Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 953287

Topicstarter
Zoals jullie al in mijn vorige topics gelezen hebben heb ik onstabiele wifi via powerlines. :)

De vraag voor vandaag is, als ik een router koop kan ik deze dan gwn aan de andere kant van het huis zetten en dit met een internetkabel verbinden naar mijn pc? En zo goede verbinding hebben? :?

Of kan iemand me gwn uitleggen hoe dit werkt? :/

Alvast bedankt. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:45
das een repeater wat je omschrijft en nee... dat ontvangt je slechte wifi en maakt er een draadje van..
werkt van geen yota..

je wil echt een kabel van modem naar je pc ... enige betrouwbaar alternatief daarvoor is in mijn ogen een moca, maar daar moet je coax kabel van goeie kwaliteit voor hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-05 17:24

TommieW

Numa numa.

Je vorige twee topics zijn gesloten met een reden. Wellicht dat je om te beginnen iets kan doen met de opmerkingen van de moderators die je toen hebt gekregen...

Je kan een router kopen, neerzetten en je PC erop aansluiten, maar hoe verwacht je dat die router dan de uplink naar het internet krijgt? Daarnaast ben je waarschijnlijk niet op zoek naar een router.

Bij voorkeur trek je gewoon een kabel. Dat is veruit het minste gezeik.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar het probleem is net dat ik geen directe kabel van mijn pc naar de router kan trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus wat lijkt voor jullie de beste optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 953287 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:53:
maar het probleem is net dat ik geen directe kabel van mijn pc naar de router kan trekken
Het probleem is dat je dit al meerdere keren zegt en niets wil doen/leren van wat we tot nu toe gezegd hebben.

- is er al een electricien geweest?
- werkt het wel als je de powerlines in de oude opstelling zet?
- welke andere opties heb je al onderzocht / nagevraagd zonder kabel te trekken?

Het beste lijkt me om een lokale professional in te huren (electricien / netwerk-installateur) en daar jouw vraag en situatie voor te leggen. Mogelijk (!!) hebben zij alsnog opties om wel een kabel in bestaande infra door te trekken en/of aanvullende apparatuur te plaatsen om je WiFi zo sterk mogelijk door het hele huis te maken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar ik ben nog geen volwassenen, en men ouders zouden dit nooit overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 953287 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:57:
Maar ik ben nog geen volwassenen, en men ouders zouden dit nooit overwegen.
Dan regel je dus met je ouders een gesprek om het issue op te lossen.

Als je niet mag boren, kabels trekken, electra aanpassen, metingen mag verrichten, etc: dan is je PC dus gewoon afgesloten van internet totdat je ouders meehelpen om een oplossing te zoeken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar zit wat in, ik gebruik nu een oude laptop voor internetverbinding via een brugnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 953287 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:04:
Daar zit wat in, ik gebruik nu een oude laptop voor internetverbinding via een brugnetwerk.
En hoe is die verbinding ?
Is er een plek in je kamer waar je wél een goed signaal hebt ?
Of op een overloop / doorsteek waar een stopcontact zich bevind ?

Dan zou je een dualband repeater kunnen overwegen.
http://www.tp-link.com/nl/products/details/cat-10_RE360.html
Deze kan dan op de ene band ( 5GHZ ) het wifi signaal opvangen, en op 2.4 doorzenden met minimaal snelheidsverlies

Ik gebruik de voorloper (RE200 ) die doet het prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:45
je ouders hebben vermoedelijk schrik van een random klusjesman die schade maakt...

ik weet bijna zeker dat een ervaren electricien wel een mooi traject kan uitvissen voor zoiets..
afwerken in kabelgootjes hoort daar ook , of bv door de kruipkelder trekken.
er bestaat dan ook apparatuur om te kijken waar je veilig kan boren, zodat ie zeker niets kan raken qua verwarming/electra
(enkel vloerverwarming moet je specialere apparatuur voor hebben)

belangrijk is dat je communiceert met je ouders, je vraagt enkel een kabel aan te leggen (additionele wifi kan later alsnog)

als ze dat alsnog niet willen , zou ik vragen of je nieuwere/betere versies van de powerline's kan krijgen
bijvoorbeeld : product: Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
zoals gezegd is powerline niet altijd de meest stabiele oplossing.

Een nieuwere set powerline zoals voorgesteld kan wel een voordeel bieden, maar dan moet je wel randaarde hebben om dit optimaal te benutten. Dan nog is het geen garantie op succes.

Een netwerkkabel leggen is sneller, goedkoper en stabieler dan een powerline oplossing. Zeker de moeite waard. Kost je alleen wat moeite.

Moca kan ook nog, dan kun je een antennekabel gebruiken. Ook prima stabiel, alleen wel langzamer en duurder dan een netwerkkabel.

Maar begin eens met je topics wat duidelijker te maken. Een aantal collega-mods hebben ook al meermalen aangegeven dat een topic als 'help me even', 'kun je me helpen' of 'wat kan ik doen' niet echt heel duidelijk is. Als je vervolgens het ook nog hebt over internetkabels en blokjes (achteraf dus powerline) dan wordt het wel een erg onduidelijk verhaal.

Lees ook eens Het algemeen beleid #quickstart door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.