Debian backports naar nieuwste?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimBr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2022
Ik heb onlangs uitgevonden hoe het werkt met backports van Debian maar ik wil graag Libreoffice en VLC update naar de nieuwste versie. Die staan in de repo van Debian 10 'Buster'. Ik draai Debian 9.

Nu heb ik het niet kunnen vinden maar kun je backporten naar die repo zoals dat met de oude versies gaat? Forwardporten dus eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wil je alleen VLC en LibreOffice updaten, of je hele installatie naar Testing brengen? Want daar zit nogal verschil in. Als je alleen die twee pakketten wilt hebben, zal je moeten wachten op de backports repo van Stretch. Anders zit je met veel, heel veel meer dependencies die bijgewerkt moeten worden en krijg je een FrankenDebian. Zie https://wiki.debian.org/DontBreakDebian daarvoor:
Don't make a FrankenDebian

Debian Stable should not be combined with other releases. If you're trying to install software that isn't available in the current Debian Stable release, it's not a good idea to add repositories for other Debian releases. The problems might not happen right away, but the next time you install updates.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PimBr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2022
Bedankt. Het ging mij alleen om die twee pakketten maar dan is het gewoon afwachten.