Latency problemen gamen ffxiv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel21
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-05-2023
Hallo iedereen,

Ik weet niet zo goed hoe of waar ik moet beginnen maar ik heb last van spikes en packetloss tijdens het gamen. Als ik met cmd ping naar de game server of google dan ziet alles wel gewoon netjes uit maar tijden het gamen voelt het alsof ik speel op veel hoger ping met packetloss and spikes. Wat ik ook had gedaan was een traceroute naar google of de game server en wat ik merkte dat bij hop 2 and 5 ik een request time out krijg.. ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft ? Ik speel namelijk het mmo spel ffxiv en gebruik wtfast vpn voor betere verbinding en dan krijg ik toch aardig best veel spikes te zien en packetloss terwijl het via cmd er gewoon netjes uit ziet. En andere gamers die ik ken van het spel hebben die probleem niet.. Ik zit bij ziggo en had al zoveel geprobeerd en ik had een witte connectbox en wifibooster.. en heb toen een technicolor modem gekregen en kabel aangesloten wat ik dacht het probleem op te lossen maar nogsteeds problemen tijden games.. ook windows opnieuw geinstalleerd en het probleem blijft.

Alvast hartstikke bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:58
Roel21 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:26:
Hallo iedereen,

Ik weet niet zo goed hoe of waar ik moet beginnen maar ik heb last van spikes en packetloss tijdens het gamen. Als ik met cmd ping naar de game server of google dan ziet alles wel gewoon netjes uit maar tijden het gamen voelt het alsof ik speel op veel hoger ping met packetloss and spikes. Wat ik ook had gedaan was een traceroute naar google of de game server en wat ik merkte dat bij hop 2 and 5 ik een request time out krijg.. ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft ? Ik speel namelijk het mmo spel ffxiv en gebruik wtfast vpn voor betere verbinding en dan krijg ik toch aardig best veel spikes te zien en packetloss terwijl het via cmd er gewoon netjes uit ziet. En andere gamers die ik ken van het spel hebben die probleem niet.. Ik zit bij ziggo en had al zoveel geprobeerd en ik had een witte connectbox en wifibooster.. en heb toen een technicolor modem gekregen en kabel aangesloten wat ik dacht het probleem op te lossen maar nogsteeds problemen tijden games.. ook windows opnieuw geinstalleerd en het probleem blijft.

Alvast hartstikke bedankt!
Wacht even: je gebruikt een VPN voor een betere verbinding? Probeer het ten eerste even zoner VPN, de eerste VPN die je verbinding beter maakt moet ik nog tegen komen ;-)

Daarnaast, request time out bij bepaalde hops kunnen gewoon voorkomen, daar is op zich helemaal niks vreemds aan. Ik zou even kijken of je wat poortjes open kan zetten op je router, wellicht dat dit een hele hoop kan verbeteren: Forward Poort 55296 - 55551 naar je pc en terwijl je toch in je router zit; geef je pc gelijke even een vast IP :-)

Succes!

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
eens met @greyfox1987, probeer het eerst eens zonder die vpn.

Verder zou ik niet direct 255 poorten open gaan zetten, zolang je zelf geen server host zou dat niet nodig moeten zijn. De meeste thuisrouters blokkeren standaard geen inkomende poorten, alleen uitgaande.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel21
De vpn helpt eigenlijk heel veel en zonder vpn is het probleem nog erger maar hoe moet ik mijn pc een vaste ip geven en een forward poort doen ? ik heb namelijk geen verstand er van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
Roel21 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:30:
De vpn helpt eigenlijk heel veel en zonder vpn is het probleem nog erger maar hoe moet ik mijn pc een vaste ip geven en een forward poort doen ? ik heb namelijk geen verstand er van
Wat heb je voor provider en wat heb je voor router?

Speel je soms op buitenlandse servers ofzo? Ik begrijp echt niet waarom het over die VPN beter zou moeten gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel21
Mijn provider is ziggo en heb de technicolor tc 7210 modem waar mijn pc aan zit verbonden met kabel. De game server ligt in duitsland. Met wtfast gpn (gamer private network) worden er flink wat packetloss en spikes opgelost waardoor het daarmee beter werkt. Maar ik snap niet hoe ik die spikes en packetloss uberhaupt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Roel21 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:30:
Dat lijkt me heel bijzonder, zeker als jij gewoon FFXIV op de EU servers speelt.

Pre-reboot van de game stonden de servers nog in Canada (Chaos server), maar die staan al zeker 2 jaar in Duitsland (Frankfurt?), je hebt echt geen VPN meer nodig om die routing naar Duitsland nog iets beter te maken.

Een timeout bij een hop van tracert maakt weinig uit, die geeft gewoon geen response terug.

Heeft de game ingame ook een packet-meter? Die even laten draaien en naast je CPU-usage zetten, dan elimineer je je PC een stuk beter dan enkel een ping via cmd te doen.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 12-02-2018 16:35 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel21
Ja precies frankfurt volgensmij. Maar ik heb het al vaker geprobeerd zonder VPN en dat valt gewoon niet te spelen. Dus ik weet echt niet hoe dat komt. Zonder vpn vaak geprobeerd maar mijn ping ingame voelt gewoon hoog aan en alsof ik ook spikes krijg het is gewoon niet hoe het hoort te zijn met de server zo dicht bij mij. En nee het heeft geen packet meter.

[ Voor 5% gewijzigd door Roel21 op 12-02-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als ik snel het forum bekijk van FF14, veel meer mensen lijken er last van de te hebben, dat dit niet eens jouw kant is, maar eerder hun kant.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel21
Nou ik heb een paar nederlandse vrienden van me gevraag en mijn probleem uitgelegd en hun vertellen mij dat hun het probleem niet hebben en gewoon zonder wtfast kunnen spelen maar zoals ik al aangaf zonder wtfast blijft het probleem nogsteeds. Dus ik snap niet waarom ik deze problemen alleen ervaar terwijl mij ping er gewoon netjes uitziet in cmd.. Ik hoop dat iemand hier nog wat voor mij kan betekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
Roel21 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:52:
Nou ik heb een paar nederlandse vrienden van me gevraag en mijn probleem uitgelegd en hun vertellen mij dat hun het probleem niet hebben en gewoon zonder wtfast kunnen spelen maar zoals ik al aangaf zonder wtfast blijft het probleem nogsteeds. Dus ik snap niet waarom ik deze problemen alleen ervaar terwijl mij ping er gewoon netjes uitziet in cmd.. Ik hoop dat iemand hier nog wat voor mij kan betekenen..
De vraag is alleen: Hebben die vrienden dezelfde provider en bevinden ze zich in dezelfde regio van NL?

Wat heb je nog meer aan je technicolor router hangen? (Persoonlijk woon ik in Zweden en heb ook veel te maken gehad met Technicolor en die dingen zijn echt pure schijt, ik zou zelf dat ding laten bridgen en er zelf een fatsoenlijke router achter hangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel21
Die hebben bijna allemaal dezelfe provider als mij en die wonen in rotterdam en den haag gewoon zelfde als mij bijna.. ik woon zelf in den haag. En raar ik had op ziggo forum gelezen dat technicolor juist goed is en ik had hiervoor de connectbox wat mensen zeiden packetloss en meer problemen te hebben door puma 6 chip.. dus toen heb ik voor de technicolor gevraag maarja. Ik kan wel proberen een eigen router aan te zetten en te bridgen. Ik heb er zelf allemaal niet echt verstand van.
Pagina: 1