Speaker selector bromt heel erg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJC2008
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 17:22
Hallo,
Hier heb ik een speaker selector die erg bromt en ik kan niet zien wat voor onderdelen
er in zitten. Klik voor de foto Wat het is en hoe door te meten wil ik graag weten, ik heb er ook een aardlus brom apparaat tussen gehangen, maar ik weet niet of die het probleem is geweest, hij moest wel een voltage probleem opheffen.

Groet,

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 23:07

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Een luidspreker-switch bevat meestal geen verdere electronica dan een mechanische onderbreker/schakelaar. En in jouw apparaat wat ballstweerstanden om de schakeling niet te laten "ploppen".

Het zou kunnen dat er iets instraalt op de lange kabels. Dat laatste zou je kunnen verhelpen door eventuele voedings- of signaalkabels uit de buurt te houden. Of je speakerkabels een eind op te tillen en te kijken/luisteren of de brom afneemt.

Stroom en signaalkabels kunnen beter niet parallel langs elkaar liggen. Haaks kruisende kabels geven minder/geen interferentie.

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJC2008
Oke, bedankt, ik zal het wel een keer proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolBee

ToolBee

Het is wel even een klusje, een brommetje zoeken, maar het beste werkt 1 voor 1 alle apparaten uit de "keten" nemen om te bepalen of dat de bron(m) is. Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee

ToolBee

O, overigens niet onbelangrijk: Het is nu koud buiten en de luchtvochtigheid ligt onder de 30%.
Veel apparatuur, vooral microelectronica, is gevoelig(er) voor ESD.
Ofwel electrostatische ontladingen. Je kunt zelfs door een apparaat aan te raken een "tik" geven!
Of de apparaten jou! ;) Maar om nu rubber handschoenen aan te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJC2008
Bedankt voor de tips, eerlijk gezegt dacht ik dat het ook door een schok kwam of kabel breuk, maar ik denk dat mijn stekkerblokken te dicht in de buurt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJC2008
Het lag onder andere aan het knopje speakers op de receiver, maar nu heb ik nog dat uit een kanaal van de switch geen geluid komt. Reageer ik nu toch maar weer.
Pagina: 1