Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10-09 16:35
Hallo allemaal,
Ik heb sinds de release een iPhone X, alleen wat mij erg opvalt is dat als Ik een map met apps open dat de apps op de achtergrond dan gaan dansen. Dit gebeurd ook met de tijd als Face ID iets langer nodig heeft om te ontgrendelen.
Ik heb er een screenopname van kunnen maken, dus het lijkt mij iets software matigs, anders zou je het niet ziet bij het afspelen van de screenopname op mijn mac. Ik heb contact opgenomen mat Apple, maar daar krijg je een medewerker aan de lijn die volgens mij niet echt weet wat een iPhone is. Maargoed, ik heb al geprobeerd om de software te resetten, geen effect. Alleen als ik ‘ vermindering van effecten’ aanzet is het veel minder.
Ik heb de schermopname op youtube gezet; iemand die hier ook last van heeft? Of er een verklaring voor heeft?

YouTube: ScreenRecording 02 10 2018 19 21 22

Thankz,

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mijansen1987 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:05:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds de release een iPhone X, alleen wat mij erg opvalt is dat als Ik een map met apps open dat de apps op de achtergrond dan gaan dansen. Dit gebeurd ook met de tijd als Face ID iets langer nodig heeft om te ontgrendelen.
Ik heb er een screenopname van kunnen maken, dus het lijkt mij iets software matigs, anders zou je het niet ziet bij het afspelen van de screenopname op mijn mac. Ik heb contact opgenomen mat Apple, maar daar krijg je een medewerker aan de lijn die volgens mij niet echt weet wat een iPhone is. Maargoed, ik heb al geprobeerd om de software te resetten, geen effect. Alleen als ik ‘ vermindering van effecten’ aanzet is het veel minder.
Ik heb de schermopname op youtube gezet; iemand die hier ook last van heeft? Of er een verklaring voor heeft?

YouTube: ScreenRecording 02 10 2018 19 21 22

Thankz,
Ik zie niets afwijkends op je video eigenlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
Als de map met apps naar voor komt dansen de apps op dr achtergrond

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mijansen1987 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:34:
Als de map met apps naar voor komt dansen de apps op dr achtergrond
Hier niet hoor, misschien een beetje last van de carnaval soms :+ ?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
Haha, ik heb het filmpje nu een paar keer bekeken, maar ik zie het ook niet.

De beschrijving zelf doet mij denken aan het verplaatsen/verwijderen van apps, want dan gaan ze ook “dansen” maar dat zie ik niet terug op je video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
@mijansen1987 als je je eigen video op een ander apparaat bekijkt, zie je het dan nog steeds? Want ik gok dat je je eigen video op het apparaat bekijkt waarop het gebeurt, en dat echt alleen jij het daarom ziet...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hi, Ik zie niets bijzonders via YT App op iPad.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Dat niemand anders iets geks ziet in de video is inmiddels wel duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijansen1987
Ja als jk het filmpje op andere apparaten bekijk is het ook zo, zien jullie app staan niet flikkeren op de achtergrond?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nope, op de achtergrond worden ze blurry, maar ze bewegen niet. Precies zoals het hoort.

Dus je zal het beter moeten uitleggen... of je ziet ze vliegen/flikkeren :+.

edit:
Na de video nog een paar keer te hebben gekeken zie ik tijdens het blurren wel een korte flikker, vooral bij het icoontje rechtsboven. Maar echt opvallend is het niet...

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 10-02-2018 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
mijansen1987 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:59:
Ja als jk het filmpje op andere apparaten bekijk is het ook zo, zien jullie app staan niet flikkeren op de achtergrond?!
Je bedoelt het "flikkeren" zoals te zien is in het bovenste deel van het icon de Video's app? Lijkt me iets van anti-aliassing bij de fade-in/fade-out animatie van het openen/sluiten van een map. Lijkt me niet iets al te verontrustends.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 23:31
Als je er last van hebt kun je de animaties verminderen.

De beweging van het scherm van een iPhone, iPad of iPod touch verminderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Heeft 'ie al gedaan:
Alleen als ik ‘ vermindering van effecten’ aanzet is het veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Er gebeurt niks vreemds. Ik denk dat het aan je visuele interpretatie van de animatie ligt, dat gebeurt bij sommige mensen, vooral door je opmerking over 'vermindering van effecten'.

Het blur-effect (dat alles vaag wordt op de achtergrond) is om de context aan te duiden, de 'achtergrond' is echt 'achtergrond' en dus 'niet in focus'.

Stel dat je zit te kaarten en je een kaart uit je hand haalt en die dichter bij je gezicht brengt, dan raakt je hand ook buiten focus. Je kan het ook met je vinger doen. Kijk naar je computer beeldscherm en houd dan een vinger vlak bij je neus en kijk dan naar je vinger. Je computerbeeldscherm op de achtergrond is nu geblurd, ongefocust, op de achtergrond.

[ Voor 34% gewijzigd door johnkeates op 10-02-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
johnkeates schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:17:
Er gebeurt niks vreemds. Ik denk dat het aan je visuele interpretatie van de animatie ligt, dat gebeurt bij sommige mensen, vooral door je opmerking over 'vermindering van effecten'.

Het blur-effect (dat alles vaag wordt op de achtergrond) is om de context aan te duiden, de 'achtergrond' is echt 'achtergrond' en dus 'niet in focus'.
Het gaat niet om het blur-effect an sich, als je rechtsboven naar het Appotheek 2.0-logo kijkt zie je het lichtjes schokken, alsof de blur in een paar stapjes gebeurt.

Ik vind het niet storend en het viel me na 5 keer kijken pas op, maar blijkbaar vindt mijansen1987 het wel storend.
Stel dat je zit te kaarten en je een kaart uit je hand haalt en die dichter bij je gezicht brengt, dan raakt je hand ook buiten focus. Je kan het ook met je vinger doen. Kijk naar je computer beeldscherm en houd dan een vinger vlak bij je neus en kijk dan naar je vinger. Je computerbeeldscherm op de achtergrond is nu geblurd, ongefocust, op de achtergrond.
Heerlijk dat je gaat uitleggen hoe (out of) focus werkt...

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 10-02-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Hahn schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:20:
[...]

Het gaat niet om het blur-effect an sich, als je rechtsboven naar het Appotheek 2.0-logo kijkt zie je het lichtjes schokken, alsof de blur in een paar stapjes gebeurt.

Ik vind het niet storend en het viel me na 5 keer kijken pas op, maar blijkbaar vindt mijansen1987 het wel storend.
[...]
Ik denk dat ik nu zie wat je bedoelt. De blur area is aan de randen minder verfijnd dan in het midden, en sommige icoontjes hebben door harde grenzen van kleuren dan opeens een vrij 'harde' overgang tussen de scherpe lijnen en zachte overgang. Lijkt net alsof het gebruikte algoritme om de kleurovergang te bepalen in de blur animatie aan het randje te harde sprongen maakt. Dit lijkt ook op het detail van de speaker van het icoontje van de radio van my tuner te gebeuren, maar dan juist tijdens het uitzoomen. Misschien een versie van een moire effect?
Hahn schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:20:
[...]
Heerlijk dat je gaat uitleggen hoe (out of) focus werkt...
Ach, ik heb een paar uurtjes bij wat mensen gezeten die het verschil tussen zenuwstelsel en lymfe niet begrepen, dan ga je van alles onnodig lopen uitleggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie in t filmpje niets, maar je beschrijving herken ik wel.
Bij t unlocken met FaceID als je al naar boven hebt geswiped heb ik er ook last van dat de achtergrond helemaal gaat trippen. Maar dan is t wel heel erg obvious, dat vind ik hier niet. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 17:28
Ik zie het ook niet eerlijk gezegd. Zou mij er niet zo druk over maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:22
Ik probeer te zien wat je bedoelt maar helaas ik zie niets speciaals.
Zou even zoeken op google...

Al eens een telefoon in een winkel gaan testen? Zie je het daar ook?

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:47
Misschien heeft hier iemand het antwoord, die heeft hetzelfde probleem :)

https://www.onemorething....c/dansende-apps-iphone-x/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:57
absrnd schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:58:
Misschien heeft hier iemand het antwoord, die heeft hetzelfde probleem :)

https://www.onemorething....c/dansende-apps-iphone-x/
Dat is dezelfde persoon als TS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@mijansen1987 Je kunt wel heel het internet vol zetten met je (probleem), maar ga gewoon langs Apple en laat je toestel uitlezen.
Hahn schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:56:
Dat niemand anders iets geks ziet in de video is inmiddels wel duidelijk ;)
Ja, Weet je dat wel zeker ?
:9

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12
mijansen1987 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 22:05:
Ik heb contact opgenomen mat Apple, maar daar krijg je een medewerker aan de lijn die volgens mij niet echt weet wat een iPhone is.

Thankz,
Ik denk het ook niet, wat moeten ze bij Apple Support nu van iPhones weten joh.

Even serieus: hier is niets vreemd te zien. Het ligt aan je eigen perceptie van het blur / overgangseffect.
Hackus schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:22:
@mijansen1987 Je kunt wel heel het internet vol zetten met je (probleem), maar ga gewoon langs Apple en laat je toestel uitlezen.
Nee joh, laat die plek in de Apple store voor mensen met echte problemen. Het is er al druk zat...

[ Voor 27% gewijzigd door Geronimous op 14-02-2018 12:11 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1