Bekende van mij zijn momenteel hun winkel aan het verbouwen en daarbij moet ook het netwerk worden vernieuwd. Ik ben daar voor advies gevraagd. Simpelweg waren de eisen als volgt:
Ik heb onderstaand netwerk in gedachte:

De Security Gateway heeft de mogelijkheid om een tweede WAN poort als failover te zetten voor WAN1.(https://community.ubnt.co...N-2-FAILOVER/td-p/1796840). Volgensmij kan ik van zowel de Experia Box V2 als de router van Caiway een LAN poort gebruiken en het door DHCP uitgegeven IP Adres gebruiken als WAN adres in de USG.
Daarachter een simpele switch. Ik denk niet dat managed switch nodig is aangezien er geen publiekelijke WIFI komt en er daardoor dus ook geen VLANs of andere scheiding nodig is. Als WIfi AP heb ik ook weer voor een Ubiquiti apparaat gekozen. In bovenstaand diagram staat er één maar wellicht dat er een tweede nodig is in de werkplaats..
Mijn vraag is: Heb ik in dit netwerk iets over het hoofd gezien?
- Fyieke poorten voor kassa, pin en een aantal werkplekken achter de winkel in de werkplaats
- Draadloos internet zodat er ook iPads in de winkel kunnen worden gebruikt
- Failover naar een tweede internetverbinding indien de eerste eruit klapt. Dit is o.a. nodig voor het alarmsysteem maar ook gewoon de pin-betalingen/
Ik heb onderstaand netwerk in gedachte:

De Security Gateway heeft de mogelijkheid om een tweede WAN poort als failover te zetten voor WAN1.(https://community.ubnt.co...N-2-FAILOVER/td-p/1796840). Volgensmij kan ik van zowel de Experia Box V2 als de router van Caiway een LAN poort gebruiken en het door DHCP uitgegeven IP Adres gebruiken als WAN adres in de USG.
Daarachter een simpele switch. Ik denk niet dat managed switch nodig is aangezien er geen publiekelijke WIFI komt en er daardoor dus ook geen VLANs of andere scheiding nodig is. Als WIfi AP heb ik ook weer voor een Ubiquiti apparaat gekozen. In bovenstaand diagram staat er één maar wellicht dat er een tweede nodig is in de werkplaats..
Mijn vraag is: Heb ik in dit netwerk iets over het hoofd gezien?
/post