Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Opnieuw software installatie ethereum miner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wangusto
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 19-02 09:24
Mijn vraag
...
Hallo dames en heren,

Ik heb een vraag wat betreft minen en ik hoop dat ik nu wel in het goede gedeelte zit

Ik heb de rig al maar ik vind dat hij niet goed draait. Het bedrijf waar ik hem heb gekocht is de aftersales service beroerd.

Ik heb wel enig kennis van computers (windows) maar durf het niet aan wat betreft de rig.

Wat ik aan jullie wil vragen is, kan iemand mij helpen dmv mij te begeleiden hoe ik opnieuw ubuntu etc etc etc kan installeren.

Wat ik zelf heb gedaan is eigenlijk niet veel maar dat komt doordat ik het niet aandurf wat betreft herinstallatie (straks maak ik de rig stuk :-( )

Wat betreft software hij draait op linux ubuntu 16.04.3 LTS

Ik heb de rig gekocht via een bedrijf die de rig als plug and play verkocht.

De configuratie ziet er al volgende uit;

– 8 x geforce gtx 106
– Intel Celeron G3900
– ASRock H110 BTC Pro+
– 4GB DDR4 RAM
– Sandisk Extreme USB 16GB
– 2 x Corsair H1000i (Platinum)
– 12 x risers
– 12 x ventilatoren

Hij draait ook tevens op cyclenerd (ik weet niet of ik dit goed zeg :/ )

Ik heb de faq doorgelezen, hopende dat ik het hier in het juiste gedeelte de vraag stel en dat jullie misschien mij zou kunnen helpen

Mocht ik toch het niet goed doen schroom dan niet het mij aan te geven dan ga ik het als nog aanpassen naar het beleid van tweakers

Nog een toevoeging wat ik zelf heb ondernomen is dat ik diverse mensen heb benaderd maar deze wonen zo ver weg dat het niet te doen is, buiten dat heb ik in mijn eigen omgeving natuurlijk ook naar mensen gezicht die hier van wanten weten maar tevergeefs is dat niet gelukt.

Hartelijk dank alvast allen :)

Mvg

wangusto wijzigde deze reactie 11-02-2018 14:22 (8%)

Alle reacties

• Rhndy
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:36
Ik kan je niet inhoudelijk helpen met je vraag. Maar ik denk dat andere tweakers in ieder geval willen weten waarom jij oordeelt dat hij niet goed draait?

-fan -- RM-Apps (Windows Phone) -- bbqmeter -- Dagacties

• wangusto
Ik heb zelf het een en ander al onderzocht.

Hij haalt niet de minimale mhs eens. Ik heb 8 x geforce gtx 1060 kaarten maar iemand met die ik ken die heeft 5 kaarten en die is al een heel stuk sneller dan ik met mijn 8 kaarten. En hij heeft niet eens OC :(

• untflanked
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 11:47
En jullie minen dezelfde algo? Klinkt als een raar verhaal namelijk,

untflanked wijzigde deze reactie 11-02-2018 15:00 (38%)

i7-4790K @ 4.7GHz | Noctua NH-D15 | Asus Z97-A | 4x4GB Crucial Ballistix Tactical | Sapphire NITRO R9 Fury 4GB | Corsair RM750X

• wangusto
Yes yes zelfde coins en bijna zelfde setup

• wangusto
quote:
untflanked schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:59:
En jullie minen dezelfde algo? Klinkt als een raar verhaal namelijk,
Ik heb hier niet zoveel super veel verstand. De bedoeling was gewoon kopen en dan plug en play. uiteraard heb ik natuurlijk het eea onderzocht. Ik zou met 8 kaarten zonder OC rond 160mhs moeten zitten maar helaas zit ik rond 120/140 als ik geluk heb :(

• wangusto
Is er niemand die mij kan helpen :'(

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 15:57
Kun je niet een blanco installatie op een andere USB stick doen? Ik zie geen harddisk, dus neem aan dat het OS op die 16GB USB stick staat?

• -GeeX
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 15:55
quote:
wangusto schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:17:
[...]

Ik heb hier niet zoveel super veel verstand. De bedoeling was gewoon kopen en dan plug en play. uiteraard heb ik natuurlijk het eea onderzocht. Ik zou met 8 kaarten zonder OC rond 160mhs moeten zitten maar helaas zit ik rond 120/140 als ik geluk heb :(
Had je dan niet beter eerst onderzoek kunnen doen voordat je zo iets aanschaft? :)

• DrWhite1
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10:52
Misschien eens testen met een ander OS.
Eens een SSD nemen en windows 10 er op zetten of USB stick met Simple mining OS.

• mcerasmus
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online

mcerasmus

Desiderius

Heb je überhaupt MSI Afterburner gebruikt? Dat heeft mijn 1070's van 25 naar 31 m/h per kaart gebracht zonder extra warmte en zelfs minder stroomverbruik. Mocht je niet snappen hoe dat allemaal werkt dan wil ik je daar best bij helpen! Ik heb zelf ook windows 10, ik heb juist gelezen dat een Ethereumminer het beste werkt op Windows 10 en daarna pas Ubuntu.

BOODSCHAP!

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
quote:
-GeeX schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:31:
Had je dan niet beter eerst onderzoek kunnen doen voordat je zo iets aanschaft? :)
Dit soort zinloze opmerkingen...
Zeg dan gewoon niets. Je draagt helemaal niets positiefs bij op deze manier.

Iedereen zou Magnesium en Vitamine-D moeten slikken. Jij ook.

• wangusto
quote:
DaCoTa schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:22:
Kun je niet een blanco installatie op een andere USB stick doen? Ik zie geen harddisk, dus neem aan dat het OS op die 16GB USB stick staat?
Klopt het staat op de USB

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:09
@wangusto En bij die vriend van je ook op usb?

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• -GeeX
quote:
Jaaap schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:14:
[...]

Dit soort zinloze opmerkingen...
Zeg dan gewoon niets. Je draagt helemaal niets positiefs bij op deze manier.
Klopt, was ook niet bedoeling ;)

• wangusto
quote:
-GeeX schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:31:
[...]

Uiteraard heb ik onderzocht maar door omstandigheden heb ik het even laten zitten :)

• -GeeX
quote:
wangusto schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:32:
[...]

Uiteraard heb ik onderzocht maar door omstandigheden heb ik het even laten zitten :)
Okay, gelukkig dat jij de vraag niet vervelend opvat ! Succes ermee :)

• wangusto
quote:
Arunia schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:22:
Yes yes https://github.com/Cyclen...ner/blob/master/README.md

Hij draait hier op. Misschien een domme vraag is het beetje zelfde idee als een schone installatie als windows installeren? :$

• wangusto
quote:
DaCoTa schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 09:22:
Yes yes het staat op de USB

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
wangusto schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:37:
[...]

Yes yes https://github.com/Cyclen...ner/blob/master/README.md

Hij draait hier op. Misschien een domme vraag is het beetje zelfde idee als een schone installatie als windows installeren? :$
In de readme staat precies hoe je de image moet installeren. Probeer dus eens een verse installatie met de laatste versie.

• wangusto
quote:
mcerasmus schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:07:
Heb je überhaupt MSI Afterburner gebruikt? Dat heeft mijn 1070's van 25 naar 31 m/h per kaart gebracht zonder extra warmte en zelfs minder stroomverbruik. Mocht je niet snappen hoe dat allemaal werkt dan wil ik je daar best bij helpen! Ik heb zelf ook windows 10, ik heb juist gelezen dat een Ethereumminer het beste werkt op Windows 10 en daarna pas Ubuntu.
Ok ok maar ik heb 8 kaarten en volgens mij kan dat alleen op ubuntu. Correct me if im wrong

• wangusto
quote:
DrWhite1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:59:
Eens een SSD nemen en windows 10 er op zetten of USB stick met Simple mining OS.
Ok ok misschien domme vraag is het beetje zelfde idee met ubuntu als windows 10 installatie :$

• mcerasmus
  • Nu online

mcerasmus

Desiderius

quote:
wangusto schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:41:
[...]

Ok ok maar ik heb 8 kaarten en volgens mij kan dat alleen op ubuntu. Correct me if im wrong
Ik weet alleen dat bij windows 7/8 het lastiger is om met meer dan 4 kaarten te werken, maar zeker niet onmogelijk. Ik zal even googlen of dat inderdaad ook zo is met windows 10.

BOODSCHAP!

• wangusto
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:41:
[...]

In de readme staat precies hoe je de image moet installeren. Probeer dus eens een verse installatie met de laatste versie.
Beetje bang dat ik het spul kapot maak :$ maar als het een zelfde idee als windows installeren is dan moet het wel lukken

• wangusto
quote:
DrWhite1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:59:
Hartelijk dank voor het advies ik hier mee aan het werk

• Tsurany
  • Niet online
quote:
wangusto schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Beetje bang dat ik het spul kapot maak :$ maar als het een zelfde idee als windows installeren is dan moet het wel lukken
Waarom koop je dan in hemelsnaam een crypto miner als je niet genoeg kennis hebt om ook maar iets te doen en weigert er ook maar enige moeite in te steken? Je kan gewoon stap voor stap die handleiding volgen, dat is toch niet te lastig?

• wangusto
quote:
Arunia schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:22:
Yes yes :)

• mcerasmus
  • Nu online

mcerasmus

Desiderius

Ik zie dat ze hier bij 12 kaarten, waaronder 6x 1070's, gebruiken. Volgens mij doet het probleem zich dus alleen voor bij Windows 7/8 of Windows 10 32 bit

BOODSCHAP!

• Arunia
@wangusto Mag ik je even aanraden om niet te dubbel posten.
Ofwel, als je wat extra wilt typen, klik op de "wijzigen" knop rechts bovenin je post.
Of als je meerdere berichten wilt quoten, klik als je het bericht bewerkt en de cursor staat op de juiste plek in je bericht, op de quote knop bij het bericht wat je wilt quoten. Dan wordt dat in je post erbij geplaatst.

Dubbel posten e.d. wordt namelijk niet toegestaan. een keer een foutje ok natuurlijk. ;)

En als je wilt testen met een nieuw OS, koop dan gewoon een nieuwe 16GB usb stick en installeer dat nieuwe besturingssysteem op die. Kun je iig testen zonder je huidige installatie te mollen.

Arunia wijzigde deze reactie 13-02-2018 13:02 (17%)

• wangusto
quote:
Arunia schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:01:
@wangusto Mag ik je even aanraden om niet te dubbel posten.
Ofwel, als je wat extra wilt typen, klik op de "wijzigen" knop rechts bovenin je post.
Of als je meerdere berichten wilt quoten, klik als je het bericht bewerkt en de cursor staat op de juiste plek in je bericht, op de quote knop bij het bericht wat je wilt quoten. Dan wordt dat in je post erbij geplaatst.

Dubbel posten e.d. wordt namelijk niet toegestaan. een keer een foutje ok natuurlijk. ;)

En als je wilt testen met een nieuw OS, koop dan gewoon een nieuwe 16GB usb stick en installeer dat nieuwe besturingssysteem op die. Kun je iig testen zonder je huidige installatie te mollen.
U heeft gelijk mijn internet ging een beetje gek doen vandaar de dubbele post excusez moi

• wangusto
quote:
mcerasmus schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:48:
Ik zie dat ze hier bij 12 kaarten, waaronder 6x 1070's, gebruiken. Volgens mij doet het probleem zich dus alleen voor bij Windows 7/8 of Windows 10 32 bit
Hartelijk dank voor uw medewerking ik ga hier mee aan de slag

Maar nou doe je het toch weer. Met dubbelposten wordt bedoeld dat je meerdere posts achter elkaar plaatst. Dat hebben we om verschillende redenen liever niet en wordt ook aangegeven als je een reactie aan het tikken bent en je al de laatste persoon bent die gereageerd heeft. Dan word je geacht je vorige bericht te wijzigen en dan eventueel deze aan te vullen met nieuwe informatie.

Grotman wijzigde deze reactie 13-02-2018 13:11 (31%)

• wangusto
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Waarom koop je dan in hemelsnaam een crypto miner als je niet genoeg kennis hebt om ook maar iets te doen en weigert er ook maar enige moeite in te steken? Je kan gewoon stap voor stap die handleiding volgen, dat is toch niet te lastig?
Ik ging er van uit dat het alleen kopen en stekkertje klaar maar dat viel beetje tegen. Het is niet dat ik hier volledig ontwetend hier in ben gestapt. Net als of jij een auto heb en elk onderdeel weet wat er in een auto zit ;).

Tenzij je auto monteur bent :)

En nog een... Je hebt nu 3 posts achter elkaar geplaatst, dat kan gewoon allemaal in 1 bericht, dat leest veel prettiger voor anderen.

Grotman wijzigde deze reactie 13-02-2018 13:12 (10%)

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16:10
quote:
wangusto schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:09:
[...]

Ik ging er van uit dat het alleen kopen en stekkertje klaar maar dat viel beetje tegen. Het is niet dat ik hier volledig ontwetend hier in ben gestapt. Net als of jij een auto heb en elk onderdeel weet wat er in een auto zit ;).

Maar je haalt wel een rijbewijs voordat je een auto koopt. Dat is een betere vergelijking. Anyways, probeer gewoon de handleiding te volgen. Komt wel goed, je kaarten gaan niet zomaar stuk als je een simpele installatie uitvoert.

• Tsurany
  • Niet online
quote:
[...]

Enig verschil is dat je bij een auto naar de garage gaat terwijl je nu verwacht dat mensen je gratis komen helpen. Als jij werkelijk dacht dat het enkel een kwestie was van stekker in het stopcontact heb je jezelf niet goed geïnformeerd en ben je wel degelijk onwetend.

Volg nou eens die handleiding en installeer de laatste versie van de software.

• wangusto
quote:
[...]

Dus u bedoeld liever zo @ mod?

[mbr]En nog een... Je hebt nu 3 posts achter elkaar geplaatst, dat kan gewoon allemaal in 1 bericht, dat leest veel prettiger voor anderen.[/]

• DrWhite1
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10:52
quote:
mcerasmus schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:44:
[...]

Ik weet alleen dat bij windows 7/8 het lastiger is om met meer dan 4 kaarten te werken, maar zeker niet onmogelijk. Ik zal even googlen of dat inderdaad ook zo is met windows 10.
Windows 10 Fall Creator 1709 update heeft de gpu limiet verwijderd.

Voor AMD was hiervoor 8 gpu's de max, Nvidia kon tot 9 als ik me niet vergis (kon meer dan 9 weergeven, maar de mining software reageerd er niet op)

@wangusto Probeer gewoon eens Windows 10 en drivers te installeren, miner starten.
Dan kijk je eens naar de waarden die je haalt en nadien installeer je MSI afterburner en kan je stilletjes aan OC'en en power limit aanpassen.

• Arunia
@wangusto Niet in de quote.
Maar als je je bericht typt, kun je gewoon de quote knop indrukken van de berichten waar je wat over wilt schrijven. Vlak onder de quote zoals je bij een enkel bericht doet, typ je het bericht.
Dan krijg je dit:
quote:
wangusto schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:06:
[...]

Hartelijk dank voor uw medewerking ik ga hier mee aan de slag

[mbr]Maar nou doe je het toch weer. Met dubbelposten wordt bedoeld dat je meerdere posts achter elkaar plaatst. Dat hebben we om verschillende redenen liever niet en wordt ook aangegeven als je een reactie aan het tikken bent en je al de laatste persoon bent die gereageerd heeft. Dan word je geacht je vorige bericht te wijzigen en dan eventueel deze aan te vullen met nieuwe informatie.[/]
En ga je daaronder weer verder. etc.
quote:
wangusto schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:05:
[...]

U heeft gelijk mijn internet ging een beetje gek doen vandaar de dubbele post excusez moi
enzovoorts.

Maar even nogmaals, koop een tweede usb stick a 16GB minimaal. Installeer daar dat image op. De uitleg staat er bij. Haal de huidige uit je miner en stop de nieuwe erin. Ga dan verder met instellen zoals in de handleiding staat beschreven. Uiteindelijk leer je wel waar je naar moet kijken, maar het wordt je gewoon uitgelegd op die site.

• shejaidon
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:32
Als je weinig gedoe wilt en moeite hebt met windows 10. Waarom koop je niet gewoon ETHos. Is 35 euro en ben je permanent van al het gezeik omtrent drivers af en is heel erg stabiel. Draai het zelf al maanden en is echt mijn beste aan koop geweest. Had zelf nogal moeite met alles stabiel te krijgen bij meer dan 4 kaarten (heb 6 1060 draaien). Check even de ethosdistro.com website. Heel makkelijk te installeren met behulp van een YouTube filmpje.

• wangusto
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:47:
[...]

quote:
Arunia schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:44:
@wangusto Niet in de quote.
Maar als je je bericht typt, kun je gewoon de quote knop indrukken van de berichten waar je wat over wilt schrijven. Vlak onder de quote zoals je bij een enkel bericht doet, typ je het bericht.
Dan krijg je dit:

[...]

En ga je daaronder weer verder. etc.

[...]

enzovoorts.

Maar even nogmaals, koop een tweede usb stick a 16GB minimaal. Installeer daar dat image op. De uitleg staat er bij. Haal de huidige uit je miner en stop de nieuwe erin. Ga dan verder met instellen zoals in de handleiding staat beschreven. Uiteindelijk leer je wel waar je naar moet kijken, maar het wordt je gewoon uitgelegd op die site.
Een goedemiddag allemaal!

Ik hoop dat ik het nu zo goed doe :)

In ieder geval hartelijk dank voor de reacties en de hulp. Ik ga hier mee aan de slag, ik houd U allen op de hoogte!

Nogmaals mijn dank is wederom groot :)

• Jelletb
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 02:09
Voor je begint met je Windows installatie zou je eerst even moeten kijken welk geheugen je videokaarten hebben. Met hynix geheugen en een veilige overclock is die 17.5 mh/s per kaart (140 mh/s voor de rig) niet eens zo gek.

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Niet online

Freekers

Professional Googler

Zoals hierboven aangegeven:

Probeer eens een schone Windows 10 installatie. Een SSD is niet eens nodig, een gewone HDD volstaat (maar GEEN USB stick).
Na de Windows 10 installatie moet je je wisselbestand (ofwel pagefile) vergroten naar 16-32GB.
Daarna kun je AwesomeMiner downloaden en installeren: http://www.awesomeminer.com/
AwesomeMiner is heel gebruiksvriendelijk en helpt je stap voor stap door het proces heen qua instellen van Pools en download automatisch de juiste mining software (Zoek anders op YouTube tutorials mocht het niet duidelijk zijn: YouTube: awesomeminer)
Eventueel kun je daarna overclocken met MSI Afterburner. Afhankelijk van het type geheugen kun je zo'n 25MH/s halen. Samsung geheugen is het beste geheugen voor 1060's, daarna komt Micron en het slechtst is Hynix. Hynix haalt zo'n 18-19MH/s per kaart, Micron rond de 23-24MH/s (op Ethereum).

Succes!

Freekers.nl | Public Pi-hole | GameTracker.nl

Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*