Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SimplyTheBest.
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-10-2020
Goedendag,

Ik heb onlangs een nieuw moederbord, RAM, en een processor binnen. Mijn oude mobo werkte niet meer. Het past allemaal maar ik kan niet meer mijn Windows opstarten omdat die oude drivers erop staan en niet die nieuwe (van m'n mobo). Ook kan ik geen repair programmas gebruiken (Paragon Adaptive Restore) en geen nieuwe windows versie erop zetten omdat mijn muis + keyboard alleen werken in BIOS en ze gaan na het starten uit.

Ik heb wel de driver disc die bij het moederbord zat geprobeerd te gebruiken met een externe DVD-speler maar dat werkte niet. Volgensmij is dat ook niet mogelijk??

Is er een manier om die moederbord driver er alsnog op te krijgen?

Gigabyte AB350-Gaming
WD Blue 1TB 7200rpm 64MB SATA3
CoolerMaster B600 V2 600W
MSI GeForce GTX 1060 AERO ITX, 3GB, OC
Amd Ryzen 3 1200
Crucial ddr4 1x8b 2133 DR

Alvast bedankt voor de moeite,

Quinten

[ Voor 10% gewijzigd door SimplyTheBest. op 11-02-2018 16:17 ]

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

Maak een Windows 10 installatie medium met de medua creation tool.
Je kunt met je Windows 7 key installeren

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 11:47
Nieuw moederbord, ram en processor? En dan met je oude HD met Windows weer opstarten?

Hoewel dat tegenwoordig best wel eens wil werken is het normaal gesproken vragen om problemen, dus gewoon nieuwe installatie doen.

(de vraag is overigens of je je Windows opnieuw kunt activeren op je nieuwe hardware).

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• SimplyTheBest.
rdejongjr schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:29:
Maak een Windows 10 installatie medium met de medua creation tool.
Je kunt met je Windows 7 key installeren
Ik denk dat ik hetzelfde krijg en dat mijn muis en keyboard uitvallen wanneer ik dat probeer.

• Tens
SimplyTheBest. schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:38:
[...]

Ik denk dat ik hetzelfde krijg en dat mijn muis en keyboard uitvallen wanneer ik dat probeer.
waarom denk je dat?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• SimplyTheBest.
Omdat mijn muis en keyboard niet reageren buiten de BIOS en ik niet door de setup heen kom zonder muis en keyboard. Ik heb al geprobeerd om mijn huidige windows7 opnieuw te installen via een USB.

[ Voor 13% gewijzigd door SimplyTheBest. op 11-02-2018 15:00 ]

• Tens
SimplyTheBest. schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:58:
[...]

Omdat mijn muis en keyboard niet reageren buiten de BIOS en ik niet door de setup heen kom zonder muis en keyboard. Ik heb al geprobeerd om mijn huidige windows7 opnieuw te installen via een USB.
Tsja, zolang je niet probeert om van een ander medium op te starten kom je er niet achter wat je probleem is.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
SimplyTheBest. schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:58:
Alle USB poorten op moderne moederborden werken via de USB 3.0 controller (ook de 2.0 poorten). Windows 7 heeft geen ingebouwde ondersteuning voor USB 3.0, vandaar je probleem. Gewoon een recente Windows versie gebruiken dus.

• SimplyTheBest.
Nielson schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:11:
[...]
Alle USB poorten op moderne moederborden werken via de USB 3.0 controller (ook de 2.0 poorten). Windows 7 heeft geen ingebouwde ondersteuning voor USB 3.0, vandaar je probleem. Gewoon een recente Windows versie gebruiken dus.
Ah. Hoe krijg ik nu Windows 10 op mijn PC? Want ik heb geen verbinding met mijn muis en toetsenbord tijdens de set up..

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:01

rdejongjr

Gnome

Via een andere werkende pc een Windows 10 usb maken?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Makkelijkste route is volgens mij een nieuwe SSD te kopen (kost ook niet zoveel meer tegenwoordig en sneller als die WD) Daar een nieuwe Windows 10 installatie op te doen, vervolgens je WD HDD aansluiten en je bestanden overzetten. Als die klaar is formatteer je de WD HDD en heb je een sneller OS SSD en een data schijf waar je van alles op kunt parkeren en back-uppen als je wilt.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Eens met Breezers in deze.

Microsoft ondersteunt het gebruik van Ryzen bovendien niet op Windows 7, dan is het recht op Windows Updates ingetrokken, dus sowieso een slecht plan. Dit geldt ook voor Intel 7e en 8e generatie processors.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1