je familie moet je het hebben he...
Lijkt er idd op dat je voeding is doorgefikt, oid..

Verwijderd

Heel vreemd want het zelfde effect bereik je als je de reset knop gebruikt.

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Jej hebt een ATX voeding neem ik aan, heb je er ook een I/O schakerlaar opzitten.
Deze uitzetten, effe w8en en dan weer aan.
Waarschijnlijk is je voeding in de beveiliging gevallen.

And The Only One

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 15:00 schreef dominator het volgende:

(dammit! fazer was first!)
Graag gedaan hoor... :P

En als het nog niet werkt eventueel een andere voeding proberen om te kijken of het niet aan de voeding ligt.. (of de zekering natuurlijk :))

Eeuwige n00b

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

't kan ook zijn dat door die rare schakeling er eenzekeringetje gesprongen is in de voeding.

Als je een multi meter hebt ff meten of er niet op 1 draaitje nog een 5V of 12V spanning staat. (er is een draadje bij waar ook als de PC uitstaat spanning op hoort te staan als de voeding is aangesloten)
Is die spanning er niet dan is of de voeding kapot of z'n zekering aan vervanging toe.
Als je toch een metertje hebt, kun je die zo door meten.

Of als je garantie hebt dit door de leverancier laten doen, sommige worden nogal paranoia als de zegeltje niet 100% intakt zijn.

EDIT: Dit pas doen nadat je bovenstaande tips op gevolgt hebt :)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik moet er misschien bij vermelden dat mijn hardware ervaring is blijven steken bij er af en toe een geluidskaart/geheugen en een hardeschijfje inzetten.

Ik snap wel het idee van jullie posts, maar ik heb bijvoorbeeld geen idee wat ATX voeding is en waar dan die I/O scakelaar moet zitten.

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 15:09 schreef Duur het volgende:
't kan ook zijn dat door die rare schakeling er eenzekeringetje gesprongen is in de voeding.

Als je een multi meter hebt ff meten of er niet op 1 draaitje nog een 5V of 12V spanning staat. (er is een draadje bij waar ook als de PC uitstaat spanning op hoort te staan als de voeding is aangesloten)
Is die spanning er niet dan is of de voeding kapot of z'n zekering aan vervanging toe.
Als je toch een metertje hebt, kun je die zo door meten.

Of als je garantie hebt dit door de leverancier laten doen, sommige worden nogal paranoia als de zegeltje niet 100% intakt zijn.
Aan een ATX-voeding zomaar gaan meten :o
Heb ik ook eens een keer gedaan (Voltage tussen massa en 12V) hele voeding naar de klote :(
Heb er nou wel een 300W voor terug... *D)

Eeuwige n00b

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 15:11 schreef Rampheerde het volgende:
Oké, ik moet er misschien bij vermelden dat mijn hardware ervaring is blijven steken bij er af en toe een geluidskaart/geheugen en een hardeschijfje inzetten.

Ik snap wel het idee van jullie posts, maar ik heb bijvoorbeeld geen idee wat ATX voeding is en waar dan die I/O scakelaar moet zitten.
Dat is dus gewoon de aan/uit schakelaar op je voeding... :+

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 15:12 schreef fazer het volgende:

Dat is dus gewoon de aan/uit schakelaar op je voeding... :+
Hmmm, oké *D

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:38

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 13 juli 2001 15:11 schreef Rampheerde het volgende:

ehm...

Wat voor een computer is het ?

pentium 1 of 2 ?

3 of 4 ( 2,3,4 is ATX )

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, alle relevante computergegevens:

AMD Duron 800Mhz
300 Watt voeding

Verder gewoon wat dingetjes als een rommetje en een hardeschijf, niets relevants toch? Of mis ik iets.

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 15:18 schreef Rampheerde het volgende:
Oké, alle relevante computergegevens:

AMD Duron 800Mhz
300 Watt voeding

Verder gewoon wat dingetjes als een rommetje en een hardeschijf, niets relevants toch? Of mis ik iets.
Dat is dus ATX.. :)
Gewoon even proberen wat er boven gezegd word en dan verder kijken.. :)

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
Oké, zal even proberen. Spreek jullie weer met een minuut of 5.

Verwijderd

Als je alle kabels erin en eruit hebt gedaan en hij werkt nog steeds niet, dan is de kans wel groot dat je voeding naar de kl*te is.
Deze zal je dus moeten vervangen om dit zeker te weten. Als je dit zelf niet kan moet je inderdaad langs de computerboer of handige vrienden hebben.
Als het niet aan de voeding ligt kan het zijn dat je moederbord een oplawaai heft gehad en da's niet zo mooi, want dan moet je een nieuw moederbord kopen en inbouwen. Wederom als je dit niet zelf kan zal je naar de computerboer moeten of weer die handige vriend moeten bellen....Succes!!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
Vrijdag de 13e

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 13 juli 2001 15:25 schreef dennisdotcom het volgende:
Vrijdag de 13e
LoL :D

inderdaad :)

Nog een fryday de 13e geval.

me spatie balk ik een beetje verrot :(

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 15:25 schreef dennisdotcom het volgende:
Vrijdag de 13e
|:( dat is het natuurlijk.. :P
Nieuw advies:
Wacht tot morgen... :Z :P

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
Heil aan mijn medetweakers!!!

Oké, ik heb even alles afgesloten voor een aantal minuutjes en even in de computer vanalles zitten aandrukken. Weet niet wat nou precies het probleem was, misschien dat de aan/uit schakelaar het probleem was, ook even aangedrukt en hij deed het weer.

Bedankt voor al jullie antwoorden! Jullie mogen trots op jezelf zijn.

Another case solved...

Verwijderd

ik heb wel geen tip gegeven!

maar cool dat hij het weer doet :)

scheelt je toch weer een tripje naar je computerboer

Verwijderd

*D

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 13 juli 2001 15:38 schreef enigma het volgende:
ik heb wel geen tip gegeven!

maar cool dat hij het weer doet :)

scheelt je toch weer een tripje naar je computerboer
Zekers, heb er spijt van dat ik mijn computer er ooit kekocht heb. Is niet het eerste probleem wat ik heb met deze comp. Kan nu gerust de naam van de computerboer noemen, heb dat bewust niet gedaan omdat ik dan een nutteloze discussie op gang breng over --> NorroD <-- waar ik echt niet op zat/zit te wachten.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 13 juli 2001 15:42 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

Zekers, heb er spijt van dat ik mijn computer er ooit kekocht heb. Is niet het eerste probleem wat ik heb met deze comp. Kan nu gerust de naam van de computerboer noemen, heb dat bewust niet gedaan omdat ik dan een nutteloze discussie op gang breng over --> NorroD <-- waar ik echt niet op zat/zit te wachten.
Norrod is vaak best goed hoor, alleen die medewerkers zijn erg mompelig en chagrijnig :(

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 13 juli 2001 15:53 schreef LL Koelkast het volgende:

[..]

Norrod is vaak best goed hoor, alleen die medewerkers zijn erg mompelig en chagrijnig :(
Dat niet, maar ze zetten meestal van die sukkels aan de kassa...

Wie het verhaal wil weten moet me maar ff icqen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Yep, en bij die helpdesk sturen ze je al terug naar de winkel voordat ze er verder over nagedacht hebben (of ze zijn gewoon erg ondeskundig). Gewoon een simpele suggestie zoals ik hier van jullie heb gekregen komen ze nieteens op.

Maar goed, deze topic was niet bedoeld om NorroD de grond in te stampen. Nogmaals bedankt allemaal en een prettig weekend als jullie eraan toe zijn.

• rig0r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025
Op vrijdag 13 juli 2001 14:59 schreef Rampheerde het volgende:
Hallo allemaal,

Het volgende heeft zich voorgedaan. Ik zat lekker achter mijn pc terwijl mijn zusje in de buurt van de contactdoos zat te springen. Op die contactdoos zit een aan/uit knop, die ze heel abrupt heeft gebruikt, d.w.z. dat ze die heel snel uit en weer aan heeft gedaan.

Mijn computer viel dus uit, dat lijkt me logisch, maar nu gaat hij helemaal niet meer aan. :(

De contactdoos is nog prima in orde, daar ligt het dus niet aan. Het monitor (aangesloten op dezelfde contactdoos) werkt nog prima, ook het stekkers in die contactdoos verwisselen maakte geen verschil in dit probleem.

Als ik de 'stroomstekker' van de contactdoos naar de computer nog eens opnieuw erin druk hoor je wel een licht stroomschokje, dus er komt wel degelijk stroom naar binnen, maar de pc zelf doet er dus niks mee.

Hebben jullie hetzelfde advies als de helpdesk van de :r computerboer, dat wil dus zeggen dat ik naar de winkel moet, of schiet jullie zo een idee te binnen waar het aan zou kunnen liggen.

ALLE SUGGESTIES ZIJN WELKOM!!!
Als ie na een tijdje (minuutje ofzo) het nog steeds niet doet is je voeding waarschijnlijk gesneuveld...

Draait de fan achter in je PC wel, of misschien heel kort als je stroom erop zet ?
Zoja, dan is het misschien nuttig even de voedingskabels naar je hardware componenten 1 voor 1 los te halen en weer aan te sluiten om te kijken of het aan 1 van je hardware componenten ligt. Ook ff de voedingskabels naar je mainboard loshalen.

...

oops ! hij deed het alweer :) naja voor de volgende keer dan maar he !

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 15:36 schreef Rampheerde het volgende:
Heil aan mijn medetweakers!!!

Oké, ik heb even alles afgesloten voor een aantal minuutjes en even in de computer vanalles zitten aandrukken. Weet niet wat nou precies het probleem was, misschien dat de aan/uit schakelaar het probleem was, ook even aangedrukt en hij deed het weer.

Bedankt voor al jullie antwoorden! Jullie mogen trots op jezelf zijn.

Another case solved...
Geen dank hoor.... :)

Eeuwige n00b

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 19:21
:7 Weerstandje :7

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 16:03 schreef rig0r het volgende:

[..]

Als ie na een tijdje (minuutje ofzo) het nog steeds niet doet is je voeding waarschijnlijk gesneuveld...

Draait de fan achter in je PC wel, of misschien heel kort als je stroom erop zet ?
Zoja, dan is het misschien nuttig even de voedingskabels naar je hardware componenten 1 voor 1 los te halen en weer aan te sluiten om te kijken of het aan 1 van je hardware componenten ligt. Ook ff de voedingskabels naar je mainboard loshalen.

...

:o oooooooooo :)

Verwijderd

was dat nou zo moeilijk :P

• Leon

Leon

Rise Of The Robots

Op vrijdag 13 juli 2001 16:10 schreef Binne het volgende:
was dat nou zo moeilijk :P
JAA!! :( :P
Heb er uren over zitten te denken voordat ik het wist hoor.. :( :+

Eeuwige n00b

• Rody
  • Laatst online: 01-08 10:13
Op vrijdag 13 juli 2001 16:03 schreef rig0r het volgende:

[..]

...

wel een beetje opletten heh ;) :P

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Slowchat

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.