Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Lappieboy
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19-10 22:17

Lappieboy

24/7 beunhazen met hardware

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem waar ik zelf niet de oplossing voor kan vinden.
Ook met het nodige google werk kom ik geen vergelijkbare situaties tegen dus vandaar dat ik hulp vraag! :)

Sinds ik mijn oude defecte Accespoint heb vervangen crasht mijn interne netwerk op een wel vrij bijzondere manier.
Het lijkt erop dat mijn vervangende Accespoint ervoor zorgt dat de DHCP van het bekabelde netwerk crasht en er voor zorgt dat er (natuurlijk) ook geen inkomende/uitgaande verbinding is. 8)7
Dit gebeurt trouwens niet direct, de 1x heeft het 4-5 dagen probleemloos gewerkt en vanavond was het na 1 dag alweer fout.

Afgelopen vrijdag heb ik zowel mijn router en accespoint een factory reset gegeven en opnieuw ingesteld.
Zoals je hier boven leest heeft dit dus niet lang geholpen.
Ze draaien beide de laatste Firmware update en de WR1043ND heeft mij in het verleden nog nooit in de steek gelaten.

Wanneer de crash gebeurt verlies ik de verbindingen op mijn pc's volledig.
Ze krijgen een APIPA adres en kunnen elkaar maar ook de accespoint en router niet benaderen.
Alle mobiele apparaten behouden wel hun wifi maar hebben geen uitgaande verbinding.
Gek genoeg kan ik dus wel gewoon in mijn router komen via de mobiel.
Dit lijk dan ook allemaal prima te werken en het enige wat ik dan kan zien dat ik geen extern IP heb gekregen. (het lijkt wel alsof mijn hele bekabelde netwerk dus crasht tot het modem.)
Alle lampjes die moeten of horen te branden doen het ook gewoon...
Wanneer ik de accespoint van de stroom haal draait mijn netwerk binnen 2 min weer zonder problemen.

Kortom een hele rare situatie. :?
Is er iemand die iets herkend? mij kan helpen dit op te lossen?
Acces point stuk, corrupte firmware? kan het in de bekabeling zitten?

Huidige situatie is als volgt:

Ziggo->Modem->Router->2x PC + Accespoint

Modem = Ubee zonder WIFI (weet het typenummer niet uit mijn hoofd, wanneer van belang voeg ik deze toe)
Router = TP-Link TL-WR1043ND
Accespoint = TP-Link TL-WDR4300 (in het verleden was dit een WR841N)

Vanaf het modem loopt 1 lijn naar mijn router.
Vanaf mijn router gaan er 2 lijnen naar 2 PC's toe en 1 lijn naar mijn Accespoint.
Beide pc's en Accespoint hebben een vast IP buiten de DHCP.
Voor de Accespoint is dit zowel op de router als de Accespoint zelf ingesteld.
Hierop staat de DHCP en de Firewall uit en is de SSID gelijk aan de Router. (Wel een ander kanaal)

Alvast super bedankt en als er meer info nodig is dan zal ik dit plaatsen. ;)

Alle reacties

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:52
het lijkt mij er eigenlijk op dat ie zn ip adres niet opnieuw kan herbevestigen na een tijdje
raar dat je accespoint dat verhinderd, das geen logica voor mij

dingen die je kan testen :

kan je intern met vaste ip's kunnen werken? dan moeten ze niet herbevestigen ..
je dhcp leasetijd verhogen van bv enkele uren naar zolang mogelijk
ook iets wat je zou kunnen testen is je router & accespoint omruilen van functie & plek..
je kan eens kijken naar alternatieve softwares voor je devices, DD-WRT is erg populair hier :)

• Lappieboy

Lappieboy

Topicstarter
quote:
ijske schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:26:
het lijkt mij er eigenlijk op dat ie zn ip adres niet opnieuw kan herbevestigen na een tijdje
raar dat je accespoint dat verhinderd, das geen logica voor mij

dingen die je kan testen :

kan je intern met vaste ip's kunnen werken? dan moeten ze niet herbevestigen ..
je dhcp leasetijd verhogen van bv enkele uren naar zolang mogelijk
ook iets wat je zou kunnen testen is je router & accespoint omruilen van functie & plek..
je kan eens kijken naar alternatieve softwares voor je devices, DD-WRT is erg populair hier :)
Bedoel je met vaste IP's en niet herbevestigen dat ik ze moet instellen op het apparaat zelf?
Ik ga denk ik even kijken naar DD-WRT om uit te sluiten dat de boel niet corrupt/defect is.
Bedankt voor je antwoorden. ;)

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

KRGT

Have a nice day!

Ziggo->Modem (Bridgemode aan laten zetten) ->Router- (Kabel in WAN poort) >2x PC + Accespoint (kabel in LAN poort, IP adres uit reeks router, DHCP uit)

Heb je het ook zo aangesloten?

Zo krijgt je Router, TL-WR1043ND, een extern IP adres en wordt de "baas" van het netwerk. Alle overige devices na de router worden gewoon "clients"

• Lappieboy

Lappieboy

Topicstarter
quote:
KRGT schreef op zondag 11 februari 2018 @ 08:25:
Ziggo->Modem (Bridgemode aan laten zetten) ->Router- (Kabel in WAN poort) >2x PC + Accespoint (kabel in LAN poort, IP adres uit reeks router, DHCP uit)

Heb je het ook zo aangesloten?

Zo krijgt je Router, TL-WR1043ND, een extern IP adres en wordt de "baas" van het netwerk. Alle overige devices na de router worden gewoon "clients"
Zo is het zeker aangesloten.
Modem staat sowieso in bridge modus.
Alles heeft ook altijd gewerkt zoals het hoor totdat de nieuwe accespoint erop kwam. ;)

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-10 12:31
Klinkt mogelijk een beetje als dubbele DHCP server...
Omdat wanneer je je WDR4300 uitplugt alles weer werkt.

Heb je je WDR4300 wel volledig als AP geconfigureerd?
Dus DHCP uit, (evt.) vast ip-adres, en kabel in een LAN-poort?

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18:52
quote:
Annuk schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:37:
Klinkt mogelijk een beetje als dubbele DHCP server... :*)
ook eerste waar ik aan dacht, maar dan krijgt hij geen APIPA adres, maar een ip adres van een verkeerde dhcp ..
apipa adres / 169.254 is een gebrek aan dhcp server

• Annuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-10 12:31
quote:
ijske schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:40:
[...]

ook eerste waar ik aan dacht, maar dan krijgt hij geen APIPA adres, maar een ip adres van een verkeerde dhcp ..
apipa adres / 169.254 is een gebrek aan dhcp server
Klopt wat je hier zegt, maar heb het ook al eens gehad.. beide DHCP-servers (beide TP-link) draaien vermoedelijk op zelfde subnet, vandaar dat pc/laptop niet weet wat ie er mee aan moet en daardoor APIPA krijgt..

Maar laat @Lappieboy dit eens even checken.... in ieder geval zoveel mogelijk uitsluiten :)

• Lappieboy

Lappieboy

Topicstarter
quote:
Annuk schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:37:
Klinkt mogelijk een beetje als dubbele DHCP server...
Omdat wanneer je je WDR4300 uitplugt alles weer werkt.

Heb je je WDR4300 wel volledig als AP geconfigureerd?
Dus DHCP uit, (evt.) vast ip-adres, en kabel in een LAN-poort?
Ja, ja en ja! :)
Dat vind ik dus het gekke aan dit hele probleem.
Alles is geconfigureerd zoals het hoort... :|

Heb het daarstraks nog eens gecontroleerd, Staat allemaal aangesloten/ingesteld zoals ik zelf weet hoe het moet en zoals jullie benoemen.

De accespoint heeft bij de vorige eigenaar wel DD-WRT gedraai, ik heb deze zelf terug gedraaid zoals op de site stond hoe dit moest.
Is het mogelijk dat de firmware flash niet helemaal lekker is gegaan of zou hij het dan helemaal niet meer doen?

• TP-Link
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-10 09:43

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

quote:
Lappieboy schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:08:
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem waar ik zelf niet de oplossing voor kan vinden.
Ook met het nodige google werk kom ik geen vergelijkbare situaties tegen dus vandaar dat ik hulp vraag! :)

Sinds ik mijn oude defecte Accespoint heb vervangen crasht mijn interne netwerk op een wel vrij bijzondere manier.
Het lijkt erop dat mijn vervangende Accespoint ervoor zorgt dat de DHCP van het bekabelde netwerk crasht en er voor zorgt dat er (natuurlijk) ook geen inkomende/uitgaande verbinding is. 8)7
Dit gebeurt trouwens niet direct, de 1x heeft het 4-5 dagen probleemloos gewerkt en vanavond was het na 1 dag alweer fout.

Afgelopen vrijdag heb ik zowel mijn router en accespoint een factory reset gegeven en opnieuw ingesteld.
Zoals je hier boven leest heeft dit dus niet lang geholpen.
Ze draaien beide de laatste Firmware update en de WR1043ND heeft mij in het verleden nog nooit in de steek gelaten.

Wanneer de crash gebeurt verlies ik de verbindingen op mijn pc's volledig.
Ze krijgen een APIPA adres en kunnen elkaar maar ook de accespoint en router niet benaderen.
Alle mobiele apparaten behouden wel hun wifi maar hebben geen uitgaande verbinding.
Gek genoeg kan ik dus wel gewoon in mijn router komen via de mobiel.
Dit lijk dan ook allemaal prima te werken en het enige wat ik dan kan zien dat ik geen extern IP heb gekregen. (het lijkt wel alsof mijn hele bekabelde netwerk dus crasht tot het modem.)
Alle lampjes die moeten of horen te branden doen het ook gewoon...
Wanneer ik de accespoint van de stroom haal draait mijn netwerk binnen 2 min weer zonder problemen.

Kortom een hele rare situatie. :?
Is er iemand die iets herkend? mij kan helpen dit op te lossen?
Acces point stuk, corrupte firmware? kan het in de bekabeling zitten?

Huidige situatie is als volgt:

Ziggo->Modem->Router->2x PC + Accespoint

Modem = Ubee zonder WIFI (weet het typenummer niet uit mijn hoofd, wanneer van belang voeg ik deze toe)
Router = TP-Link TL-WR1043ND
Accespoint = TP-Link TL-WDR4300 (in het verleden was dit een WR841N)

Vanaf het modem loopt 1 lijn naar mijn router.
Vanaf mijn router gaan er 2 lijnen naar 2 PC's toe en 1 lijn naar mijn Accespoint.
Beide pc's en Accespoint hebben een vast IP buiten de DHCP.
Voor de Accespoint is dit zowel op de router als de Accespoint zelf ingesteld.
Hierop staat de DHCP en de Firewall uit en is de SSID gelijk aan de Router. (Wel een ander kanaal)

Alvast super bedankt en als er meer info nodig is dan zal ik dit plaatsen. ;)
Onze support afdeling zou graag een kijkje willen nemen in de settings van je TP-Link router + AP

Zou je een screenshot kunnen sturen naar support.nl@tp-link.com (tnv Carmen) van:

TL-WR1043ND

- Network --> WAN
- Network --> LAN
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Security Settings
- System Tools --> Firmware Upgrade

TL-WDR4300
- Network --> WAN
- Network --> LAN
- DHCP
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Security Settings

Wachtwoorden mag je afschermen :)

Mvg Carmen van TP-Link

• Lappieboy

Lappieboy

Topicstarter
quote:
TP-Link schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:20:
[...]

Onze support afdeling zou graag een kijkje willen nemen in de settings van je TP-Link router + AP

Zou je een screenshot kunnen sturen naar support.nl@tp-link.com (tnv Carmen) van:

TL-WR1043ND

- Network --> WAN
- Network --> LAN

TL-WDR4300
- Network --> WAN
- Network --> LAN
- DHCP
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Security Settings

Wachtwoorden mag je afschermen :)

Mvg Carmen van TP-Link
Ga ik doen! :)
Leuk om een reactie van TP-link zelf te krijgen.
Vanavond zal ik de boel versturen.

• Lappieboy

Lappieboy

Topicstarter
@TP-Link You've Got Mail. ;)

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:27
Wellicht iets om over na te denken: als je aangeeft dat de twee pc’s een vast IP adres hebben buiten de scope, hoe kan dhcp er dan iets mee te maken hebben?

• Lappieboy

Lappieboy

Topicstarter
Mijn excuses voor de late reactie!
Ik zat de afgelopen dagen te overleggen met TP-Link wat het euvel kon zijn.

@Shinji
Dat is idd waar. (en vrij logisch)
Had ik anders moeten verwoorden. ;)

Ik heb zojuist mijn gemail met tp-link afgerond en die kunnen niks verkeerds zien in mijn settings.
Wat voor mij overblijft is wellicht een defecte WDR4300.

Ik ga het hierbij ook laten, heb de WDR4300 vervangen voor een oud routertje (als accespoint) en alles draait nu al 1 week+ perfect.

Nog wel een vraag voor eventuele personen met meer netwerk kennis en ervaring.
TP-Link benoemde in de mailing dat 2 gelijke SSID's uit den boze zijn....hier heb ik echter nog nooit van gehoord.

Ik draai al zolang als ik weet met een router + accespoint met een gelijke toegangsnaam.
Dit staat namelijk ook in genoeg guides en tutorials benoemt als 'prima'.

Kan iemand dit toelichten? is dit fout, goed? enz.

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06 12:57
Wat TP-Link zegt over zelfde SSID's: Bedoelen ze dezelfde SSID voor 2,4 én 5 GHz?

Als dat zo is, dan weten ze het niet waar ze het over hebben. Het is heel normaal om dezelfde SSID te hebben. De client kan dan zelf kiezen welke band hij neemt (of hij wordt "gekicked" door een controller naar 5 GHz (bv. bij professionele netwerken)).

Misschien kan TP-Link dat wel doen (meestal heet dat "band steering"), maar als je verschillende SSID's hebt kan dat namelijk niet. Want dan moet de router aan je Samsung (of erger Apple) gaan vertellen dat zij naar SSID XXXXXX moeten. No way kan dat.

• Lappieboy

Lappieboy

Topicstarter
quote:
haik01 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 19:47:
Wat TP-Link zegt over zelfde SSID's: Bedoelen ze dezelfde SSID voor 2,4 én 5 GHz?

Als dat zo is, dan weten ze het niet waar ze het over hebben. Het is heel normaal om dezelfde SSID te hebben. De client kan dan zelf kiezen welke band hij neemt (of hij wordt "gekicked" door een controller naar 5 GHz (bv. bij professionele netwerken)).

Misschien kan TP-Link dat wel doen (meestal heet dat "band steering"), maar als je verschillende SSID's hebt kan dat namelijk niet. Want dan moet de router aan je Samsung (of erger Apple) gaan vertellen dat zij naar SSID XXXXXX moeten. No way kan dat.
Nee, zij bedoelen 2.4ghz.
Dus zowel router als accespoint op 2.4ghz de zelfde ssid. (volgens hun kan dat dus niet, geeft storing?!)

• haik01
Kan wel, alleen moet je de kanalen anders hebben.

Bv.

Router op kanaal 1
access point op kanaal 6 of hoger.

Dat stoort niet. (wel 20 MHz gebruiken als je dat kan instellen)

• Lappieboy

Lappieboy

Topicstarter
quote:
haik01 schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 22:14:
Kan wel, alleen moet je de kanalen anders hebben.

Bv.

Router op kanaal 1
access point op kanaal 6 of hoger.

Dat stoort niet. (wel 20 MHz gebruiken als je dat kan instellen)
Ik heb ze sowieso altijd op een verschillend (vast) kanaal. :*)

• haik01
Als ze maar minimaal 5 kanalen uit elkaar liggen.

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-10 22:26
Mogelijk moet TS de static IP instelling voor het AP in de Router uitschakelen, en alleen een vast IP instellen in het AP zelf. Of andersom, een static IP in de Router, maar geen vast IP in het AP instellen.
Ik kan me voorstellen dat zo'n dubbele toekenning niet goed "opgevat" wordt.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
Lappieboy schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 20:27:
[...]

Nee, zij bedoelen 2.4ghz.
Dus zowel router als accespoint op 2.4ghz de zelfde ssid. (volgens hun kan dat dus niet, geeft storing?!)
Dat klopt dus niet. Ofwel ze hebben het verkeerd, danwel jij hebt het verkeerd begrepen.

Het is juist noodzakelijk om *wel* dezelfde SSID (en PSK, en security en encryption) per band te hebben als je wilt dat je client devices gaan roamen tussen de AP's. Doe je dat niet, dan blijven ze plakken tot de verbinding met de ene AP helemaal wegvalt, al sta je pal naast de andere :o

Soittakaa Paranoid!

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16:50
Ja/nee

Als je het goed instelt is het de manier om roaming te realiseren

Stel je het half in, dan krijg je gekke dingen (meestal ww popup)

Het gaat verder dan ssid gelijk en uniek kanaal. Het gaat om de ess wat voornamelijk bepaald wordt door het type encryptie. In de praktijk is ssid Roaming eigenlijk alleen aan te raden bij gelijke fabrikanten/(modellen) van het ap

Overigens zijn dhcp issues vaak met wifi een dwaalspoor en gaat het vaak eerder mis op layer1/2. Daarom eerst uitsluiten met static ip’s. Ik heb wel eens vaker rare crashes met (oudere) (tplink) accesspoints gezien dus denk inderdaad dat die gewoon gaar was/is.

laurens0619 wijzigde deze reactie 22-02-2018 23:29 (30%)

• Lappieboy

Lappieboy

Topicstarter
quote:
dion_b schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:16:
[...]

Dat klopt dus niet. Ofwel ze hebben het verkeerd, danwel jij hebt het verkeerd begrepen.

Het is juist noodzakelijk om *wel* dezelfde SSID (en PSK, en security en encryption) per band te hebben als je wilt dat je client devices gaan roamen tussen de AP's. Doe je dat niet, dan blijven ze plakken tot de verbinding met de ene AP helemaal wegvalt, al sta je pal naast de andere :o
Dit heb ik dus wel goed begrepen. ;)
Daarom vond ik het al vrij bijzonder.
Zij begonnen erover dat ik dacht dat mijn apparatuur seamless roaming ondersteunt en het daarom zo had ingesteld. 8)7

Ik weet namelijk niet beter dan hoe jij het benoemt... Net als een kennis die ook in de ict werkzaam is. (En de rest van de wereld :P )

Ik heb dus alles gelijk ingesteld staan (behalve het kanaal)

@Masimo
Heb ik beide al geprobeerd!
Geen verschil. ;)

Lappieboy wijzigde deze reactie 22-02-2018 23:25 (6%)

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-10 22:26
Mmmmm, vreemde kwestie. Het AP al eens naar defaults gereset? Mogelijk dat er toch nog wat DD-WRT restjes actief zijn, die de boel vernaggelen. Ik ga er vanuit dat je terug bent gegaan naar de originele firmware via de TFTP recovery procedure.

Andere optie: weer een DD-WRT firmware erop zetten?

• TP-Link
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-10 09:43

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

quote:
dion_b schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 23:16:
[...]

Hier wil ik graag even op inhaken.

De TL-WDR4300 heeft geen seamless of fast roaming. Ookal wordt de Wi-Fi naam hetzelfde genoemd als de router.... er wordt niet actief overgeschakeld indien je van a naar b loopt.

Dit resulteert erin dat de verbinding blijft plakken tot dat de verbinding helemaal wegvalt met het AP/router.

Seamless/fast roaming werkt bij onze TP-Link producten alleen optimaal indien het producten zijn met dezelfde chipset en deze roaming functie natuurlijk ook aanwezig is bij het product. :)

Mvg Carmen van TP-Link

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

quote:
TP-Link schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 13:41:
[...]

Hier wil ik graag even op inhaken.

De TL-WDR4300 heeft geen seamless of fast roaming. Ookal wordt de Wi-Fi naam hetzelfde genoemd als de router.... er wordt niet actief overgeschakeld indien je van a naar b loopt.

Dit resulteert erin dat de verbinding blijft plakken tot dat de verbinding helemaal wegvalt met het AP/router.

Seamless/fast roaming werkt bij onze TP-Link producten alleen optimaal indien het producten zijn met dezelfde chipset en deze roaming functie natuurlijk ook aanwezig is bij het product. :)

Mvg Carmen van TP-Link
Zonder active roaming support vanuit de AP klopt het inderdaad dat je voor roaming terugvalt op de client. Gelukkig leven we niet meer in 2010 en zijn veel clients (Android >5, iOS >8) slim genoeg om - zonder hulp van de AP - binnen hetzelfde netwerk (ESS) te roamen tussen AP's (BSS). Aangezien dit puur vanuit de client gebeurt is de enige requirement dat de client de verschillende AP's herkent als onderdeel van hetzelfde netwerk, wat dus prima kan tussen verschillende chipsets, apparaten en vendors al is het in het algemeen zeker wenselijk om zoveel mogelijk met dezelfde AP's te werken indien mogelijk.

Om client-based roaming te laten werken moeten de vijf belangrijkste instellingen in de AP's gelijk zijn:
- SSID
- PSK
- Security
- Encryption
- IP subnet

Los daarvan, fast roaming, oftewel 802.11r, is een erg mooie hulpmiddel om roaming sneller te maken mits clients het supporten, zo snel dat zelfs een VoIP-gesprek ononderbroken kan blijven - maar het draagt niet bij aan de beslissing om te roamen. Andere technieken (die mogelijk 'seamless' genoemd kunnen worden) zijn 802.11k en 802.11v. Respectievelijk helpen ze de client aan betere informatie van andere AP's binnen een netwerk en aan suggesties vanuit het netwerk wanneer ze moeten roamen, maar het is ook met 802.11v (wat overigens barslechte client support heeft) nog steeds aan de client om te bepalen wanneer het roamt, en dan zal een client die stug vertikt om te roamen tussen twee AP's zonder 802.11k, r en v net zo goed vertikken om dat te doen bij een mooie moderne WiFi-systeem die dergelijke standaarden wel ondersteunt.

Er zijn nog steeds mogelijkheden om die recalcitrante tq verouderde (Android <=4) clients aan te pakken, bijvoorbeeld door hen tijdelijk te blacklisten op de AP waar ze mee verbonden zijn en weg moeten. Maar dat gebeurt buiten de standaarden om - en is bij enigszins moderne apparaten nergens voor nodig.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True