opzoek naar een nieuwe receiver+speakers/home cinemaset

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel ben ik het bezit van een standaard home cinemaset van sony de receiver is een str kls50,die ondertussen al wat jaren draait.
Aangezien de receiver problemen begint te vertonen,denk ik dat het tijd word voor iets nieuws.
Ik heb al jaren mezelf niet meer echt verdiept in de voortgang van de techniek op dit gebied en kom nu dus uitspraken en producten tegen waar ik van denk, watte :?
Een kleine selectie heb ik wel gemaakt en dat komt omdat ik via een spaarprogramma zoveel punten heb gespaard dat ik dingen uit hun assortiment met best leuke korting kan aanschaffen.
Wat ik echter niet weet,wat is nou handiger,gaan voor een homecinemaset die helemaal compleet is,of gaan voor een losse receiver en losse boxen ?
Als ik voor nieuwe spullen ga dan wil ik m'n huidige speakers set gelijk mee vervangen,en dat wil ik eigenlijk draadloos,ik ben de draad bende eigenlijk wel beu en het vooruitzicht om alles weer opnieuw te moeten aansluiten met kabels al helemaal :X
Wat ik wil is een goed geluid (surround),radio kunnen luisteren,geluid van dvd en tv luisteren,cd/dvd nog kunnen afspelen(ja lkkr ouderwets) ;)
En indien mogelijk muziek vanaf mn pc kunnen afspelen op de speakers.
(ik ben nog aan t kloten om films vanaf mn pc op de tv te krijgen,beeld lukt al wel,maar geluid wil niet anders als via de tv langskomen in stereo dus,wellicht dat een nieuwe installatie dat probleem ook kan verhelpen zodat ik dat ook surround kan horen)
En dat bij voorkeur voor weinig :)

De dingen die ik zelf via dat spaar programma heb gevonden zijn de volgende:
Soundbar/speakers:

jbl-bar-5.1
https://www.kieskeurig.nl...caties#xtor=AL-1000027778

Philips speakers surround
https://www.kieskeurig.nl...d-sound-luidsprekers-e612

Heos homecinema speaker set
https://www.kieskeurig.nl...rijzen#Xtor=Al-1000027778

Receiver:

Harman
https://www.kieskeurig.nl...rijzen#xtor=AL-1000027778

Heos
https://www.kieskeurig.nl...rijzen#Xtor=Al-1000027778

Bovenstaande leken me interessant om een keuze uit te maken.
Als jullie hieruit een keus zouden moeten maken welke zou dat zijn qua receiver en speakers ?
Hebben jullie eventueel alternatieven voor een goede (draadloze) speakers set en receiver ?
Is er anders eventueel een goede "kant en klare" home cinemaset met bij voorkeur draadloze speakers ?
Ik heb overigens redelijk recent wel een mooie nieuwe tv gekocht
De ruimte waarin het huidige geheel staat is een 3 kamer appartement,in de woonkamer,en die is rechthoekig van vorm en bestaat grotendeel uit betonnen muren.
Mijn budget is ongeveer 750-800 euro.
Hopelijk kunnen jullie me wegwijs maken en verder helpen.
Alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:39
Misschien ligt het aan mij, het tijdstip of mijn whisky, maar ik heb 't idee dat je zelf nog geen idee hebt wat je wilt en waarom. Je hebt 't over speakersets, maar komt met soundbars op de proppen, je wilt goed geluid en komt met soundbars op de proppen... Waarom wil je surround? Waarom wil je een soundbar? Wat wil je aansluiten? Waarom geen stereo? Levert beter geluid voor het geld en minder bekabeling. En je beseft wel dat "draadloos" nog steeds betekent dat er een draad aan je speaker hangt? Je hebt dan namelijk voeding nodig. Per speaker.

Mijn advies: verdiep je nog iets verder. En gebruik de Tweakers pricewatch in plaats van Kieskeurig. ;-)

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan kan het aan mij liggen,maar volgens mij zijn niet al die links voor speakers gelijk aan soundbars.
Of snap ik de definitie van soundsbar soms niet ?
Ik wil suroundsound,omdat ik t nu ook heb,in een film zitten of voor wat het dat aangaat bv een dvd met een liv registratie van bv u2 in surround,dat is (als je goede spullen hebt) een kick.
Dus waarom van surround terug naar stereo geluid,dan kan je net zo goed je tv speakers gebruiken ;-)
Ik twijfel dus tussen soundbars en andere soorten speaker sets omdat ik geen idee heb of een soundbar met een bas speaker net zo goed is de speaker sets als t gaat om mooi geluid brengen.
Het enige wat ik wil aansluiten is de aanwezige dvd speler van de huidige cinema set,m'n tv,en een aansluiting naar mn pc dan kan ik films(beeld en geluid) op de nieuwe spullen draaien alsook mn muziek collectie.
Verder heb ik geen eisen/wensen,ik hoef niet zo nodig muziek of een filmpje van mn telefoon via bleutooth of wifi over mn systeem te beluisteren,ben dus nog redelijk ouderwets denk ik :P
Dat een draadloze speaker nog een kabel heeft waar een stekker voor de stroom aanzit,dat is me bekend.
Ik heb de stopcontacten daar wel voor.
Wat me ergert is de installatie van een set speakers dmv een berg draad die ik nergens kan verbergen en wat tot zover altijd een hoop gekloot was.
Vandaar dat ik opzoek ben naar ofwel losse componenten met ofwel een soundbar ofwel met een goede set draadloze speakers
(waarbij ik dus niet weet of soundbars beter zijn dan "traditionele" speaker sets)
Ik heb de links van kieskeurig enkel gebruikt omdat ik daar alle artikelen die ik via dat spaar gebeuren kan aanschaffen met korting,verder nergens voor ;-)
Hopelijk verduidelijkt dit iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:30
Helaas is audio apparatuur erg prijzig, waardoor je met het gestelde budget uitkomt bij, wat ik noem, kant-en-klaar setjes. Bij die setjes worden relatief kleine speakers gecombineerd met vaak ook een relatief kleine subwoofer. Hierdoor maakt het bij dit budget weinig verschil of je voor een soundbar of losse speakers gaat. Bij losse speakers heb je echter wel het voordeel van vrije plaatsing, zodat je doorgaans een beter geluidsbeeld kunt krijgen (een soundbar moet het hebben van reflecties tegen muren en plafond om een stereo of soms zelfs surround beeld te krijgen, dat is nogal op geluk gebaseerd).

Verder kan ik je zeggen dat je bij deze sets niet naar de specs hoeft te kijken. Deze zijn meestal wat ruim genomen om een goed verkoopargument te krijgen. In de praktijk zullen de verschillen niet heel groot zijn verwacht ik. Het beste kijk je naar wat reviews of ga je ze beluisteren. Dat laatste is moeilijk, omdat dergelijke sets niet snel ten toon gesteld zullen worden bij audiozaken. Mogelijk wel bij winkels als de mediamarkt, maar daar mag je uit het schap luisteren en dat is ook niet representatief.

Dit type sets zal overigens altijd onderdoen voor een set met boekenplank- of zuilspeakers, puur vanwege het formaat van de speakers. Die andere typen speakers zijn dan ook wel meestal duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Cass Casey schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 23:08:
Misschien ligt het aan mij, het tijdstip of mijn whisky, maar ik heb 't idee dat je zelf nog geen idee hebt wat je wilt en waarom. Je hebt 't over speakersets, maar komt met soundbars op de proppen, je wilt goed geluid en komt met soundbars op de proppen... Waarom wil je surround? Waarom wil je een soundbar? Wat wil je aansluiten? Waarom geen stereo? Levert beter geluid voor het geld en minder bekabeling. En je beseft wel dat "draadloos" nog steeds betekent dat er een draad aan je speaker hangt? Je hebt dan namelijk voeding nodig. Per speaker.

Mijn advies: verdiep je nog iets verder. En gebruik de Tweakers pricewatch in plaats van Kieskeurig. ;-)
Dat stereo beter geluid biedt voor het geld, is een audiofiele misvatting.
Je kunt hooguit zeggen dat je binnen je budget minder geld over houdt voor 6 speakers (5.1) dan voor 2.
Qua versterkers / receivers kan je over de kwaliteit namelijk geen uitspraken doen. Mensen die zeggen: "ja, maar 2 versterkte kanalen zijn dan van hogere kwaliteit dan 6" vergeten dat Denon, Sony, Marantz en co. veel grotere aantallen maken dan bijv. Arcam of NAD en dat daarmee de prijs per onderdeel goedkoper wordt.

Het gaat om de kwaliteit van de speakers én de "geluidskleur" die daaruit komt. Dat kan je smaak zijn, of niet. Zo vind ik bijv. het geluid van B&W en Kef niet zo mooi en van Focal wel.

@Verwijderd Zoals @LA-384 al opmerkt, is budget in audio-videoland altijd sneller op, dan je denkt. Jij hebt m.i. een paar opties: koop een kante en klare homecinemaset. Dan heb je 5.1 met speakers op de juiste plaatsen. Je kunt ook een soundbar kopen, al dan niet met losse achterspeakers. Ook hier geldt de opmerking van LA-384: echt geplaatste speakers klinken altijd beter dan weerkaatsende speakers. (zowel voor gewoon surround, als ook bij Atmos). Een derde optie is kiezen voor een speaker package, daarbij koop je de 5.1 als pakket en dan zoek je er een losse receiver bij uit. Je zegt weinig verdere eisen te hebben, maar dat maakt ook dat je sneller iets verkeerds koopt. Hoe moet die bijbehorende dvd-speler (van je oude homecinemaset) worden aangesloten? Is dat HDMI? Is het een speler die ook los te gebruiken is, of zit er ook de versterker in en dus alles in 1 apparaat?

Als je gaat filteren op een nieuwe receiver, filter dan op de volgende dingen:

1) Aantal nu benodigde aantal HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2
2) Aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, bijv.
3) Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden
4) Belangrijke opties: jij wilt draadloze achterspeakers. Zo'n ding moet dus geschikt zijn voor bijv. HEOS, MusicCast, Sonos, of een eigen draadloos systeem. Welke dingen moet hij nog meer kunnen?
5) Vergelijk dan op overige opties en prijs, dan blijft er vanzelf wat over.

Je hoeft overigens niet te letten op Watt en Ohm. Dat kun je beschouwen als het benzineverbruik van een auto. Gemeten in een laboratorium en nietszeggend over de praktijk. Stel je gaat dus zelf samenstellen, dan hoef je daar geen rekening mee te houden, zolang je geen heel exotische dingen op elkaar wilt aansluiten. Iedere (passieve) speaker, past dus op elke receiver.

[ Voor 47% gewijzigd door Jorgen op 11-02-2018 11:24 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een speaker set zoals bv de door mij aan gegeven Philips Fidelio Draadloze Home Cinema Surround Sound-luidsprekers ,zou dus goed moeten kunnen ?
Dat is een complete set van 4 speakers incl subwoofer.
Rest me nog de vraag,welke van de 2 in mn openingspost aangegeven receivers zou "beter" zijn ?
Ikzelf ( als redelijke leek ) zou neigen naar de Heos receiver,lijkt me uitgebreider,kan radiozenders afspelen en heeft volgens mij genoeg power.
Het enige waar ik nu niet uitkom omdat ik op diverse site's anders lees is het volgende,kan die receiver nou alleen heos speakers draadloos aansturen,of ook die van andere merken (en hoeveel kan die er dan draadloos aansturen) de tweaker site zegt namelijk al wat anders dan bv de site van denon:https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-avr
Dus wat klopt er ?

De enigste HDMI aansluitingen die ik nu in gebruik heb,zijn een HDMI van mn pc(videokaart) naar de tv en een HDMI van mn kpn modem/kastje naar de tv.
Op de huidige receiver en dvd speler zitten geen HDMI aansluitingen(zoals ik al zei,de set draait al even,ik dacht vanaf 2003 ;-) )
De huidige dvd speler die bij de set hoort en nog wel goed werkt,werkt met tulp aansluitingen.

Verder hoeft er eigenlijk niks.
Heb geen game console,speel muziek liever via de pc af over de surroundset als dat met de nieuwe set kan(met dit oudje lukt me dat bv al niet)
Telt ook voor films die op mn pc staan,ook die zou ik graag vanaf de pc met geluid op de nieuwe set willen horen en zien op mn tv (sony kdl40w705cbaep/sony bravia tv)
En anders gewoon een film dvd of concert op dvd op de normale manier natuurlijk :P

Soundbars zijn het dus duidelijk niet,dus die vallen af.
Als van de resterende optie in mn openingspost feitelijk niks echt goed is of niet werkt met elkaar,dan kom ik op een ander kruispunt uit.
1) Zoals je al zei speakerset kopen en losse receiver,waarbij ik vermoed dat dat ook gelijk de prijzigste optie word(zover als het gestelde budget is natuurlijk) maar dat zal dus al snel te weinig zijn als ik het goed begrijp ?
2) gaan voor een home cinemaset,maar daarmee rest de vraag,kun je daar ook goede speakers bij hebben ?

Ik ben zoals overduidelijk gedateerd,vroeger was een merk zoals bv sony goed te noemen met alles,maar welk merk brengt heden ten dage voor iemand die geen geldboom heeft,the best bang for your buck ?

Veel testen/luisteren zit er niet in,echte audiowinkels hebben we hier al even niet meer (ook niet in de buurt) en zoals gezegd bij een mediamarkt sta je in een winkel met klanten en verkopers die (mijn inziens) vaak te weinig kennis hebben van producten.
Het enige waar ze wel allemaal verstand van hebben is proberen je een zo duur mogelijk iets te verkopen want dat is goed voor hun en de winkel.
Waarbij duur niet noodzakelijk betekend dat het ook goed is/goed is voor jou.
Muziek heb ik niet op mn telefoon,en heb dus geen belang bij iets waardoor mn telefoon aangesloten kan worden op de nieuwe set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt prima een receiver kopen van Sony, Pioneer, Denon, Marantz, Onkyo of Yamaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:56
Bij de Philips speakerset uit je openingspost heb je geen receiver nodig.

Je hebt alle aansluitingen op de rechter speaker, zie afbeelding. https://www.likehifi.de/wp-content/uploads/2016/12/10-2.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Logic Lion op 11-02-2018 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:18
Als je graag 5.1 wil voor een bedrag dat je daar noemt kun je ookeens naar teufel kijken.

Voor 800 euro echt een heel leuk 5.1 setje en dan scoor je jezelf voor een prikkie een av receiver van een paar generaties oud in de v&a of marktplaats.

Het het is nirt vergelijkbaar met een 3k set van de grotere merken, maar zeker niet verkeerd voor het geld. Anders val je in dit budget al snel terug op die kant en klare setjes zoals je zelf ook al vond

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt beide voor jullie informatie en hulp.
Na veelvuldig speuren denk ik dat een homecinemaset t zal worden.
Aangezien de meest recente toch nog veelal bedraad zijn,ben ik iets verder terug de tijd in geraakt.
En kwam ik deze set tegen:
productreview: Sony BDV-N7200W review door Dubrillion

Kan ik zelfs mn huidige dvd speler van de aanwezige cinemaset weg werken,want alles zit erin bij de gelinkte nieuwe set.
Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben of wellicht waarschuwingen ?
De reviews van hier voor dit product had ik al gelezen,maar amper een handvol revieuws maakt nog geen goed advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ soulmaster,

Dat ziet er leuk uit,maar dat kan ik hier puur door t formaat niet eens fatsoenlijk kwijt.
Bovendien ben ik er zoals je al opmerkt nog niet,want dan moet daar nog is een receiver bovenop.
Helaas de "geldpest" heb ik niet :/
Zoals ik al net voor je reactie typte,ik denk dat ik terug val in waar ik vandaan kwam.
Maar mocht je een serieus idee hebben over die gelinkte set,aarzel niet om advies of tips te geven ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
s0ulmaster schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:24:
Als je graag 5.1 wil voor een bedrag dat je daar noemt kun je ookeens naar teufel kijken.

Voor 800 euro echt een heel leuk 5.1 setje en dan scoor je jezelf voor een prikkie een av receiver van een paar generaties oud in de v&a of marktplaats.

Het het is nirt vergelijkbaar met een 3k set van de grotere merken, maar zeker niet verkeerd voor het geld. Anders val je in dit budget al snel terug op die kant en klare setjes zoals je zelf ook al vond
Dit vind ik een hele goede tip. Dit soort speakers gaan lang mee en spelen beter dan alle soundbars of kant-en-klaar 5.1 setjes.
Reciever van generatie oud van MP of V&A trekken en later misschien nog keer upgraden. Iets boven budget maar dan heb je ook wat.

[ Voor 18% gewijzigd door Sethro op 11-02-2018 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 21:36:
@ soulmaster,

Dat ziet er leuk uit,maar dat kan ik hier puur door t formaat niet eens fatsoenlijk kwijt.
Bovendien ben ik er zoals je al opmerkt nog niet,want dan moet daar nog is een receiver bovenop.
Helaas de "geldpest" heb ik niet :/
Zoals ik al net voor je reactie typte,ik denk dat ik terug val in waar ik vandaan kwam.
Maar mocht je een serieus idee hebben over die gelinkte set,aarzel niet om advies of tips te geven ;-)
Dan is de vraag heb je echt geen ruimte? Of wil je er geen ruimte voor maken? Het past ook in mijn 16m2 woonkamer in een 45m2 huis. Zoals ik zei een receiver koop je voor een prikkie op v&a of marktplaats als het nodig is, daarin wil ik zelfs als het nodig is wel even voor je rondkijken.

Mocht je dit echt te groot vinden, kan ik je helaas niet veel advies geven. Mijn kennis is te beperkt over die quasi 5.1 setjes.

Succes met verder zoeken.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@s0ulmaster
Ik zou best willen,maar dat word dan buitenmuren slopen.
Mn tv meubel en het punt waar al mn kabels samenkomen zit in een hoek.
daarvoor staat een tv meubellinks van tv meubel is 2 cm ruimte en dan vensterbank+ buitenmuur,een cm of 10 erachter buitenmuur,rechts ervan ongeveer 5cm ruimte en dan een schoorsteenmuur met ingebouwd rookafvoer kanaal,alles beton.
Dus ik zou best willen,maar dat zou te gek worden.
Bovendien,en ik moet me er aanhouden,is mn genoemde bedrag echt de limiet,anders word het levensbehoefte bekorten voor een geluidsinstallatie en dat gaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Heb je een foto van de situatie?
Kunnen we misschien hier even meedenken voor een oplossing @Verwijderd

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/a3w0oHUe4vrd/1k0.jpg
Dat is dus de situatie.
Mocht ik voor morgenavond niks anders vinden/aangereikt krijgen,dan ga ik die sony set bestellen.
De huidige receiver stort nu wel in een heel rap tempo in :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
Teufel heeft ook de consono serie en die is zelfs nu in de aanbieding. De power variant heeft een iets grotere sub.

Ik zou eerder zn setje kopen met een 2e hands receiver dan zn net niet alles in één setje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die consono serie is al beter te behappen als t gaat om formaat van de speakers.
Wat echter een issue blijft is dat alles bedraad is.
(ok de subwoofer niet,maar die zou nou juist t minst van mn zorgen zijn)
Bovendien zou ik er de kabels ook nog bij moeten kopen.
Dan nog de receiver fixen met radio en een "stapel" HDMI aansluitingen.
(en als ik t dan toch goed wil doen dan ook t liefst of een nieuwe dvd speler of een receiver met ingebouwde dvd speler)
Als ik die dingen allemaal nieuw wil(en dat is wel en eis ivm garantie en t feit dat hier alles fout gaat als ik de korte bocht wil nemen,ofwel goedkoop uit wil zijn) dan kom ik op veel meer uit dan 750-800
Dat kan ik er niet voor neer leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is het een mogelijkheid om het stap voor stap te doen, in plaats van alles in 1 keer? Twee stereo speakers en later pas de sub, vervolgens de center en als laatste de surrounds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-09 22:45
prima plek voor een soundbar, ik zou eerlijk gezegd daar meer op richten dan losse speakers. Verschil hoor je niet in zo'n kleine oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Jorgen als ik eerlijk ben, niet.
Dan zou ik alles los moeten kopen wat meer kost en ik zit een lange tijd met een half product.
Waarbij je ook nog is het risico loopt dat je in een richting begint en men stopt met produceren van de speakers die jij wilt.
Heb je een halfje dit en dan ???

@peschinl een soundbar is leuk.
Maar ik ga voor de middenweg in dit geval,geen soundbar en geen losse onderdelen.

Ik heb zojuist die eerder gelinkte home cinemaset van sony besteld.
Dat lijkt me voor nu voor mijn portemonnee en ruimte de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Verwijderd Je zit pas met een half product, als je de verkeerde volgorde doet ;) Eerst stereo (dus alleen de fronts) is natuurlijk prima en een verbetering ten opzichte van alleen het geluid uit de tv. Daarna de sub, voor de lage tonen; of de center voor de stemmen is wederom een prima upgrade. Als laatste de surrounds voor om het surroundgeluid compleet te maken en je hebt een prima upgradepad. Niettemin is dat iets wat je moet willen en is alles los kopen inderdaad bijna altijd duurder. Ontwikkelingen in speakerland gaan niet zo snel als bij receivers en computers. Vaak kan je een serie jarenlang kopen. Vind je dat toch te spannend, dan is het in 1 x kopen inderdaad het alternatief. Tegelijkertijd, er wordt vaak aangeraden om center en fronts uit dezelfde serie te kopen, zodat deze bij elkaar passen qua geluid. Sub en surrounds kunnen dan van eender welk merk zijn. Natuurlijk oogt het mooier als alles van hetzelfde merk en dezelfde serie is, maar dat is qua geluidservaring dus niet perse nodig. ;)

Veel plezier met je homecinemaset van Sony. Ben benieuwd hoe het bevalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel vaker "geluk" gehad met aanschaf van electronica en huishoudelijk spullen.
Daar waar altijd werd geroepen dat kan niet,of dat is onmogelijk,ik kon vaak het tegendeel bewijzen :/
De enigste dingen die tot zover vlekkeloos zijn gelopen in dat segment,zijn de aanschaf van mn huidige tv,wasmachine,de nu nog bestaande home cinema set en de laatste upgrade van mn pc.
Verder is alles na 2 of meer keer pas goed gekomen.

Omdat ik uiterlijk mee vind tellen,zodat alles van 1 merk komt,is aanschaf in 1x wel een must.
Ook valt me op dat als je al zou kiezen voor de aanschaf van een losse speaker set,deze meestal enkel als compleet pakket word geleverd,de keus om iets per stuk of per 2 te kopen heb ik zelden gezien.

Dank je wel.
Voor zover mensen het interessant vinden hier, omdat het wordt beschouwd als een net niet iets,wil ik best hier laten weten wat ik er van vind.
Morgen word het geleverd,kan ik de boel gaan opschonen hier :)
Gaat me een berg kabels schelen en ik krijg er een hoop ruimte "bij"
Kan niet wachten.
Ik ga voor nu alvast de handleiding even downloaden,want naar wat ik heb begrepen is de meegeleverde handleiding zo summier,dat ze t met 1 blaadje A4 willen uitleggen.
Nu ben ik best handig,maar om alles gelijk goed aan te sluiten vind ik dan minstens 2 A4tjes wel zo handig zodat ik niks over t hoofd zie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een homecinemaset is niet een "net niet iets". In jouw budget is een goede homecinameset waarschijnlijk gewoon het hoogst haalbare. En die kan je onmetelijk veel plezier geven de komende jaren. Ik zou een homecinemaset bijvoorbeeld altijd prefereren boven een soundbase/plate of soundbar. Dan ben jij volgens mij veel beter af met jouw keuze. Je kunt speakers inderdaad als package kopen, maar ook los hoor (of per 2) ;) Ik heb mijn eigen set helemaal zelf samengesteld.

Ik ben zeker benieuwd naar je ervaringen (y)

Pagina: 1