Borging trommel Bosch wasmachine wae28266nl

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Beste Tweakers,

Zit met een last-minute probleempje. Ik ga morgen verhuizen en ik snap niet hoe ik de trommel van mijn wasmachine moet borgen. Het betreft de Bosch WAE28266NL.

De wasmachine heeft op de achterkant vier 'dubbele gaten'.

Op onderstaande foto kun je de 2 bovenste zien.
1
Close-up van 1 specifiek gat (bestaande uit 1 groot gat en 1 kleiner gat wat er mee verbonden is.) Het grote gat kan de plastic 'case' van de borgbout huisvesten.
2

De betreffende borg-bouten met plastic 'case'.
3

Het lukt ons niet om de borg-bouten met de plastic 'case' in de betreffende gaten te krijgen en deze dan aan te kunnen draaien (schroefgat/female sluit niet aan). Frapant genoeg is het wel mogelijk om de bouten er zonder plastic 'case' in het kleine aangrenzende, verbonden gat te schroeven. Deze kleine gaten zijn perfect uitgelijnd met het schroefgat/female.

Echter mij werd vandaag verteld dat wanneer ik de bouten in dat kleine gat schroef, dus zonder plastic 'case', ik de wasmachine kapot maak wanneer de trommel gaat bewegen omdat het dunne plaatstaal van het achter paneel dit niet kan houden.

Ik weet nu niet wat ik hiermee aan moet.

Heeft iemand tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38

Reptile209

- gers -

Ik heb al heel wat wasmachines verhuisd, maar nog nooit de borgschroeven gebruikt (waren meestal ook niet eens meer aanwezig). Nooit problemen mee gehad. Dus je kan het ook gewoon zonder doen ;).

Edit: moet je niet eerst de huls door het grote gat steken, opschuiven naar het kleine gat voor de kop van de schroef en dan aandraaien?

[ Voor 26% gewijzigd door Reptile209 op 10-02-2018 20:32 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 18:29
Eerst de plastic huls ertussen schuiven daarna de bout er pas in schroeven eventueel een beetje aan de trommel etteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon voorzichtig doen met verhuizen. Zolang je niet met de wasmachine op een steekwagen van de trap af dendert blijft alles wel heel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-04 20:54

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Reptile209 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:31:
Ik heb al heel wat wasmachines verhuisd, maar nog nooit de borgschroeven gebruikt (waren meestal ook niet eens meer aanwezig). Nooit problemen mee gehad. Dus je kan het ook gewoon zonder doen ;).
Ik heb er inmiddels 3 verhuist, en ook altijd zonder gedaan. Zolang je gewoon voorzichtig met je wasmachine omgaat kan er vrij weinig mis gaan.

Ze zitten erbij/erin bij aankoop omdat er met de dozen een stuk harder gesmeten word dan dat je zelf ermee om zou gaan. Ze zouden nooit heelhuids aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
ChrisW schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:37:
Gewoon voorzichtig doen met verhuizen. Zolang je niet met de wasmachine op een steekwagen van de trap af dendert blijft alles wel heel.
michelsoe12 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:41:
[...]

Ik heb er inmiddels 3 verhuist, en ook altijd zonder gedaan. Zolang je gewoon voorzichtig met je wasmachine omgaat kan er vrij weinig mis gaan.

Ze zitten erbij/erin bij aankoop omdat er met de dozen een stuk harder gesmeten word dan dat je zelf ermee om zou gaan. Ze zouden nooit heelhuids aankomen.
Moet helaas met een trappensteekwagen van 3 hoog naar beneden bonken.
Edit: moet je niet eerst de huls door het grote gat steken, opschuiven naar het kleine gat voor de kop van de schroef en dan aandraaien?
Super bedankt volgens mij is dat em inderdaad. Zo op het oog lijkt dat de oplossing te zijn ga het morgen testen.
TRAXION schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:34:
Eerst de plastic huls ertussen schuiven daarna de bout er pas in schroeven eventueel een beetje aan de trommel etteren.
Volgens mij is de edit van Reptile de oplossing.

bedankt voor alle reacties. Ik zal morgen/overmorgen een update plaatsen of het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-04 20:54

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

eL_Jay schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:00:
[...]

[...]

Moet helaas met een trappensteekwagen van 3 hoog naar beneden bonken.
Ik ken het, afgelopen jaar ook van 4 hoog. Met een Trappensteekwagen gaat het sowieso niet lekker. Ik raad je aan het gewoon te tillen (met zijn 2en). Dat heb ik ook gedaan.

Wij hebben ons enorm vergist hoe handig zo'n wagen kon zijn. We hebben uiteindelijk alles met de hand gedaan en de Trappensteekwagen niet gebruikt.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Hoe dit werkt staat letterlijk in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Anoniem: 159816 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:18:
Hoe dit werkt staat letterlijk in de handleiding.
In die van ons niet.

Hoe dan ook, de edit van @Reptile209 was de oplossing, waarvoor dank _/-\o_

Overigens was een trapsteekwagentje voor ons echt een uitkomst. Een kast, Koelkast, wasmachine en oven/gaspit ermee de trap af gegebonkt. 1 persoon boven en 2 eronder tegendruk geven om het bonken te verzachten. Alles lijkt heel te zijn aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Jazeker wel, in je handleiding staat namelijk hoe hij geïnstalleerd moet worden. Je voert die handeling uit in omgekeerde volgorde.
Pagina: 1