Na een jaar op een laptop gamen kan ik eindelijk weer een normale PC aanschaffen. We wonen nu samen in een oude studio van 40m2 en gaan verhuizen naar een rijtjeswoning. Na een jaar puzzelen en op tweakers lezen wat anderen voorstellen toch voor de zekerheid mijn lijstje door jullie laten toetsen. Ben benieuwd wat jullie er van vinden! Tips zijn altijd welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gaming op 1080p. Vooral Total War series of RPG zoals Dragon age of The Witcher. Grafics zijn leuk maar is niet een must.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bang for bucks. Ik denk dat ik dat met deze samenstelling goed ga halen. Bij betere kwaliteit hardware wat mijn bovenstaande doel beter toekomt zal ik waarschijnlijk upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja;
MSI Radeon R9 270x Hawx (ivm de hoge prijzen voor GPU's)
Cooler Master GM G550M
24inch 1080p beeldscherm
Muis/keyboard
CD-Speler
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD gevoelsmatig. Ik denk dat ik daarom niet snel van de R5 1600 af zal stappen.
Ik koop Windows liever niet voor €20,- bij een online-regkey-dealer. Liever betrouwbaar en eerlijk dan cheap en erbij genaaid worden. Windows CD wordt geinstalleerd via een CD-speler die ik tijdelijk dan ff aansluit maar later ontkoppel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for bucks. Hoeft van mijn geen LED poespas of andere gimmicks waar je technisch gezien niets aan hebt.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet. Mogelijk later maar ik hou er geen rekening mee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben van plan om hem volgende week te gaan bestellen en hoop dat jullie zeggen dat dit een prima systeem is met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Alvast bedankt mensen!
Edit; CD-speler toegevoegd
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Casual gaming op 1080p. Vooral Total War series of RPG zoals Dragon age of The Witcher. Grafics zijn leuk maar is niet een must.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bang for bucks. Ik denk dat ik dat met deze samenstelling goed ga halen. Bij betere kwaliteit hardware wat mijn bovenstaande doel beter toekomt zal ik waarschijnlijk upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja;
MSI Radeon R9 270x Hawx (ivm de hoge prijzen voor GPU's)
Cooler Master GM G550M
24inch 1080p beeldscherm
Muis/keyboard
CD-Speler
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Asus Prime B350-Plus | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Grijs | € 74,- | € 74,- |
| 1 | TP-Link TL-WDN4800 | € 30,95 | € 30,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 83,49 | € 83,49 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 192,95 | € 192,95 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 500GB | € 128,90 | € 128,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 776,29 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD gevoelsmatig. Ik denk dat ik daarom niet snel van de R5 1600 af zal stappen.
Ik koop Windows liever niet voor €20,- bij een online-regkey-dealer. Liever betrouwbaar en eerlijk dan cheap en erbij genaaid worden. Windows CD wordt geinstalleerd via een CD-speler die ik tijdelijk dan ff aansluit maar later ontkoppel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang for bucks. Hoeft van mijn geen LED poespas of andere gimmicks waar je technisch gezien niets aan hebt.
Ga je overklokken?
Voorlopig niet. Mogelijk later maar ik hou er geen rekening mee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben van plan om hem volgende week te gaan bestellen en hoop dat jullie zeggen dat dit een prima systeem is met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.
Alvast bedankt mensen!
Edit; CD-speler toegevoegd