HELP ik word kaal door headset, Alternatief?

Pagina: 1
Acties:
  • 10.475 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-06 13:06
TL:DR: Ik zoek een Speaker set (2.1 5.1) - Losse microfoon, andere suggesties zijn welkom...

Beste Tweaker(s),

Elke keer als ik naar de kapper ga (dat overigens mijn moeder is) zegt ze dat ik kaal begin te worden op het hoofd waar mijn headset (G933 ARTEMIS SPECTRUM) zit, omdat ik wel uren lang met me headset op het hoofd zit.... Nu vroeg ik mij af er een een goed alternatief was om dit tegen te gaan. De optie die mij tot zo ver het beste leek was speaker set + microfoon.

Zelf heb ik gekeken naar verschillende speakersets 2.1 en 5.1, en gekeken naar random websites met reviews (Tweakers, Hardware.info, Coolblue), echter word ik niet echt heel veel wijzer hier van. Ook heb ik een moederbord (ROG-STRIX-Z370-I-GAMING) die SupremeFX ondersteund en weet niet in hoe verre een speaker hier benut van zou kunnen hebben. Zelf game ik veel maar om de zoveel tijd luister ik ook naar muziek (beetje alles wel, Bijv; Hardstlye tot Jazz) en kijk ik netflix als ik me verveel.

Als microfoon zat ik zelf te denken aan 1tje die je bij je hals doet, en dan vervolgens praat, zoals nieuwsreporters dat ook hebben, maar ik heb geen idee hoe mensen dit soort microfoons noemen.

Zelf zat ik te denken aan 300 euro max voor het totaal plaatje.

Mochten er andere alternatieven zijn sta ik hier ook voor open... _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Duranor op 11-02-2018 14:36 ]

Beste antwoord (via Duranor op 13-02-2018 08:31)

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:27
Kaal worden van een headset... das een nieuwe die ik nog nooit gehoord heb, sorry.

Het zou vast kunnen als je een hele langzame groei van haren hebt waardoor je meer haar verliest dan dat je aanmaakt maar ik denk dat je dan eerder gewoon kaal gaat worden ipv dat het aan je headset ligt.

Ongeacht my 2 cents op je TLDR:
Je zou kunnen kijken naar een studio microfoon op USB of XLR samen met een microfoon arm waar je hem aanhangt. Die hebben namelijk een directional waar ze geluid vandaan pakken, dit wil niet zeggen dat je met 200 watt aan de achter de mic muziek kan gaan luisteren maar zie het meer als dempend. Jouw stem zou dan altijd beter binnen moeten komen in de mic dan de achtergrond geluiden die zich aan de achterkant bevinden.

Daarna zoek je een leuk 5.1 setje die aan je wensen voldoet. Ik gebruik al jaren een Logitech Z906 maar dat waren ook tijden toen ik hem kon kopen voor ergens in of onder de 200 ipv de huidige prijs van 250+. Denk dat ik hem zelfs al meer dan 10 jaar heb eerlijk gezegd en ik heb er geen spijt van dat ik ooit een dure speakerset heb gekocht. Enige wat lastig kan zijn is de juiste instellingen vinden want zowel de speakerset als windows kan 5.1 erover heen pompen wat erg vervelend kan zijn maar zodra het goed werkt heb je echt pracht geluid.

[ Voor 16% gewijzigd door Kadardar op 12-02-2018 01:31 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Alle reacties

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De meeste mensen worden kaal waar de headset op het hoofd zit, maar daar heb je geen headset voor nodig :P

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:52
Mijn moeder zei vroeger dat ik vierkante ogen kreeg als ik lang naar de tv keek. Ik weet niet of de boodschap juist is overgekomen wanneer je je moeder vertelt dat je een andere headset hebt gekocht ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03:44
Je wordt niet kaal door het dragen van een headset.

Wat wel kan is als je headset op & af zet dat je 'lossere' haren lostrekt. Maar deze haren groeien net zo hard terug.

Misschien probeert je moeder een hint te geven ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven__NL op 11-02-2018 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

phYzar schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:30:
Mijn moeder zei vroeger dat ik vierkante ogen kreeg als ik lang naar de tv keek. Ik weet niet of de boodschap juist is overgekomen wanneer je je moeder vertelt dat je een andere headset hebt gekocht ;)
Dat inderdaad....
Mocht je er toch aan twijfelen ga dan eens naar een andere kapper, eentje die niet in je familiekring zit.

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 11-02-2018 14:34 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Duranor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:26:
Als microfoon zat ik zelf te denken aan 1tje die je bij je hals doet, en dan vervolgens praat, zoals nieuwsreporters dat ook hebben, maar ik heb geen idee hoe mensen dit soort microfoons noemen.
Die hangt aan je oor, en zit gigantisch kut kan ik je vertellen. Ik heb een keer een ochtendje zo'n ding opgehad.
Wat was ik blij toen de show voorbij was. En volgens mij zijn die head-microphones ook stervensduur. En dan los van het feit of ze ook een normale 3.5 MM jack gebruiken is de vraag. Vaak gebruiken ze die dingen bij evenementen waarbij er geen 3,5 mm jack wordt gebruikt maar iets anders, zoals mini-xlr.

[ Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 11-02-2018 14:37 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
AW_Bos schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:36:
[...]

Die hangt aan je oor, en zit gigantisch kut kan ik je vertellen. Ik heb een keer een ochtendje zo'n ding opgehad.
Wat was ik blij toen de show voorbij was. En volgens mij zien die head-microphones ook stervensduur.
Ik dacht meer aan een microfoon die je vast zet bij je shirt, oftewel niks om het hoofd heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Duranor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:37:
[...]

Ik dacht meer aan een microfoon die je vast zet bij je shirt, oftewel niks om het hoofd heen.
Een clip-on microfoon, ook lavalier genoemd.
Die heb ik ook voor mijn audiovisuele opnames en hoeft niet duur te zijn als je een volledig bedraade neemt. Ooit heb ik eentje voor een eurootje of vijf gekocht via ebay.

Bij reportages gebruiken ze die dingen vaak in combinatie met een zender/ontvanger voor bewegingsvrijheid. Maar dan is het weer ineens erg duur, en zit je aan frequenties vast. :P

Maar volledig bedraad en met 3,5 mm jack is het beste.

https://www.ebay.nl/sch/i...w=lavalier+3%2C5&_sacat=0

Verder denk ik ook echt dat je moeder je zit te dollen, en dat je misschien volgens haar misschien wel net iets teveel gamed :+

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 11-02-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
AW_Bos schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:39:
[...]

Een clip-on microfoon, ook lavalier genoemd.
Die heb ik ook voor mijn audiovisuele opnames en hoeft niet duur te zijn als je een volledig bedraade neemt. Ooit heb ik eentje voor een eurootje of vijf gekocht via ebay.

Bij reportages gebruiken ze die dingen vaak in combinatie met een zender/ontvanger voor bewegingsvrijheid. Maar dan is het weer ineens erg duur, en zit je aan frequenties vast. :P

Maar volledig bedraad en met 3,5 mm jack is het beste.

https://www.ebay.nl/sch/i...w=lavalier+3%2C5&_sacat=0

Verder denk ik ook echt dat je moeder je zit te dollen, en dat je misschien volgens haar misschien wel net iets teveel gamed :+
Weet je ook nog een goede speaker set voor de PC? of zou ik dan gewoon op de reviews af moeten gaan?
Sorry maar wat ik hier boven zei kan ik niet als grappig beschouwen en ze meent dit ook serieus, daarbij ben ik ook serieus op zoek naar alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Duranor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:14:
[...]

Weet je ook nog een goede speaker set voor de PC? of zou ik dan gewoon op de reviews af moeten gaan?
Sorry maar wat ik hier boven zei kan ik niet als grappig beschouwen en ze meent dit ook serieus, daarbij ben ik ook serieus op zoek naar alternatieven.
Je moeder zal het misschien wel serieus menen, maar dat betekent nog niet dat het echt waar is.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Ik lees op internet enkele topics hierover, maar gezien het marginaal weinig is lijkt mij dit dit meer een onzinverhaaltje is. Anders zet je je koptelefoon een tandje minder strakker.

Oh ja, ik ben zelf ook haast kaal sinds mijn 25e (net als mijn vader). Maar ik draag zelf echt nooit een headset op mijn hoofd. Zit 'm gewoon in de genen! Join the club of bald people ;).

Of probeer wat minder te gamen ;).......wat de hint lijkt te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 11-02-2018 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
phYzar schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:30:
Maar is jouw moeder ook jouw opticien ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:42

g0tanks

Moderator CSA
Duranor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:26:
Elke keer als ik naar de kapper ga (dat overigens mijn moeder is) zegt ze dat ik kaal begin te worden op het hoofd waar mijn headset (G933 ARTEMIS SPECTRUM) zit
Is dit iets wat je zelf ook in de spiegel ziet?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

g0tanks schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:21:
[...]

Ga anders gewoon naar een andere kapper toe, en vraag het ze gewoon... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
g0tanks schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:21:
[...]

Je ziet dat mijn haren op die plek dunner zijn als op andere plekken. mijn headset zit des ondanks ook niet strak om mijn hoofd heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In-ears met een draadje in het stukje draad net voor het oortje zelf. Als je maar liefst €20 investeert kun je een prima setje halen via Aliexpress.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik wordt dikker op de plekken waar mijn kleding zit, dat wil nog niet meteen zeggen dat er een causaal verband is.
Laat mij anders even vertalen wat je moeder zegt: "Ik ben van mening dat je te veel gamet, misschien moet je eens minderen?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duranor
TommyboyNL schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:38:
Ik wordt dikker op de plekken waar mijn kleding zit, dat wil nog niet meteen zeggen dat er een causaal verband is.
Laat mij anders even vertalen wat je moeder zegt: "Ik ben van mening dat je te veel gamet, misschien moet je eens minderen?"
Dat zegt ze op andere manier niet op deze. Dit zei ze gewoon als kapster zijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
sypie schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:38:
In-ears met een draadje in het stukje draad net voor het oortje zelf. Als je maar liefst €20 investeert kun je een prima setje halen via Aliexpress.
In-Ears is niet voor mij weg gelegt man niet voor langere periodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Duranor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Dat zegt ze op andere manier niet op deze. Dit zei ze gewoon als kapster zijne.
Ook als kapster blijft het je moeder ;).

Vraag anders eens een bevestiging aan je moeder, en vraag haar bij zo'n confrontatie dat je haar verdenkt van het feit zij je verdenkt dat je teveel aan het gamen bent. Ontkent ze dat, dan zal ze het serieus bedoelen, bevestigt ze het, dan weet je wat je moet doen :).

[ Voor 36% gewijzigd door AW_Bos op 11-02-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
AW_Bos schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:54:
[...]

Ook als kapster blijft het je moeder ;).

Vraag anders eens een bevestiging aan je moeder, en vraag haar bij zo'n confrontatie dat je haar verdenkt van het feit zij je verdenkt dat je teveel aan het gamen bent. Ontkent ze dat, dan zal ze het serieus bedoelen, bevestigt ze het, dan weet je wat je moet doen :).
Ze bedoeld het op de juiste manier, ze weet dat ik te veel game dit stond er los van.

[ Voor 9% gewijzigd door Duranor op 11-02-2018 16:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:37
Als je kaal wordt komt dat écht niet door je headset. Dat is gewoon je hoofd in het zand steken en niet willen accepteren dat je gewoon kaal wordt. Beste is gewoon om dat te accepteren, want niets om je hoofd hebben zal dat echt niet gaan veranderen.

Wil je er iets tegen doen kun je altijd nog met je huisarts bespreken, die kan je sowieso wel vertellen of je echt kaal wordt, om minoxidil of finasteride te proberen. De enige twee middelen waarvan wetenschappelijk is aangetoond dat het haaruitval kan doen stoppen en in bepaalde gevallen ook kan laten teruggroeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
Ik ben niet op zoek naar feiten of waarheden van anderen mensen, ik zoek naar producten zodat ik geen headset meer op hoef. maar nog wel kan blijven praten met vrienden en muziek kan luisteren. en om de zoveel tijd voor kortere periodes me headset nog op kan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je wilt de waarheid niet weten?
Begin het topic dan gewoon met: Ik zoek een vervanging voor mijn headset met een losse microfoon en speakers.

Het gaat niet over waarheden van andere mensen, maar over wel of geen waarheden. Er zijn geen meerdere waarheden in dit geval. Ik ben best benieuwd naar feitelijke onderbouwingen voor de stelling dat de headset de oorzaak is.

Misschien had ik ook wel een headset moeten dragen, dan had ik iets gehad om de schuld te geven. Ik denk dat het bij mij gekomen is omdat m'n speakers te luid stonden en de trillingen hebben de haren uit laten vallen.

Advies voor luidsprekers is altijd lastig (je wilt de mijne niet hebben, want dan verlies je nog meer haar) omdat het gewoon afhankelijk is wat je zelf mooi vindt. Ook is het van belang wat je budget voor de luidsprekers is en waarvoor je ze gebruikt (naast gamen.) Heb je de ruimte voor surround of wil je 2(.1)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

Croga

The Unreasonable Man

Duranor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:17:
Ik ben niet op zoek naar feiten of waarheden van anderen mensen, ik zoek naar producten zodat ik geen headset meer op hoef. maar nog wel kan blijven praten met vrienden en muziek kan luisteren. en om de zoveel tijd voor kortere periodes me headset nog op kan doen.
Als een tip voor je van iemand die regelmatig speelt met mensen die ook geen headset dragen: Doe het je vrienden niet aan!!

Als je voicechat wilt tijdens het spelen dan moet je simpelweg een headset dragen. De kwaliteit van de voicechat gaat anders enorm omlaag, tot het irritante aan toe. Zeker als je vervolgens ook nog eens geen PTT maar level-trigger gebruikt is dat echt mateloos irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:06

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik heb ook de G933 en aantal uren per dag op tot zover wordt ik niet kaal en ook geen kale ring horizontaal. Broodje aap verhaal.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Croga schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:26:
[...]

Als een tip voor je van iemand die regelmatig speelt met mensen die ook geen headset dragen: Doe het je vrienden niet aan!!

Als je voicechat wilt tijdens het spelen dan moet je simpelweg een headset dragen. De kwaliteit van de voicechat gaat anders enorm omlaag, tot het irritante aan toe. Zeker als je vervolgens ook nog eens geen PTT maar level-trigger gebruikt is dat echt mateloos irritant.
Hoewel op zich gewoon waar, is dit wel sterk afhankelijk van de omgeving waarin je gamed en de mic die je gebruikt. Meestal is het zo dat mensen die geen headset dragen, dan maar de MIC van de webcam o.i.d. gebruiken, omdat ze er geen geld aan wilden uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
Croga schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:26:
[...]

Volgens mij kan je gewoon makkelijk een push to talk gebruiken met een lavalier? Bij hardware.info TV hebben ze ook zo'n Lavalier, ik hoor daar geen vaag geruis op of iets in die richting. Al zouden ze zijn stemmen kunnen opnemen en later met audacity het eruit kunnen filiteren, maar volgens mij valt dat allemaal wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
42dpi schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:27:
Ik heb ook de G933 en aantal uren per dag op tot zover wordt ik niet kaal en ook geen kale ring horizontaal. Broodje aap verhaal.
Een aantal uur? Ik gebruik mijn headset wel 12u per dag... Als de dag het toe laat en ik daar zin in heb.
Het word niet gelijk kaal of een kale ring, ik heb het meer over het uitdunnen idee, je haar word op die plek minder dik dan op de andere plekken, voor haar is dat een teken dat je er dan kaal op word.

Maar ondanks dat en zoals ik ook al eerder zei, wil ik gewoon meerdere alternatieven dan alleen "De Headset".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:37
Al zou je je headset 24 uur per dag gebruiken word je er nog steeds niet kaal door. Misschien dat er haren aan je headset blijven hangen, maar deze groeien gewoon terug. Wanneer haren niet terug groeien word je dus kaal en dat gebeurd onafhankelijk van het dragen van een headset of niet. Het dunner worden van je haar, al dan niet lokaal, is gewoon een voorteken. Het kan nog enkele jaren duren voordat je écht zichtbaar kaal wordt zonder dat je dit kunt "verdoezelen".

Ik vind het eigenlijk wel belangrijk dat dit duidelijk wordt in dit topic, want wanneer ik google op "bald AND headset" krijg ik de meest belachelijke pagina's voorgeschoteld, dat je kunt kaal kunt worden door het gebruik van een headset - hoogstens verlies je haren, maar die groeien dus gewoon weer terug. Wederom: er is totaal geen wetenschappelijk bewijs, of een redelijk onderbouwde hypothese, dat je kaal kunt worden door het gebruik van een headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
Dus iemand nog recommendations voor een speaker set? Ik kan 5.1 hier ook kwijt. ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:06

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

8 uur per dag.

Vroeger zeiden ze, te lang een helm op met brommer rijden wordt je kaal, petje dragen en je wordt kaal, gel in je haren en je wordt kaal. Ik heb alles in aardig veelvoud gedaan en meld mij elke maand nog bij de kapper omdat het te lang en te veel is.

12 uur per dag wil je niet met inears zitten ook niet met koptelefoon op je oorschelp, de G933 is tot nu toe de beste koptelefoon die heb gehad en krijgt er geen last van.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik draag altijd een headset rondom mijn kin en schaamstreek, scheelt weer scheren :+

39

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:34
Duranor schreef op zondag 11 februari 2018 @ 16:46:
[...]

Een aantal uur? Ik gebruik mijn headset wel 12u per dag... Als de dag het toe laat en ik daar zin in heb.
Het word niet gelijk kaal of een kale ring, ik heb het meer over het uitdunnen idee, je haar word op die plek minder dik dan op de andere plekken, voor haar is dat een teken dat je er dan kaal op word.

Maar ondanks dat en zoals ik ook al eerder zei, wil ik gewoon meerdere alternatieven dan alleen "De Headset".
Gewoon een gameverslaving dus. Vandaar dat je ook zo defensief word.
Als je 12 uur per dag zit te gamen heb je grotere problemen als je headset.

Geloof er ook helemaal niets van dat een headset je kaal kan maken. Maar ja, als je zo'n ding 12 uur op je hoofd hebt, wie weet.

Moet je ook niet eens aan het werk ofzo? Je klinkt niet heel jong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Lijkt me sterk dat je kaal wordt door een headset. Misschien een rare vergelijking maar mijn hond heeft 24/7 een halsband om. En je merkt helemaal niet dat zijn haar daar dunner gaat groeien. Er groeit daar evenveel haar op één cm2 als 5 cm verderop in zijn nek waar de band niet zit. Wat je wel merkt is dat het haar daar beschadigd raakt juist doordat de halsband daar altijd zit, alsof het daar eerder afbreekt of zo. Het is korter en platter zal ik maar zeggen. Als je de halsband afdoet dan zie je dus een "band" in zijn vacht zitten. Misschien dat je dit effect wel kunt zien bij mensen, maar dit heeft meer met beschadiging te maken niet met haaruitval lijkt mij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Fietsbel schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:43:
Ik draag altijd een headset rondom mijn kin en schaamstreek, scheelt weer scheren :+
Maar dan moeten je teamgenoten wel naar je gezeik luisteren.

Het is een mooi broodje aap verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidoyntema
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20-03 19:24
Oordopjes en een staande microfoon?
Was dat nou zo moeilijk?

Ik gebruik zelf de Samson c01u. Die kun je op de hoek van je bureau zetten en je kamaraden horen je prima.

En als je toch voor beter geluid wil doe een petje op en daarover je koptelefoon, maar ik twijfel of de kaalheid daadwerkelijk van de headset komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 936443

Flavius schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:22:
Al zou je je headset 24 uur per dag gebruiken word je er nog steeds niet kaal door. Misschien dat er haren aan je headset blijven hangen, maar deze groeien gewoon terug. Wanneer haren niet terug groeien word je dus kaal en dat gebeurd onafhankelijk van het dragen van een headset of niet. Het dunner worden van je haar, al dan niet lokaal, is gewoon een voorteken. Het kan nog enkele jaren duren voordat je écht zichtbaar kaal wordt zonder dat je dit kunt "verdoezelen".

Ik vind het eigenlijk wel belangrijk dat dit duidelijk wordt in dit topic, want wanneer ik google op "bald AND headset" krijg ik de meest belachelijke pagina's voorgeschoteld, dat je kunt kaal kunt worden door het gebruik van een headset - hoogstens verlies je haren, maar die groeien dus gewoon weer terug. Wederom: er is totaal geen wetenschappelijk bewijs, of een redelijk onderbouwde hypothese, dat je kaal kunt worden door het gebruik van een headset.
Wetenschappelijk 'gehypotiseerd' via Google. Nou... Kan dat idee van tafel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:27
Kaal worden van een headset... das een nieuwe die ik nog nooit gehoord heb, sorry.

Het zou vast kunnen als je een hele langzame groei van haren hebt waardoor je meer haar verliest dan dat je aanmaakt maar ik denk dat je dan eerder gewoon kaal gaat worden ipv dat het aan je headset ligt.

Ongeacht my 2 cents op je TLDR:
Je zou kunnen kijken naar een studio microfoon op USB of XLR samen met een microfoon arm waar je hem aanhangt. Die hebben namelijk een directional waar ze geluid vandaan pakken, dit wil niet zeggen dat je met 200 watt aan de achter de mic muziek kan gaan luisteren maar zie het meer als dempend. Jouw stem zou dan altijd beter binnen moeten komen in de mic dan de achtergrond geluiden die zich aan de achterkant bevinden.

Daarna zoek je een leuk 5.1 setje die aan je wensen voldoet. Ik gebruik al jaren een Logitech Z906 maar dat waren ook tijden toen ik hem kon kopen voor ergens in of onder de 200 ipv de huidige prijs van 250+. Denk dat ik hem zelfs al meer dan 10 jaar heb eerlijk gezegd en ik heb er geen spijt van dat ik ooit een dure speakerset heb gekocht. Enige wat lastig kan zijn is de juiste instellingen vinden want zowel de speakerset als windows kan 5.1 erover heen pompen wat erg vervelend kan zijn maar zodra het goed werkt heb je echt pracht geluid.

[ Voor 16% gewijzigd door Kadardar op 12-02-2018 01:31 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

De TS is al afgehaakt zo lijkt. Misschien is hij per ongeluk op de subwoofer in de woonkamer gaan zitten en is zn konthaar uitgevallen.

Maar voor de TS is dit misschien wel een leuk setje. Levert redelijk geluid en is niet te duur:
pricewatch: Logitech Z906

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hann1BaL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:57:
De TS is al afgehaakt zo lijkt. Misschien is hij per ongeluk op de subwoofer in de woonkamer gaan zitten en is zn konthaar uitgevallen.
En daar ging mijn koffie :D
gidoyntema schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:18:
Oordopjes en een staande microfoon?
Was dat nou zo moeilijk?
Het ligt eraan of je ook cameraopnames /videostream met jezelf maakt. Ik als kijker zou het snoeivervelend vinden als er een duidelijk zichtbare mic in beeld staat waar de TS zich achter verschuilt.

Lavaliers zijn dan sowieso handig en kan je evt ook zelf maken met een simpele in-ear phone met microfoon aan het kabeltje verwerkt. Genoeg DIY op YouTube.

[ Voor 38% gewijzigd door AW_Bos op 12-02-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Mijn collega's en ik werken hele dagen lang op onze laptops en telefoons, vanaf de meest onmogelijke locaties (taxi's, bussen, metro's, vliegtuigen, bergtoppen, de stoep in Bangkok) en hebben dan altijd onze headsets op (microfoon in de kabel), zowel voor conference calls als muziek.

Mijn ervaring leert me dat een microfoon goed genoeg moet zijn om zonder push-to-talk gebruikt te kunnen worden, en die zijn zeker te krijgen. Het voordeel aan dit soort headsets is dat ze het meeste omgevingsgeluid niet opvangen en daarom niet storend zijn voor je vrienden of collega's, maar jij wel beide handen vrij hebt, en dus vrij kan praten, lachen, en snelle grapjes maken. Voor de ervaring is dit enorm belangrijk.

Geen van allen is in al die jaren kaal geworden, dus ik ben bang dat deze myth helaas busted is. Mijn moeder zei vroeger ook wel eens dat soort dingen uit onbegrip over mijn computergebruik, in de hoop dat ik zou minderen. Gelukkig heb ik nooit geluisterd en heb ik nu leuke buitenlandse vrienden en een baan in de IT ;-)

// Edit: de meesten van ons gebruiken de Bose QC25. Je kan op de foto's wel zien dat de microfoon in de afstandsbediening in de kabel zit, en die hangt in de praktijk ongeveer op nekhoogte.

[ Voor 8% gewijzigd door Mei op 13-02-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Mei schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:12:

Geen van allen is in al die jaren kaal geworden, dus ik ben bang dat deze myth helaas busted is. Mijn moeder zei vroeger ook wel eens dat soort dingen uit onbegrip over mijn computergebruik, in de hoop dat ik zou minderen. Gelukkig heb ik nooit geluisterd en heb ik nu leuke buitenlandse vrienden en een baan in de IT ;-)
Dit is weer conclusies de andere kant op. Omdat je in jouw groep niemand kaal hebt zien worden is het dus per definitie niet waar :) ? Zo werkt dat niet 8)

Je enige conclusie moet zijn dat je niet per definitie kaal wordt van een headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duranor
Hann1BaL schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:13:
[...]

Dit is weer conclusies de andere kant op. Omdat je in jouw groep niemand kaal hebt zien worden is het dus per definitie niet waar :) ? Zo werkt dat niet 8)

Je enige conclusie moet zijn dat je niet per definitie kaal wordt van een headset.
Weetje wat ook een probleem is? mensen die geloven in de wetenschap terwijl de wetenschap in aardig wat gevallen alleen geld voor de gemiddelde mens, er is een groot genoeg tal van ervaringen dat de praktijk anders wijst dan een gemiddelde van iets. Mensen die niet door de wetenschap genezen kunnen worden is een voorbeeld daarvan, of mensen die zeggen dat anderen gestoord zijn en dus maar ergens van uit gaan. omdat zij bijvoorbeeld hun niet geloven. Jammer dat de wereld of in iedergeval een gedeelte van tweakers mij als een grap neemt, maar ook hier leer ik van als persoon ... en er zijn zo nog andere voorbeelden wat de wetenschap nog meer niet zou kunnen bewijzen. Als iets niet in jouw straat past of volgens jouw niet is bewezen, betekend dat niet meteen dat de mogelijkheid er niet is.

Zeg nooit, nooit... is ook een uitspraak?

Maar back to topic.... ik heb de Z906 gekocht, bedankt voor het advies hier voor, enige wat ik nog zoek is een microfoon wat ik niet bij me hoofd hoef te hebben, de lavalier leek me een goede optie, maar ik weet niet welke ik daar dan voor zou moeten kopen... Mehmm...

[ Voor 4% gewijzigd door Duranor op 14-02-2018 07:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Duranor schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:44:
[...]

Weetje wat ook een probleem is? mensen die geloven in de wetenschap terwijl de wetenschap in aardig wat gevallen alleen geld voor de gemiddelde mens, er is een groot genoeg tal van ervaringen dat de praktijk anders wijst dan een gemiddelde van iets. Mensen die niet door de wetenschap genezen kunnen worden is een voorbeeld daarvan, of mensen die zeggen dat anderen gestoord zijn en dus maar ergens van uit gaan. omdat zij bijvoorbeeld hun niet geloven. Jammer dat de wereld of in iedergeval een gedeelte van tweakers mij als een grap neemt, maar ook hier leer ik van als persoon ... en er zijn zo nog andere voorbeelden wat de wetenschap nog meer niet zou kunnen bewijzen. Als iets niet in jouw straat past of volgens jouw niet is bewezen, betekend dat niet meteen dat de mogelijkheid er niet is.

Zeg nooit, nooit... is ook een uitspraak?

Maar back to topic.... ik heb de Z906 gekocht, bedankt voor het advies hier voor, enige wat ik nog zoek is een microfoon wat ik niet bij me hoofd hoef te hebben, de lavalier leek me een goede optie, maar ik weet niet welke ik daar dan voor zou moeten kopen... Mehmm...
Veel plezier met je Z906!!

Het antwoord op je vraag wat het probleem is, is het antwoord anders in mijn ogen: Veel mensen begrijpen niet hoe wetenschap werkt. De manier hoe wetenschap werkt is eigenlijk ingewikkelder dan veel mensen denken.

Wetenschap pretendeert niet alles te weten, maar vult wat ze niet weet met random informatie die niet gestaafd kan worden.
Wetenschap is niet iets waar je in kunt geloven. Het is een manier van denken en procesmatig informatie verkrijgen
Wetenschap gaat helemaal niet over "de gemiddelde mens." Wetenschap gaat over kennisvergaring. Dat leidt soms to nieuwberichten dat "we gemiddeld zwaarder zijn dan 20 jaar geleden" etc., maar veel belangrijker dan de gemiddelde waarde is vaak de variantie en verdeling.
Wetenschap is door anderen te verifieren. Als jij iets claimt, moet ik het experiment ook kunnen uitvoeren en dezelfde resultaten krijgen. Zo test je informatie.

De wetenschap kan niet iedereen genezen;dat is heel vervelend, maar de wetenschap zorgt voor resultaten met genezing terwijl het buiten de wetenschap geen groot succesverhaal is.

Wat ik denk dat er in dit specifieke geval aan de hand is, is een geval van correlatie ipv causaal verband. Waar worden (jonge) mannen relatief vaak het eerste kaal? Achter, boven op het hoofd.
Waar loopt de band van de headset? Achter, boven op het hoofd.
Het feit dat beide het geval is, maakt het ene nog niet de oorzaak van het andere. Hoe kan het zijn dat men vroeger ook al op die plaats kaal werd, maar headsets nog niet bestonden?

Waar het uiteindelijk om gaat is het kritisch blijven op informatie. Iemand vertelt je wat en je neemt het meteen voor waarheid aan. Is het niet interessant om die informatie te verifieren? Dat is nu wat wetenschap doet, maar de kapster doet dat niet.

Ik ben toch blij dat we wel kritisch blijven en testen of iets waar is. Dat levert ons nu bijvoorbeeld heel goede gezondheidszorg op en technologie die we dagelijks gebruiken en dat we nu geen heksen meer verbranden of aderlatingen uitvoeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 14-02-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabrielleparson
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-12-2020
Ik leek hetzelfde probleem te hebben met het dragen van een pet. Of het nou echt door de pet kwam is me nooit duidelijk geworden maar van de kale plekken ben ik inmiddels wel af. Sowieso bepaald je voeding veel bij de groei van je haar, lekker gevarieerd eten helpt absoluut. Maar vooral bij je haar kunnen bepaalde andere middeltjes ook zeker werken. Zelf gebruik ik deze haarvezels imperio-haarvezels.nl, makkelijk te gebruiken en goede resultaten. En ik doe af en toe een speciale behandeling bij de kapper.

[ Voor 92% gewijzigd door Gabrielleparson op 08-12-2020 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duranor
Ik heb inmiddels langer haar maar nog steeds dunhaar op een bepaalde plek en het groeit nog steeds ik eet gevarieerd en ben van 119 kg naar 95kg (3XL naar L op 1.90m) gegaan en voel me beter dan ooit.. Ik gebruik nu vooral Bone Conduction headsets van Shokz de Office versie vind ik echt een aanrader en ik speel nog steeds met dezelfde speakerset die aangeraden was. als ik bel met mensen online horen ze mijn geluid in game niet dus een prima setup op deze wijze voor mijn behoeften. Binnenkort wil ik een nieuwe pc kopen.

9900X3D / 9070XT / 64GB op 6000Mhz 28CL/ nog zoekende naar mobo waarschijnlijk de Asus rog strix B850 I gaming had eerst de Z350. Zag wel dat de mobo temperaturen behoorlijk verschillen in deze tijden. 4TB NVMe waar ik me oude wel meenemen van 2TB. Leek mij wel een mooi setup!

Groet Duranor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-06 15:08

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een oud onderwerp naar boven getrapt en ik ben hevig in verwarring wat hier het doel nu is: Als je een moederbord zoekt dan is dit absoluut het verkeerde forum. Ik ga deze discussie op slot gooien, want het voorgaande bericht uit 2020 doet me meer aan spam denken dan aan een discussie op Tweakers, als er behoefte is aan nieuwe discussie, open een nieuw draadje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.