Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Pas geleden heb ik een Iphone 6 Plus overgekocht van een vriend.
Na een tijd had ik geen problemen met de scanner, sinds vandaag doet de scanner het niet meer en bij het opnieuw opstarten geeft de Iphone een melding: ''Touch ID kan niet worden geactiveerd op deze Iphone.''
Heeft een van jullie hiervoor een oplossing of moet ik met dit probleem naar een Apple winkel toe gaan?

Met vriendelijke groet,

Jorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er kunnen een paar oorzaken zijn. ten 1e schermbescherming (folie/glas) ten 2e smerige homebutton.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:29

Croga

The Unreasonable Man

Hackus schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:23:
Er kunnen een paar oorzaken zijn. ten 1e schermbescherming (folie/glas) ten 2e smerige homebutton.
Nee, dat kunnen de oorzaken niet zijn.

De foutmelding stelt dat de scanner een hardware probleem ondervindt. Dat kan niet te maken hebben met folie of viezigheid. Dat kan wel te maken hebben met een defect in het toestel of een eerdere reparatie die met inferieure materialen gedaan is.

Ik zou er zeker mee langs een Apple winkel gaan (dus geen winkel die ook Apple verkoopt maar gewoon een echte Apple store). Er zit een kans in dat die kunnen zien wat het echte probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:19:
Beste Tweakers,

Na een tijd had ik geen problemen met de scanner, sinds vandaag doet de scanner het niet meer en bij het opnieuw opstarten geeft de Iphone een melding: ''Touch ID kan niet worden geactiveerd op deze Iphone.''
Heeft een van jullie hiervoor een oplossing of moet ik met dit probleem naar een Apple winkel toe gaan?

Met vriendelijke groet,

Jorn
Vrijwel altijd is de melding “Touch ID kan niet worden geactiveerd op deze Iphone.'' Na reboot een defect, zeker op een niet opengemaakte iPhone, dit wordt niet veroorzaakt door viezigheid of screenprotectors. Edit: Wat hierboven staat dus

Advies is daarom om inderdaad even langs de genius bar te gaan.

Laat vooral niet rommelen door reparatie winkeltjes als het aankomt op de TouchID module.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 10-02-2018 17:28 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:19:
Beste Tweakers,

Met vriendelijke groet,

Jorn
Vraag ie de code niet ? probeer het eens als je de home en powerbutton ingedrukt houdt tot Apple teken verschijnt. indien je batterij vol is en geen batterij spaarstand aangevinkt is en je verder niet hebt verandert kun je het beste met Apple contact opnemen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:48:
[...]
Vraag ie de code niet ? probeer het eens als je de home en powerbutton ingedrukt houdt tot Apple teken verschijnt. indien je batterij vol is en geen batterij spaarstand aangevinkt is en je verder niet hebt verandert kun je het beste met Apple contact opnemen
Hij heeft hem al herstart. Daarna kwam immers die melding uit de OP. Nog eens softresetten heeft dan geen extra invloed meer met een dergelijk defect.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 10-02-2018 17:56 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1