Door een mobiel-provider fout is het nummer van mijn whatsapp account gedeactiveerd. Dit betekent dat ik deze niet meer dan verifiëren (er is een backup gemaakt vorige week). Ik veronderstel dat er geen hack is die dit kan by-passen. Ik wil dus mijn oude nummer kunnen verifieren en de boel gelijk migreren naar mijn nieuwe nummer... wie o wie....
Vraag
Alle reacties
Vette pech. Ander nummer, WhatsApp history weg.
Hard maar dat is eenmaal zo.
Hard maar dat is eenmaal zo.
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
En whatsapp support wat? Je vraag mist wat woorden.Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:23:
en whatsapp support?
Als jij het nummer niet in je beheer hebt, dan kan je het niet activeren, en WhatsApp-support gaat je ook niet helpen dan.
The devil is in the details.
of whatsapp support mij kan helpen inderdaad.
het nummer is in niemands beheer. die backup moet ergens hangen toch?
het nummer is in niemands beheer. die backup moet ergens hangen toch?
Nee, dat is het hele punt van WhatsApp, jouw data kan nergens anders worden opgeslagen. Heeft in dit geval dus wel een nadeel.
Maar als je nu whatsapp start kan je toch gewoon activeren? Dan verlies je geen historie toch?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
ik kan activeren met het nieuwe nummer en een nieuw account maken. daar kan ik geen oude geschiedenis ophalen toch?
Gewoon de whatsapp iCloud backup restoren kan ook nog natuurlijk.Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:49:
ik kan activeren met het nieuwe nummer en een nieuw account maken. daar kan ik geen oude geschiedenis ophalen toch?
Die herstelt enkel voor het nummer waar de backup voor is gemaakt. Anders decrypt ie het niet eens ben ik bang. Er zijn misschien wat wegen omheen als er toegang is tot de backupbestanden, maar dat is ook lastig en tegenwoordig met de nieuwe versleuteling van de backupbestanden wellicht zelfs onmogelijk zonder hulp van de WhatsApp-servers. Er zijn tools die t beweren te kunnen, maar met de laatste crypt bestanden heb ik t nog niet zien slagen.Donstil schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:06:
[...]
Gewoon de whatsapp iCloud backup restoren kan ook nog natuurlijk.
OP zal echt toegang moeten krijgen tot z’n oude nummer, WhatsApp activeren, backup terugzetten en dan het telefoonnummer van z’n account wijzigen volgens de normale procedure. Dat kan door de provider het te laten oplossen of nummerbehoud te doen. (Is het echt een fout van de provider...? Dat is te herstellen, dus laat ze t regelen - al is het maar even een doorschakeling zodat je telefonische verificatie kan doen. Afsluiting en terminatie vanwege een betalingsachterstand bijvoorbeeld is echter niet te herstellen... Dan is ‘t gewoon pech en had je vooruit moeten denken voor herinstallatie van WhatsApp of t krijgen van een nieuw toestel.)
Als t nummer echt weg is en WhatsApp is niet geactiveerd dan kan je eigenlijk op je buik schrijven dat je de gegevens terugkrijgt. Met veel moeite misschien maar dan is er nog geen garantie. WhatsApp heeft, helaas voor OP, flink gesleuteld aan de sterkte van de encryptie voor backups in iCloud en Google Drive.
Wellicht dat er met een jaikbreak t een en ander mogelijk zou zijn, al hebben ze daar ook aardig aan gesleutelt om de beveiliging te verhogen
-edit-
Alhoewel... Nu ik er nog ff over denk: of je moet nog een iTunes backup hebben!? Dan is er misschien nog een sprankje hoop voor je en kost het je twee tientjes en wat tijd.
Dan zou t namelijk wellicht kunnen door die iTunes-backup te herstellen (dan moet je hele iPhone hersteld worden naar die backup overigens), en dan met BackupTrans (http://www.backuptrans.com/iphone-whatsapp-transfer.html (Noot: ik link naar de Windows-versie, als je een Mac hebt: koop dan een licentie voor de Mac versie.)) een kopie van je WhatsApp-geschiedenis naar je PC/Macbook maken, vervolgens je nieuwe WhatsApp-account activeren om daar vervolgens die backup op je PC in te injecteren... (Noot, alternatief: je zou eventueel een iCloud-reservekopie kunnen maken van t toestel, dan resetten en die iTunes-backup terugzetten, WhatsApp gegevens eruit trekken, resetten en herstellen vanaf iCloud, WhatsApp activeren met nieuwe nummer en dan daar de data in BackupTrans naar toe pushen... Omslachtig, maar ale.) Dan zijn je berichten hersteld naar t account met het nieuwe nummer, wellicht zonder (alle) afbeeldingen maar die trek je maar ergens anders vandaan. Uiteraard ff een reservekopietje maken vanuit WhatsApp met dat nieuwe account.
Dat is het enige dat echt nog viable is, maar let op: WhatsApp mag vóór je de backup naar de PC hebt weten te maken onder geen beding toegang krijgen tot het internet! Zodra ie internet heeft klapt ie er meteen uit. Ga dus lekker op WiFi zitten waar je de internetkabel van hebt uitgerukt of kijk of airplane-modus werkt.
Succes.
Oh en absoluut geen enkele garantie dat t werkt natuurlijk he. Het is een gok waarvan ik redelijk goede hoop heb dat het zal werken, maar t kan best wel eens totaal niet werken en dan ben je die ~€20 kwijt. Do it at your own risk. Al heb je de software dan wel om voortaan extra backups te maken.
[ Voor 37% gewijzigd door WhatsappHack op 11-02-2018 06:07 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
thx! ik heb de hele iphone opnieuw ge-restored naar een backup voor de problemen. mijn nieuwe nummer geverifieerd in de app en zo al mijn berichtgeschiedenis terug. Ik app dus nu in oude berichten met mijn nieuw nummer. ik weet niet hoe dat kan, maar het is verdomd praktisch
Nee dat is niet zo.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:14:
wat ik nu wel vervelend vind is dat wie mijn oude nummer in zijn of haar bezit krijgt, waarschijnlijk ook mijn bericht geschiedenis kan uploaden. of is dat niet zo?
Mooi. Dat bedoelde ik inderdaad.Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:10:
thx! ik heb de hele iphone opnieuw ge-restored naar een backup voor de problemen. mijn nieuwe nummer geverifieerd in de app en zo al mijn berichtgeschiedenis terug. Ik app dus nu in oude berichten met mijn nieuw nummer. ik weet niet hoe dat kan, maar het is verdomd praktisch
Whatsapp backup in iCloud hoort niet bij het nummer maar bij het iCloud iD. Dus restoren kan altijd op deze manier
Edit. Restoren van je toestel, dit was niet helemaal duidelijk.
De iCloud toestel backup van je whatsapp inhoud hangt niet aan je 06 nummer. Alleen aan je iCloud account.WhatsappHack schreef op zondag 11 februari 2018 @ 05:41:
Die herstelt enkel voor het nummer waar de backup voor is gemaakt. Anders decrypt ie het niet eens ben ik bang.
Restoren op een ander toestel met ander nummer is daarom geen enkel probleem. Mits je maar met dat iCloud iD ingelogd bent.
[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 11-02-2018 14:51 ]
Nope. Het is gekoppeld aan je telefoonnummer. Je kan geen WhatsApp backup vanuit iCloud herstellen op een ander telefoonnummer. Probeert het maar.De iCloud backup van je whatsapp inhoud hangt niet aan je 06 nummer. Alleen aan je iCloud account.
Restoren op een ander toestel met ander nummer is daarom geen enkel probleem. Mits je maar met dat iCloud iD ingelogd bent.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dat heeft hij toch juist net gedaan?WhatsappHack schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:34:
[...]
Nope. Het is gekoppeld aan je telefoonnummer. Je kan geen WhatsApp backup vanuit iCloud herstellen op een ander telefoonnummer. Probeert het maar.
Dat is dan onlangs aangepast want ik heb het pas nog gedaan.WhatsappHack schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:34:
[...]
Nope. Het is gekoppeld aan je telefoonnummer. Je kan geen WhatsApp backup vanuit iCloud herstellen op een ander telefoonnummer. Probeert het maar.
Nee. Goed lezen wat ie gedaan geeft.
Hij heeft geen backup hersteld op een nieuw nummer met een blanco WhatsApp. Dat werkt niet. Als dat wél zou werken dan had dit hele topic niet eens bestaan denk ik zo.
Nee, hij heeft z’n hele telefoon herstelt vanuit iCloud. Daar zit WhatsApp op t oude nummer + berichten bij. Blijkbaar als je dan bij de foutmelding verifieert met een ander nummer wordt je gespreksgeschiedenis niet gewist - maar dat is iets anders dan dat de iCloud-backup van WhatsApp wordt herstelt op een ander account...
Als je een backup maakt van WhatsApp naar iCloud met 0611223344 en vervolgens ga je op een ander toestel WhatsApp installeren met 0622334455, dan vraagt WhatsApp je niet eens om een backup te herstellen, omdat ie geen backup voor dat nummer vindt in iCloud.
Als dat wel zou werken zou een topic als dit niet nodig zijn denk ik zo.
Precies wat ik bedoel dus.WhatsappHack schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:45:
Nee. Goed lezen wat ie gedaan geeft.
Hij heeft geen backup hersteld op een nieuw nummer met een blanco WhatsApp. Dat werkt niet. Als dat wél zou werken dan had dit hele topic niet eens bestaan denk ik zo.
Nee, hij heeft z’n hele telefoon herstelt vanuit iCloud. Daar zit WhatsApp op t oude nummer + berichten bij. Blijkbaar als je dan bij de foutmelding verifieert met een ander nummer wordt je gespreksgeschiedenis niet gewist - maar dat is iets anders dan dat de iCloud-backup van WhatsApp wordt herstelt op een ander account...
Oftewel je wisselt van nummer.
1. Je maakt een iCloud back-up van je toestel.
2. Wist je toestel.
3. Wisselt je Sim.
4. Zet je toestel terug.
Je mist dan niets en hebt je whatsapp geschiedenis terug op je nieuwe Sim.
https://faq.whatsapp.com/en/iphone/20888066Donstil schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:43:
[...]
Dat is dan onlangs aangepast want ik heb het pas nog gedaan.
Zie “Recover” stukje.
Is echt al behoorlijk lang zo. Misschien dat je t net zo gedaan hebt als OP en je geschiedenis dus al op WhatsApp aanwezig was en dus niet gedownload is vanuit iCloud door WhatsApp? Dat is een andere situatie.The same iCloud backup requirements apply for iCloud restore. In addition, the phone number used for backing up and restoring must be the same. You cannot restore the chat history from another WhatsApp account. If you share an iCloud account, this will allow you to keep your backups separate.
Ja ik had hiervoor al gepost. Andere methode maar met precies dezelfde uitwerkingWhatsappHack schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:51:
[...]
https://faq.whatsapp.com/en/iphone/20888066
Zie “Recover” stukje.
[...]
Is echt al behoorlijk lang zo. Misschien dat je t net zo gedaan hebt als OP en je geschiedenis dus al op WhatsApp aanwezig was en dus niet gedownload is vanuit iCloud door WhatsApp? Dat is een andere situatie.
Ah, dan lullen we langs elkaar heen.Donstil schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:48:
[...]
Precies wat ik bedoel dus.
Oftewel je wisselt van nummer.
1. Je maakt een iCloud back-up van je toestel.
2. Wist je toestel.
3. Wisselt je Sim.
4. Zet je toestel terug.
Je mist dan niets en hebt je whatsapp geschiedenis terug op je nieuwe Sim.
Met “de iCloud-backup herstellen” dacht ik aan de app-specifieke reservekopie van WhatsApp, niet de volledige toestel backup. Die eerste methode zal niet herstellen op een ander nummer. Die laatste technisch gezien ook niet, maar is een leuke work-around!
Al is in jou voorbeeld de “wijzig nummer” functie een stuk makkelijker.
Enfin, blij voor OP dat het zo gewerkt heeft
Scheelt ook weer stappen met backuptrans en geld. Leuke work-around, die ga ik onthouden!
[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 11-02-2018 15:02 ]
thx guys!
na de restore van mijn iphone stonden gesprekken etc dus van de icloud backup in de app. het detecteerde een ander nummer en vroeg om verificatie. Na de verificatie van mijn nieuw nummer bleven de "vroegere" gesprekken in de app alsof er niets was veranderd. best speciaal, aangezien de hele discussie/gesprek hier. maar het kan dus zo!
na de restore van mijn iphone stonden gesprekken etc dus van de icloud backup in de app. het detecteerde een ander nummer en vroeg om verificatie. Na de verificatie van mijn nieuw nummer bleven de "vroegere" gesprekken in de app alsof er niets was veranderd. best speciaal, aangezien de hele discussie/gesprek hier. maar het kan dus zo!
Pagina: 1