Toon posts:

router met externe schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linksys ea6900 router,daar heb ik een externe hardschijf aan hangen van WD.
Ik heb ook 2 foscam camers rond het huis hangen en nu is mijn vraag,kan ik deze externe schijf gebruiken
als FTP opslag voor de beelden van de cameras?
Ik heb al diverse dingen geprobeerd de cameras "zeggen" wel dat het verbinding heeft met de FTP opslag maar zeg slaan niets op,eerlijk gezegd als ik dde ip adressen nakijk is er 1 van de laptop zelf en de andere die ik heb geprobeerd is van de router,aangezien de externe schijf geen ipadres heeft verwacht ik dat ik dit dus niet als FTP opslag kan gebruiken,klopt dit?
b.v.d.

Alle reacties

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:25
Als je router ftp ondersteund, moet je het interne ip adres van de router gebruiken om je disken te benaderen.

Je kan de ftp server proberen te bereiken met een ftp client vanuit je werkstation om te kijken if het werkt.

Raadpleeg de handleiding om dit (veilig) op te zetten.

Misschien kun je iets met deze link:
https://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=140809

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
De schijf zou, zodra je dat hebt aangezet in de router, bereikbaar moeten zijn via het IP adres van de router (is hetzelfde als de pagina waar je de schijf hebt ingeschakeld).

Je kunt proberen om via je PC met bijv FileZilla verbinding te maken met je router, lukt het daar wel dien je naar de cameras te kijken (ze geven aan dat ze verbinding hebben? Staan ze wel ingesteld bij opname als opslag op FTP ipv Foscam Cloud etc?).
Lukt het daar niet staat er nog iets verkeerd in je router 😀