Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor game-pc i.c.m. gtx980ti

Pagina: 1
Acties:

• MatthijsvE
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-11 10:55
Goedemorgen iedereen,

Onderstaand het vragenlijstje voor advies voor de PC.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen en stukje foto-/videobewerking(GoPro filmpjes bewerken en foto's)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Nee geen specifieke prijs, gaat vooral om advies. Kijken of er nog besparingen zijn of verbetering die relatief weinig kosten, maar wel meer plezier opleveren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de videokaart omschreven die in de lijst staat al. De EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het systeem wat ik nu heb samengesteld voldoet aan mijn verwachting, qua wat ik graag zou willen hebben. Het ram geheugen zou ik liever 16gb hebben, maar dat is nu zo duur..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren het moet gewoon goed werken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een "stil" systeem waar ik nog meerdere jaren plezier van heb, zeg 4 á 5 jaar tot een upgrade. Hij moet vooral die tijd mee kunnen gaan met kleine upgrades eventueel.

Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies of het systeem met elkaar werkt. Of er nog besparing kunnen zijn door iets goedkoper te nemen met vergelijkbare kwaliteit. Of ietsje duurder, maar meer kwaliteit. Wel beetje in de marges van de huidige bedragen.

Ik zoek nog een goed scherm voor niet te veel geld dat bij dit systeem past. 1080p gaming, hoef geen 4k kan ook niet helemaal met de videokaart als goed is. Nu op basis van de guide geschikte onderdelen 1 aangevinkt, maar geen idee of dit nog goedkoper kan of beter voor dezelfde prijs.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 175,-€ 175,-
1MSI B350 PC Mate€ 78,-€ 78,-
1EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB Superclocked+ ACX 2.0+€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Iiyama XB2380HS-1 Zwart€ 176,50€ 176,50
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 82,39€ 82,39
1LG GP57EB40€ 22,-€ 22,-
1be quiet! Pure Power 10 400W€ 53,95€ 53,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 120,-€ 120,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 777,74

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je gaat gamen, is het meer aan te raden een TN scherm te nemen; die hebben een lagere inputlag maar je levert enige kleurechtheid in bij het bewerken van foto's.

En voor een paar tientjes extra heb je een Fractal R5 ; die is aanzienlijk beter geisoleerd en je hele systeem is stiller om te horen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Ik zou voor de zekerheid een 550 of 650 watt voeding nemen. 400 watt is waarschijnlijk te weinig.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Ik zou kijken voor een corsair Rx650 als voeding. Je kunt beter 16 GB ram nemen
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 18:00
MAX3400 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:09:
Als je gaat gamen, is het meer aan te raden een TN scherm te nemen; die hebben een lagere inputlag maar je levert enige kleurechtheid in bij het bewerken van foto's.

En voor een paar tientjes extra heb je een Fractal R5 ; die is aanzienlijk beter geisoleerd en je hele systeem is stiller om te horen.
Tn schermen hebben over het algemeen een sneller panel maar inputlag is afhankelijk van het merk en type.
Ligt aan de beeld processors en hoe snel deze zijn.

• MatthijsvE
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-11 10:55
Oke bedankt voor de adviezen. Een zwaardere voeding is, dus zeker een must..

Is het scherm wat ik nu heb gekozen een juiste keuze i.c.m. mijn wens. Voor gamen en videobewerking?

16gb ram wil ik op ten duur wel, maar betwijfel of het op dit moment de meerwaarde heeft ten opzichte van de huidige prijzen.. zelf denk ik dat het de meer investering op dit moment niet waard is. Of is het echt een gigantisch verschil?

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:40
450 watt zal ook wel genoeg zijn hoor, 650 watt is daarentegen weer veel te veel.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
MatthijsvE schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:35:

Is het scherm wat ik nu heb gekozen een juiste keuze i.c.m. mijn wens. Voor gamen en videobewerking?

16gb ram wil ik op ten duur wel, maar betwijfel of het op dit moment de meerwaarde heeft ten opzichte van de huidige prijzen.. zelf denk ik dat het de meer investering op dit moment niet waard is. Of is het echt een gigantisch verschil?
Als je die privot stand niet nodig hebt kun je ook gaan voor: pricewatch: BenQ GW2480 Zwart
Goedkoper, 76hz en een betere contrast waarde.

Ook het bekijken waard:

pricewatch: AOC Q3279VWF Zwart
pricewatch: LG 29UM59-P Zwart
pricewatch: LG 25UM58-P Zwart
pricewatch: AOC U2879VF Zwart
pricewatch: MSI Optix G24C Rood, Zwart

p.s. ja, het is wel degelijk mogelijk om een 4K monitor te combineren met een GTX 980 Ti.

[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 11-02-2018 13:50 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 21:14
MatthijsvE schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:35:

Je kan best even vooruit met 8GB, maar inderdaad kan het geen kwaad in de nabije toekomst uit te breiden naar 16GB. Sowieso zou ik icm Ryzen gaan voor sneller RAM, 2133 MHz is wel beperkt.
Pagina: 1