Probleem remlichten Peugot 206

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag!

First time poster hier. Ik ben er van de week achter gekomen, dat t rechter remlicht (alsje tegen de achterkant van de auto aankijkt) het niet doet als je het rempedaal gebruikt. Het rare is dat hij t wel doet wanneer ik de handrem gebruik. Naar mijn idee deed hij het wel toen ik de auto heb gekocht. Het enige wat ik zelf gedaan heb, is een nieuwe radio ingebouwt en daarbij het paneeltje waar je alarmlichten knop inzit eruit gehad voor t plaatse van de bijgevoegde microfoon.
Ik hoop dat jullie enig idee hebben want ik heb geen zin hiermee naar een garage te gaan.

De auto is een Peugot 206 uit 2000.

Met vriendelijke groet,

TeamScreamo

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Remlichten die branden bij het gebruik van de handrem? Nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:23
Naar mijn idee deed hij het wel toen ik de auto heb gekocht.

Dat denk ik ook wel anders is die niet apk waardig lijkt mij. Denk dat je het toch eens bij je knutsel project moet gaan zoeken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:29:
Ik probeer aan te geven dat t lampje zelf niet defect is. Alleen dat hij niet brand bij t gebruiken van de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HKLM_ schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:32:
Naar mijn idee deed hij het wel toen ik de auto heb gekocht.

Dat denk ik ook wel anders is die niet apk waardig lijkt mij. Denk dat je het toch eens bij je knutsel project moet gaan zoeken.
Ben ik vanplan. Maar heb jij misschien enig idee waar ik naar moet kijken? ik kan wel de radii er weer uit halen en de kap loshalen en kijken wat hierachter te zien is, alleen weet ik dan nog niet precies wat ik zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 16:50
Doen de andere lichten in die unit het wel?

Ik zou eens beginnen met een multimeter alles nameten. Of je lampje een goede verbinding heeft met de massa, en of hij voeding krijgt tijdens het remmen.

Afhankelijk van die uitkomst verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:36:
[...]

Ben ik vanplan. Maar heb jij misschien enig idee waar ik naar moet kijken? ik kan wel de radii er weer uit halen en de kap loshalen en kijken wat hierachter te zien is, alleen weet ik dan nog niet precies wat ik zoek
Remlichten gaan allemaal via een redelijk gesloten kabelboom. Daar heeft je radio niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
L0we schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:37:
Doen de andere lichten in die unit het wel?

Ik zou eens beginnen met een multimeter alles nameten. Of je lampje een goede verbinding heeft met de massa, en of hij voeding krijgt tijdens het remmen.

Afhankelijk van die uitkomst verder kijken
Wat bedoel je met de massa? (Heb maar een niveau 2 diploma in elektrotechniek haha) Ik denk dat er een probleem is dat hij geen voeding krijgt tijdens t rijden maar wel wanneer ik de handrem gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:34:
[...]

Ik probeer aan te geven dat t lampje zelf niet defect is. Alleen dat hij niet brand bij t gebruiken van de rem.
Het kan zijn dat je dat probeert aan te geven. Wat ik probeer aan te geven is dat remlichten doorgaans niet gaan branden bij het gebruiken van je handrem. Nog nooit ook maar 1 auto gezien die dat heeft. Dus ik denk dat je het in die richting moet zoeken. Misschien ergens een paar draadjes die contact maken waar ze dat juist niet moeten doen?

Ow, volgende keer graag 2 of meer berichten achter elkaar in één bericht doen, vind men leuker op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:39:
[...]

Wat bedoel je met de massa? (Heb maar een niveau 2 diploma in elektrotechniek haha) Ik denk dat er een probleem is dat hij geen voeding krijgt tijdens t rijden maar wel wanneer ik de handrem gebruik.
De handrem zou de remlichten helemaal niet aan moeten sturen, volgens mij. Doet hij dat nu wel?

Wat ik bedoel is dat het lampje 2 polen heeft, een + en -. Die + is de voeding, daar komt 12v op te staan tijdens het rijden. De - is de massa, die gaat naar de carrosserie van je auto.

Om die te testen kan je een weerstandsmeting doen tussen de pool en de carrosserie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

sypie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:29:
Handremlichten :+

Werken de overige lampen in de lichtunit (dimlicht, knipperlicht etc.) wel naar behoren?

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handrem hoort inderdaad helemaal geen remlicht te activeren dus als dat wel gebeurd heb je zowiezo een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tomatoman schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:46:
[...]

Handremlichten :+

Werken de overige lampen in de lichtunit (dimlicht, knipperlicht etc.) wel naar behoren?
Aaah, misschien dat ik de remlichten verwissel met de handremlichten? dan zou het dus wel ee kapot lampje kunnen zijn. De overige lichten werken wel naar behoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:56:
[...]

Aaah, misschien dat ik de remlichten verwissel met de handremlichten? dan zou het dus wel ee kapot lampje kunnen zijn. De overige lichten werken wel naar behoren.
Ik hoop dat je een geintje maakt. Hij zei handremlichten als grapje - die bestaan niet.

Ik raad je sterk aan om voor iedereens veiligheid, dit even na te laten kijken door iemand die er verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 17:00:
[...]

Ik hoop dat je een geintje maakt. Hij zei handremlichten als grapje - die bestaan niet.

Ik raad je sterk aan om voor iedereens veiligheid, dit even na te laten kijken door iemand die er verstand van heeft.
ik realiseer me inderdaad net dat ik waarschijnlijk een lichte vorm van autisme heb... Maar nu zal ik dus moeten kijken of t lampje gewoon kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
Er bestaan geen handremlichten, behalve een indicator lampje in je dashboard.

Je achterlicht kan wel een combinatie zijn van verlichting & remlicht.

Maak anders eens wat foto's van de verlichting in verschillende situaties. Licht alleen aan, knipperlicht, rem ingetrapt. Achteruit ingeschakeld enzo

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:14

Tomatoman

Fulltime prutser

Serieus bedoeld: wat ik nog kan bedenken is dat de auto de combinatie van aangetrokken handrem met bijvoorbeeld stadslicht herkent als het sein om de parkeerlichten in te schakelen. Die zijn bedoeld om de auto herkenbaar te maken als je hem in het donker op een verlaten plek op de rijbaan parkeert. Kijk eens in de handleiding van de auto wat je bij het onderwerp ‘parkeerlicht’ kunt vinden.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net in ieder geval de remlichten zelf getest en die lijken gewoon te werken. Wat ik denk is dat ik bij het kutten bij de alarmlichten misschien wat vertrokken heb en dat nu net gefixt heb door het stekkertje aan te duwen etc. Khoop dat dit t probleem was. Iedereen alsnof bedankt voor de reacties!
Pagina: 1