Abit KT7-Raid is gewoon bagger ?!?

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Na ruim 1 jaar klooien heb ik mijn Abit KT7Raid nog steeds niet stabiel.
na het doorzoeken van vele topics en website's begin ik mij langzaam af te vragen of de volgende config met de Abit kt7 eigenlijk wel mogelijk is.

ik heb dus:
Abit kt7-Raid / tb1000@1000 /Alpha fan }:O 50c
3x 256mb cas 2 Dane-Elec :)
Antec kast met een 350w voeding :)
sblive :( |:(
2x ibm 40gb 60GXP ATA 100 in RAID 0 via de onboard Highpoint.
2x 3com 3c905c-tx 1x netwerk 1x kabelmodem
Asus Geforce 2 7700gts met tv in/out
Alle ide poorten bezet met plextor cdrw/toshiba cdrom zipdrive/pioneer dvd
Windows 2000 sp2+de laatste online update's

Heb zo'n beetje alle bios versie's en via drivers al gehad maar krijg het niet voor elkaar alles perfect snel en stabiel te krijgen.

Bij elke bios versie is er wel weer een ander onderdeel wat niet goed werkt.

De ellende die ik zo al heb met mijn :( Abit kt7-raid

-sblive kraakt / pc loopt vast
Komt voor bij alle nieuwe bios versie's

-Raid 0 werkt alleen als hd's als master/slave op 1 kabel snelheid raid 0 zowiezo bagger.
Met 1 bepaalde bios versie is mijn raid0 wel super snel(score in sandra 38000) maar blijft mijn muis haperen en daardoor weer onstabiel.

-Bij het aanzetten van de pc geeft de asus geforce gaan beeld pas na paar keer aan/uit krijg ik beeld dat is dus elke dag weer een gekut om de pc aan te krijgen. Zowel de oplossing van Abit als die van Asus helpt niet. Met mijn oude creative geforce gaat het wel goed maarja dan heb ik geen tv out :(

-Bij bepaalde bios versie's gaat de muis haperen.

De meeste onderdelen heb ik al eens vervangen incl het boardje zelf dus ik weet zeker dat de geforce/hd's/geheugen/cpu goed zijn.

ik vind het onbegrijpelijk dat dit boardje een tijd terug in alle reviews er goed uit kwam vooral omdat het zoveel extra's had alleen als je alles gaat gebruiken werkt het voor geen meter.

Voordat ik dit boardje ga vervangen door Epox met amd760 of misschien toch maar een intelboardje+p3/p4 vraag ik mij toch af of er iemand is die een zelfde config heeft op volle snelheid en 100% stabiel.
ik kan het me bijna niet voorstellen dat iemand dit voor elkaar gekregen heeft met zo'n gaar Abit kt7raid boardje.

Met stabiel bedoel ik dus echt stabiel bijvoorbeeld uren counterstrike kunnnen spelen en regelmatig met alt-tab switchen naar icq e.d. zonder dat de pc op zijn bek gaat.

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 01:00
[b]Op vrijdag 13 juli 2001 14:47

-Bij het aanzetten van de pc geeft de asus geforce gaan beeld pas na paar keer aan/uit krijg ik beeld dat is dus elke dag weer een gekut om de pc aan te krijgen. Zowel de oplossing van Abit als die van Asus helpt niet. Met mijn oude creative geforce gaat het wel goed maarja dan heb ik geen tv out :(
Dit probleem heb ik ook dan moet je ff op de reset knop drukken en hij geeft wel beeld .
Het zijn allemaal bekende problemen die je opnoemt en het is allemaal gefixt door abit ff wat beter je best doen en kom anders ff langs dan help ik je ( format@chello.nl ) .
Gebruik iniedergeval de laatste oficieele bios versie en de via latency patch en de 4 in 1 drivers en de laatste SB drivers en de laatste video kaart drivers .

http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-kt7a-raid.htm

http://www.cluboverclocker.com/reviews/cpu/amd/thunderbird_1400/page3.htm

http://fae.abit.com.tw/eng/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=2

http://forum.spelletjesgarnaal.be/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Headlines&BID=5&SID=118696

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Gebruik iniedergeval de laatste oficieele bios versie en de via latency patch en de 4 in 1 drivers en de laatste SB drivers en de laatste video kaart drivers .
Dit zegt niets, met de laatste bios versie gaat me muis telkens uit. Dit bleek dus te liggen aan de highpoint drivers en bios. Nu weer terug naar ZT en geen problemen. Maar om het hele zwikje nu stabiel te noemen zo zou ik het ook weer niet willen zeggen. 1 ding staat voor mij wel vast ik wil geen VIA en highpoint zooi in me volgende pc want de ervaringen die ik tot nu toe met deze zooi heb zijn niet goed.

Ik heb trouwens bijna de zelfde config als jouw alleen geen zip drive. Maar er kan ook niet meer bij want dan gaat ie op zijn snuit.

Nuff Said

• mmxmmx
Wat voor muis heb je dan ?
Ik heb de Microsoft intelli mouse explorer usb .
En kt7a raid en creative geforce 2 gts .
en een TB 1400/266 + 400 wat voeding staat niet op de lijst van Amd .
Ik heb er 1 week over gedaan om het stabiel te maken maar dan heb je ook wat .
Maar ook voor mij nooit geen abit en of via meer .

• Thijs B
  • Niet online
Ik heb een logitech draadloos muisje, denk niet dat het aan de muis ligt maar aan de bios/drivers. Het klopt inderdaad dat bij een bepaalde combinatie van de laatste bios en highpoint drivers je muis gek gaat doen..

En ik heb echt wel mijn best gedaan hoor, ik heb echt bijna alle bios versie's gehad en na elke upgrade een clean windows er op gezet. Er zit heeeeeeeeeel wat weekendjes prutsen in en buitendat heel veel geld en nog heb ik een kut systeem. :(

Via letency patch ben ik nog niet tegen gekomen daar zal ik is ff naar gaan kijken..

Op de reset knop drukken met die geforce 7700 helpt wel maarja is niet zoals het hoort. Het lukt mij ook wel om dat probleem volledig op te lossen met een bepaalde bios versie maar daardoor onstaan er weer andere problems..

Het komt er eigenlijk op neer dat ik AL deze problemen stuk voor stuk kan oplossen door een bepaalde combinatie van drivers/bios/instellingen maar het lukt niet om ALLE onderdelen tegelijk optimaal en stabiel te gebruiken..

Wat ik zo al in de forums lees zijn het vooral de mensen met 1 netwerk kaartje en 1 harddisk dus geen raid, zegmaar een eenvoudige standaard config die mensen krijgen hun systeem met wat moeite wel stabiel. Maar dan nog vraag ik me of of zo'n systeem na een aantal uur flink counterstrike/quake nog stabiel blijft.

Maar voorlopig nog niemand gesproken met een vergelijkbaar 100%stabiel systeem. :(

Dus ik ben hard opzoek naar een nieuw boardje en dan moet het er 1 zijn zonder via chipset en geen highpointreet alleen blijft erg dan weinig keus over :)

• mmxmmx
Nogmaals kom gerust eens langs dan hangen we mijn muis er aan en Kijk 2 weten meer dan 1 en als je 2 pctjes tot je beschikking heb dan kun je nog eens wat uitwissellen om een probleem te tekkellen het scheeld je weer geld want telkens alles maar vervangen om een probleem te tekkellen is heel duur wat je al zij .

Verwijderd

Ik had dezelfde problemen met dit #$(#$ abit board.
Ik heb uit ergenis een asus a7m266 gekocht.
Alle genoemde problemen zijn in 1 keer verdwenen.
Dus het is wel heel duidelijk waar het probleem ligt.
(Voelt trouwens erg opgelucht na weken klooien dat het dus niet aan jezelf lag :) )

Verwijderd

er is een nieuw bios die bij mij perfect draait. Hij was al over het algemeen al stabiel..

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ok, mijn specs van m'n systeempje (met KT7 RAID, stabiel)

TB800 @ 800
Aan kaarten heb ik erin zitten: Asus V6600 Deluxe, Realtek 10/100, Miro PCTV RAVE, SB Live Player (de oude, niet de 1024), Adaptec 2940 SCSI, 3Com ISA.
Devices: 27 Gb Fujitsu IDE, Plex12/10/32A IDE, SCSI zip, SCSI Ultraplex en ik had aan de HPT370 controller een 13,5 Gb IBM hangen, maar die is er nu uit.
Oh ja, PS2 toetsenbord en USB Mouseman.

Geen problemen met SB Live die kraakt, en dat daardoor de PC vastloopt. Over raid kan ik niet veel zeggen, maar mijn Asus video kaart geeft meteen beeld wanneer ik 'm aanzet.

Ik kan er uren mee Diablo'en (= nieuwe verslaving) en dan alt tabben om ff mail te checken en dan evt winamp es aan te zetten. :)

En mijn bordje is een van de eerste KT7 RAIDS, ik moest me er zelfs voor inschrijven. In het begin had ik wel problemen met mijn videokaart dat ie op AGP 4x nogal eens vast wilde lopen, maar daar heb ik de laatste tijd helemaal geen last meer van.

Ik heb 'm niet helemaal geupgrade tot de laatste bios, want het werkt nu gewoon goed, dus waarom zou ik een andere bios gebruiken. Dus geen beta dingen.

Verwijderd

tja..de een heeft wat meer pech dan de ander zullen we maar zeggen :)
Ook ik heb af en toe kleine probleempjes gehad maar nooit niet oplosbare..
heb mijn kast echt overvol zitten..qua pcikaarten/raid echt alles...
enige probleem wat ik ooit niet kon oplossen (geluidskaart) heb ik gewoon vervangen :+

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 17:10 schreef Thijs B het volgende:
*knip*
Het komt er eigenlijk op neer dat ik AL deze problemen stuk voor stuk kan oplossen door een bepaalde combinatie van drivers/bios/instellingen maar het lukt niet om ALLE onderdelen tegelijk optimaal en stabiel te gebruiken..

*knip*
Ik krijg het vermoeden dat je het geheugen in het systeem aan het opfokken bent...
Zet alles op disabled wat betreft 4way interleave, 4k page mode
normal/medium/fast/turbo op normal

alle pci settings in de Advanced BIOS Setup op disabled behalve AGPx4 en de cpu-pci Buffer en Busmaster 0 waitstate.

Dan mot het al een stuk beter gaan.
Denk niet dat testen met Sandra Sisoft alles zegt, vooral de geheugen tests zijn wat dom omdat je de cache van de CPU zit mee te testen.

En probeer eens N-bench i.p.v. 3Dmark, nog zo'n ander overgewaardeerd testprogramma.
(Ik test altijd gewoon met NFS5 en Wintune :) )

Verwijderd

Uhh,
het systeem hier is dus ook een KT7-RAID (geen A versie) met een stapel hardware en software draaiend.
Deze Windows installatie heeft al heel wat mobo's/cpu's/anderekaarten/andere HD's overleefd, hij draait al sinds '96/'97 toen Win95 OSR2 uitkwam....

Mijn ervaring met Gforce leert me echt dat die op een VIA/AMD systeem dikke moeite hebben met de aangeboden snelheid. Alles rustiger instellen is echt het advies.

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Hoi, keb ook een KT7-RAID (A) versie
en alles werkt bij mij prima
2xIMB 30 GB in sandra op (45000) :)
2x128 MB mtec
Athlon 1200

• kEUS
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

ik heb hier een Abit-kt7-raid met:
duron 700@850
128 mb Dane elec + 256 mb ??? (binnenkort 512 mb erbij)
op ide-0 : 10,2 gig Quantum FB EX (linux en alt OS schijf )
ide-1 zip-100
ide-2 Aopen 48x
ide-3 IOMEGA zipCD 4x4x24x
op raid-0 master/master 2x maxtor 51526HZ 15 G
SB live 1024
3com 509x ISA
powercolor 32mb Geforce 2mx + tvout
TV-kaart
logitech quickcam
mustek 600 USB
M$ intelieye exp.
okiwokki 3 knops muis (voor alt OS, draait ook op Win2k (2 muizen dus, zijn mannetjes, dus blijven er 2 :) )
alles draait standaard win2k en zo stabiel als een blok beton. Als ik hem uit het raam gooi doet hij het nog >:)

Dus snap je probleem niet eigenlijk.

oh heb ook nog een 3 1/2" FD

een schoner internet begint bij jezelf

• cruger
  • Niet online
Hoi
tis eigelijk wat laat om nog zinnig te reageren maar ok.
Ik begrijp je problemen wel zo'n beetje , heb ook lang geklooid, maar het is wel gelukt om de zaak enigzins stabiel te krijgen. (lang gamen)
om win2000 sp2 te draaien moet je wel heel wat doen.
het zit um in kleine veranderingen in het bios en de juite combinatie van drivers ed.

de opstartproblemen met die 7700 liggen echt aan de kt7 borden en is wel op te lossen met een draadje anders te leggen,
als je nog verder wil met jou hardware dan wil ik wel wat gegevens mailen maar dan wel morgen want eerst ga ik een tukje doen
groet

Tweak!

• Thijs B
  • Niet online
hmm, volgens mij hebben sommige mensen gewoon heeeeeeeeeel veel mazzel met installeren... :) :)

Het systeem van KEUS lijkt errug op mijn systeem dus er is nog hoop voor mij :)

Ik ben nu dus met een laatste poging bezig installatie zoals op www.go.to/kt7faq staat beschreven.

usb uit, acpi uit (f7 tijdens w2k install) hierdoor komen er 2 irq's vrij.
1 3com kaart ipv 2 en dan sblive in pci slot 2 en 3com in pci slot 4.
de ibm drives op apparte kabel in raid 0 de drives staan cableselect ipv master. als ze alle 2 op master staan werkt het niet.

En cpu tijdelijk ff op 850 ipv 1000mhz, geheugen timings e.d. staan normal, traag dus :(

Ik heb nu dus geen irq conflict en zelfs geen kaarten die irq's sharen. Het lijkt nu stabiel en de raid 0 is nu ook snel 42000 in sandra.
De sblive doet het wel maar niet 100%

Nu maar hopen of het nog blijft draaien als ik alles aan sluit en de boel weer op 1000mhz zet. Denk dat ik de sblive gewoon moet vervangen. :(

He Cruger kan je eventueel hier ff neer zetten wat ik moet omsolderen? voor die asus kaart? want dat klinkt namelijk wel vrij listig :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Heb de KT7, en bij mij heeft USB het nooit goed gedaan, en geloof me, ik heb al heeel veel dingen geprobeerd, bios versies, patches, windows versies, andere usb devices, via 4in1 etc. Maar nog steeds valt mijn hele usb gebeuren uit als ik mijn webcam langer dan 5 sec. aan laat staan. Dus geen USB modem en usb muis werkt dan meer :(

Ik zit er ook sterk aan te denken om te wachten op de nForce chipset of over te gaan op de AMD760 chipset.

Zelfs een overgang naar Intel zie ik wel zitten, zeker nu de Northwood voor de deur staat :)

Ik zeg niet dat AMD slecht(er) is, integendeel, tis een supersnelle cpu, maar de Via chipset laat vaak (lees: vaak! niet altijd!) te wensen over. Ik verwacht persoonlijk minder probs bij intel chipsets icm een P4.

• cruger
  • Niet online
Hoi
Eidelijk klaar met werken.

heb een link voor je TijsB daar staat het het kt7 - 7700 probleem netjes beschreven. http://www.chewan.freeserve.co.uk/

succes ..

Tweak!

Verwijderd

wat kunnen we zeggen:
KLUNS! (nee, niet uitscheldend bedoeld!!!)

Ik heb hetzelfde bord goed werkend.
KT7 - Asus 7700 is een bekend probleem, oplossing onbekend, of zie http://go.to/kt7faq

Ik draai:

KT7-RAID zonder raid (te weinig HDD's)
Bios 3R met zelf toegevoegde HPT1.20.612,
MAAR 1.03 drivers wegens muis-stotteren.
SBLive5.1 met LiveWare 3.0 + nieuwste drivers
(http://www.icronticforums.com/showthread.php?s=cda09fd79e2ebe9cf6fca61b8bb778b8&threadid=9729)
win2000 SP2
Via 4 in 1 4.29
3Com 3C905 netw kaart

slot config:

AGP1 - TNT2 Vanta 16MB
PCI1 - leeg -> Matrox 16MB dual G450 PCI
PCI2 - Adaptec AVA-2904 SCSI 10MB/s kaart
PCI3 - 3C905C-TX-M nic
PCI4 - SBlive 5.1 player
PCI5 - leeg ivm HPT-controller
PCI6 - leeg / hardwaremodem Etech 56K-RWM

Duron600@850, 128MB generic,
STR werkend

• mmxmmx
De problemen beginnen vaak met of boven de 1200 MHZ .Erg leuk als je je AMD dx2 66 mhz
stabiel hebt maar daar gaat het hier niet om ..
Ik denk ook dat het KT7 bord te snel is gemaakt om er alles maar uit te persen zodat hij eerste word in alle testen en toen kwamen er nog snellere processors en kwamen er problemen en moesten ze patches uitbrengen om het stabiel te maken .
Kijk naar asus die is wat trager maar draait wel altijd stabiel .
Het is maar een idee .

Verwijderd

die Asus is ook niet altijd goed, zie nieusgroepen bv.
Vooral wat betreft die Promise controller.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Doorom voor mij alleen MSI. 'k had eerst een ABIT, ding crashte steeds, Liv~e! werkte ook niet goed, muis deed idd ook vaag. Nu heb ik een K7T-Turbo, en ben zeer tevreden.

• bonfie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:12

bonfie

Je moet gewoon weten hoe je het moet instellen.

Eerst via 4 in 1 installeren, dan via usb, dan directx, dan de rest van je drivers.

Ik heb namelijk een usb printer+usb scanner + SB LIve, en nog veel meer.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46
Heb hier een KT7 RAID en ben zeer tevreden.

Athlon 800@950
Creative GeForce 2 GTS
768MB Kingston PC133
IBM 60 GXP
IBM DJNA
Maxtor Dmax 30
3Com 3C905B
SB 128
Adaptec 2904 (hangen mijn CD-Rom en CD-RW aan)

Heb het orginele BIOS er nog in (geen idee welke versie, kocht mijn mobo september 2000) VIA 4in1 1.32, Nvidia Detonator 12.41 OS = Windows 2000 Pro (met 98 SE ook geen problemen, net zo min als met ander geheugen of wat dan ook, ook niet als ik een HDD aan de RAID controller hang)

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Nou ik had eerst ook enorm veel problemen met dit bordje, als ik een nieuw bord bestel eis ik altijd de laatste revisie. Ik kreeg opeens eem revisie 1.0 bord hier. En dat tering ding crashte met echt alles. Ik meteen winkel gebeld, en ze hebben me nog diezelfde dag de aller laatste revisie gestuurd.

Dit ding is echt gruwelijk stabiel, hij draait nu al een paar weken, en is nog niet een keer gecrashed. Dus als je nog garantie hebt, eis gewoon een gloednieuw bord. Deze laatste versies zijn wel heel goed. En je kan ze gruwelijk overklokken.

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
Voor mijn ook geen Abit meer.
Ik had voor de KT7 series bijna altijd abit ,maar na de Abit KT7 raid en de Abit KT7A raid die allebei bagger werkte. Ik was dat bord afgelopen zaterdag zo zat :( ben naar de winkel gegaan en heb een MSI K7T 266pro RAID bord gekocht en raad eens alles werkt in een keer perfect.

dus dag Abit
en welkom MSI

• Toewan
Op zondag 15 juli 2001 13:23 schreef mmxmmx het volgende:
De problemen beginnen vaak met of boven de 1200 MHZ .Erg leuk als je je AMD dx2 66 mhz
stabiel hebt maar daar gaat het hier niet om ..
En waarom heeft de topicstarter dan een 1000 Mhz die niet stabiel is ??

• Thijs B
  • Niet online
Het is gewoon een klote boardje en dat zal mede komen door de via chipset. Het is toch
te gek voor woorden dat je zoveel moeite moet doen om een systeem die bestaat uit prima onderdelen stabiel te krijgen :(

Ik heb hier nu 2 systemen met Abit kt7 boardjes met dezelfde problems, alleen werkt op 1 systeem met een duron 750@950mhz de sblive wel goed maar op het 2e systeem een tb 1000@1150mhz geeft de sblive problemen.

Maar ik heb mijn systeem dus eeeeeindelijk stabiel draaien :) heb daarvoor wel de usb uitgezet, acpi staat ook uit en de pci kaarten dus in het juiste slot plaatsen, ohja en nu 1 netwerk kaart ipv 2 :( :(

Het enige probleem wat blijft is de sblive, werkt wel in games, geen vastlopers meer maar af en toe kraakt die nog en klinkt het raar.
Daar zal ik mee moeten leren leven :) :)

De nieuwe drivers waar BBL THE 2ND het over heeft heb ik ook er op gezet maar ze verhelpen helaas niet het gekraag van de sblive

Ohja en het probleem met de asus v7700 die zwart beeld geeft bij 'koud' booten is wel op te lossen door de fouten van abit te corrigeren met wat soldeerwerk maar dat gaat mij beetje te ver.

Het is absoluut waar dat de problemen pas echt beginnen vanaf +/- 1000mhz dat heb ik hier zelf ook ondervonden.

Mijn volgende boardje zal dus beslist geen Abit meer worden en ook geen via chipset zonde van de tijd om uren te klooien om het allemaal aan de praat te krijgen.

• Vincent17
  • Laatst online: 25-08 10:19
Dat klinkt allemaal klote ja, gelukkig heb ik nu is een keer een goed bord, ik pleur er wat in en het werkt. Toen ik de pc in elkaar knutselde liept ie ook meteen. Eindelijk, want mijn vorige 3 pc's waren ook knudde

Verwijderd

Hi,

Ik heb ongeveer dezelfde setup:

Abit Kt7-Raid ZT Bios
1.1Ghz TB
2x Maxtor 30GB raid 0
SB 5.1
512MB noname geheugen
Intel 100Mbit kaartje
V6600 (helaas)

Anyway, eerst had ik twee netwerkkaarten.... MAN, wat gaf dat een problemen. Nu heb ik een oude P200 tot Winroute servertje omgetoverd. Wat dat betreft heb ik geen problemen meer gehad.

Nog wel dat gekraak uit mijn SB, maar da's trouwens niet altijd. Still working on that. Ik moet nog wat settings proberen.

Problemen met Windows 2000 schijn je te kunnen oplossen door tijdens het beginscherm een andere kernel te selecteren (F5 geloof ik, bij het opstarten, en dan Normal Kernel selecteren, ipv de ACPI kernel)

Die V7700 heb ik ook twee dagen gehad.. zucht. 10 keer uit en aan, en MISSCHIEN deed ie 't dan een keertje (totdat de volgende reboot weer plaatsvond). Toen heb ik 't terug naar de winkel gebracht. Daar hebben ze ook van alles gedaan, maar zij kregen het ook niet voor elkaar. Dus.. helaas maar weer m'n oude V6600 d'r in gedaan. Nog ff sparen voor een V8200 ;)

Maargoed, ik neem aan dat je de url http://go.to/kt7faq kent? Daar heb ik ooooooooh zo veel tips vandaan gehaald

L8r

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 16:17 schreef ElemenTAL het volgende:

[..]

Dit zegt niets, met de laatste bios versie gaat me muis telkens uit. Dit bleek dus te liggen aan de highpoint drivers en bios. Nu weer terug naar ZT en geen problemen. Maar om het hele zwikje nu stabiel te noemen zo zou ik het ook weer niet willen zeggen. 1 ding staat voor mij wel vast ik wil geen VIA en highpoint zooi in me volgende pc want de ervaringen die ik tot nu toe met deze zooi heb zijn niet goed.

Ik heb trouwens bijna de zelfde config als jouw alleen geen zip drive. Maar er kan ook niet meer bij want dan gaat ie op zijn snuit.
Als je nou eens wat beter je best deed om een goed moederbord uit te zoeken in plaats van die abit crap met hun goedkope componenten erop... Ik zelf heb echt helemaal niks te klagen over via chipsets. Mijn a7v is echt superstabiel gewoon... Om nou maar weer meteen VIA de schuld te geven omdat toch iedereen dat al doet vind ik een beetje zwakjes...

Verwijderd

Ik vind dit dus heel vreemd, ik heb een sb live 5.1(deze is zelfs nog erger dan de originele live) ik heb echt alles aan staan. Een raid array, en twee nic's in mijn bak zitten. En bij mij loopt hij perfect, dit ding is gewoon gruwelijk stabiel. M'n live kraakt niet geen gekke problemen ofzo. Deze laatste revisie is wel heel goed dan kennelijk, want ik kan hem zelf makkelijk tot 150 FSB overklokken without problems, en hoger. (dit kon je dus met de oudere versies niet doen, die haalden met geluk 140)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46
Ja, 2 netwerkkaarten gaf wel problemen hier (een ISA 3Com en een PCI 3Com) :r

Flickr | Lego collectie

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb een Abit BX133-Raid. Heeft dus niets met de KT7 te maken.

Ik vind de SB Live! echt een vies kaartje. Ik heb hem ook. De eerste Liveware versie was :'( en zolang je hem met de nieuwe liveware instaleerd gaat het wel goed.

Een 3com905C en een 900B samen wil ook niet draaien. 2 Intel Pro100+ nic's wel.

Ik ben goed tevreden over Abit. Maar een Live! komt er bij mij nooit meer in. (Als ik ooit deze ga vervangen) Ik hoor veel goeie verhalen over de terratec x-fire.

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Opzich loopt me KT7 nu goed, alleen het grootste probleem blijft de IRQ sharing.

Had eerst een 1x SBlive, 1x TNT2u, 1x TVkaart, 2x NIC, 1x SCSI... dit was een ware ramp... gelukkig upgrade ik me fikker na IDE dus exit SCSI kaart, 2e NIC eruit en lopen.

Maarja het gare blijft gewoon, kies je voor een plank met zoveel PCI slots, heb je er uiteindelijk geen ruk aan :(
Zet je serieel en LPT uit in BIOS maakt dat dus vrolijk nix uit...

Had me P2 ook helemaal vol zitten maar bleef rete stabiel, of dit nu aan Abit of aan VIA ligt is mij een raadsel, wel is het zo dat bij andere VIA boards ook de IRQ wordt gedeeld over meerdere PCI sloten...

Verwijderd

Wat mij meer is opgevallen,
is dat Adaptec SCSI kaarten en 3Com netwerk kaarten problemen veroorzaken omdat ze geen IRQ willen delen.

Bij b.v. Advansys SCSI kaarten en Realtek NIC's gaat dat wel...
>:)

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Manmanman... Wat een problemen. Ik heb zelf nog nooit last gehad met Abit. Ik vind het echt een roelend bordje. Hij loopt zelfs op 155 MHz FSB stabiel met SBlive enzo erin. Je moet alleen wel letten op gedeelde IRQ's met je PCI-sloten. Dat is het enige waar ik ooit een probleempje mee heb gehad.

Maar als je al een jaar aan het zoeken bent heb je daar vast wel één of ander documentje over gelezen en weet je hoe je je kaarten moet configureren. Dan hoef ik niet op zoek te gaan...

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

• Toewan
Mijn Adaptec 2940 zit samen met de Miro PCTV Rave op IRQ 11, ennuh, nerges ginne last van. :) 3Com ISA ding zit wel op "eigen" IRQ.

Maar om eerlijk te zijn, ik vind de SB Live ook maar een huilkaartje eigenlijk, probeerde vandaag Duke 3D weer es te installeren, SOUNDCARD NOT RESPONDING. De oude SB ondersteuning is echt SLECHT. :(

Verwijderd

Op woensdag 18 juli 2001 01:21 schreef Toewan het volgende:
Mijn Adaptec 2940 zit samen met de Miro PCTV Rave op IRQ 11, ennuh, nerges ginne last van. :) 3Com ISA ding zit wel op "eigen" IRQ.

Maar om eerlijk te zijn, ik vind de SB Live ook maar een huilkaartje eigenlijk, probeerde vandaag Duke 3D weer es te installeren, SOUNDCARD NOT RESPONDING. De oude SB ondersteuning is echt SLECHT. :(
LOL :D

DOS drivers doen het niet meer natuurlijk ..
(Vraag je eens af waarom dat ding naar de SBkaart vraagt->Geen DirectX/Directsound ondersteuning dus...)
:o

Maar ik had het dus niet over de Windows IRQ indeling, maar die in het post boot scherm uiteraard..

• Rocco
  • Laatst online: 31-05 22:00

Rocco

nightlife

Dacht ff van slot a (msi k7pro)naar socket a (kt7 raid) te upgraden. Wat een drama. M'n Kenwood 72x cdrom kopieert zowat alles corrupt. Alleen met DMA uitgeschakeld werkt ie goed, maar de helft langzamer. Man wat een vooruitgang. Ook een hoop gezeik met USB en irq's. Toch maar weer MSI de volgende keer.
Pagina: 1