Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firarain
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-04 20:08
sinds lange tijd is mijn NAT type strict. dit probleem is bij de meeste/alle spellen van me waar je online speelt.
...

heb enkele dingen geprobeerd zoals portforwarden/resetten maar haalden niks uit. [ kan zijn dat ik hier fouten maakten ]
ik meen wel dat ik een tijd geleden ooit de NAT open was maar da weet ik niet zeker.
...

weet iemand of er een oplossing is zodat voor alle games NAT op open staat. [ of kan het dan alleen per spel? ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Met zo weinig informatie kan niemand hier iets zinnigs over zeggen.

Geef eerst eens aan hoe je netwerk in elkaar zit (welke provider, welke verbinding, modem/router/switch, wel/niet bridged, overige hardware, IP ranges, DHCP server, default gateway etc)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb dat "probleem" ook maar dan alleen bij Ubisoft spellen, schijnt een bekend issue te zijn waar veel mensen "last" van hebben maar Ubisoft doet er niks aan.

Die aanhalingstekens zet ik er bij omdat ik ook met strict nog nooit problemen heb gehad met die verbinding of het vinden van games en hoge ping en dat soort dingen.
Het hoeft geen probleem te zijn.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Forum search leverde ook niks op; ongeveer elke week komt iemand zich melden met vergelijkbare klachten en voor zover die topics zijn verholpen, zit het voor 99% in inzet & uitzoeken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Firarain schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:21:
weet iemand of er een oplossing is zodat voor alle games NAT op open staat.
Je openingspost is momenteel wel heel erg karig. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door, zodat je weet wat er verwacht wordt en voeg dan het volgende toe:
- Welke hardware gebruik je?
- Welke software heeft dat?
- Hoe staat dit ingesteld?
- Krijg je foutmeldingen?
- Wat heb je exact geprobeerd (welke stappen e.d.)?

Op deze manier kunnen we je een stuk beter helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firarain
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-04 20:08
mijn excuses voor de late reactie.

De modem is van de provider KPN, model Thomson TG789vn met de software release van 8.8.N.5.

zelf heb ik UPNP aangezet. [ maar dat is al lang geleden ] dit blijkt niet meer zo goed te werken lijkt me.
heb ook wel eens poorten opgezocht die voor het spel bedoelt waren en doorgevoerd naar mijn pc zonder succes. [ behalven voor een server van minecraft en space engineers die gingen wel goed. ]
zelf ook de firewall op me pc ook uitgezet om te kijken of de probleem niet aan de pc lag.

foutmeldingen heb ik eigenlijk nog niet gezien of bedoel je die ergens in de logs van de modem staan?

afgelopen week had ik ook nog gevonden op de kpn site zelf dat velen hier last van hebben en omgeruild hebben waardoor de probleem werd verholpen.

M.V.G Firarain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Modem omwisselen via 0800-0402 en dan verder kijken.

Als t niet zo is even langs komen op het KPN forum en dit bericht even linken

[ Voor 43% gewijzigd door RobinF op 01-03-2018 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:49

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Firarain schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:48:
mijn excuses voor de late reactie.

De modem is van de provider KPN, model Thomson TG789vn met de software release van 8.8.N.5.

zelf heb ik UPNP aangezet. [ maar dat is al lang geleden ] dit blijkt niet meer zo goed te werken lijkt me.
heb ook wel eens poorten opgezocht die voor het spel bedoelt waren en doorgevoerd naar mijn pc zonder succes. [ behalven voor een server van minecraft en space engineers die gingen wel goed. ]
zelf ook de firewall op me pc ook uitgezet om te kijken of de probleem niet aan de pc lag.

foutmeldingen heb ik eigenlijk nog niet gezien of bedoel je die ergens in de logs van de modem staan?

afgelopen week had ik ook nog gevonden op de kpn site zelf dat velen hier last van hebben en omgeruild hebben waardoor de probleem werd verholpen.

M.V.G Firarain
Wat @RobinF zegt. De TG789vn heb ik vroeger ook gehad en dat was toen een crime om mijn Xbox op NAT Type Open te krijgen. Gewoon even bellen en als het goed is ruilen ze hem om omdat hij oud is.

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Pagina: 1