Ik heb op het moment een vrij degelijke game PC. Toch heb ik het idee dat het allemaal wel sneller mag, zowel qua FPS als laadtijden. Op het moment speel ik op full HD, maar ik wil mijn systeem klaar maken voor 4K en misschien zelfs VR gaming. Ook ben ik wel toe aan een mooie nieuwe kast.
Mijn huidige videokaart (GTX 970) is niet heel oud, en ik vind het een beetje overdreven om €600-800 uit te geven aan een upgrade van één generatie. Hoewel ik weet dat dit de grootste invloed heeft op mijn FPS, wil ik er op dit moment eerst voor zorgen dat er verder geen bottlenecks in mijn systeem zitten, zodat ik daarna kan sparen voor een 11xx voor wanneer deze uitkomt.
Ik zoek een
Ik wil upgrades voor mijn huidige setup:
De dikgedrukte onderdelen zijn naar mijn idee degenen die het meest aan vervanging toe zijn.
Zelf had ik hier de volgende mogelijke upgrades voor gevonden:
Hierbij heb ik een afweging gemaakt tussen een M2 SSD en DDR4 werkgeheugen, waarvan ik zelf denk dat dit laatste een grotere noodzaak is, maar dat vind ik moeilijk in te schatten.
Ik twijfel een beetje of de CPU goed genoeg is voor VR gamen, aangezien ze voor Fallout 4 VR bijvoorbeeld een i7-6700K aanbevelen.
Dit alles wil ik in de volgende kast zetten:
Wat is je budget?
Ik heb zo'n 800 euro te besteden, maar wil het alleen uitgeven aan upgrades waarbij ik echt een merkbaar verschil zal zien. Mocht er dus iets tussen mijn suggesties zitten wat onnodig is hoor ik dat ook graag.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik sta open voor alle suggesties.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Het is een game PC voor in huis, welke niet veel verplaatst hoeft te worden.
Mijn huidige videokaart (GTX 970) is niet heel oud, en ik vind het een beetje overdreven om €600-800 uit te geven aan een upgrade van één generatie. Hoewel ik weet dat dit de grootste invloed heeft op mijn FPS, wil ik er op dit moment eerst voor zorgen dat er verder geen bottlenecks in mijn systeem zitten, zodat ik daarna kan sparen voor een 11xx voor wanneer deze uitkomt.
Ik zoek een
Ik wil upgrades voor mijn huidige setup:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4570 Boxed | € 196,50 | € 196,50 |
1 | Intel Desktop Board DH87RL | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10 | € 134,50 | € 134,50 |
1 | Corsair CX750M | € 85,50 | € 85,50 |
1 | Crucial BX100 500GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 416,50 |
De dikgedrukte onderdelen zijn naar mijn idee degenen die het meest aan vervanging toe zijn.
Zelf had ik hier de volgende mogelijke upgrades voor gevonden:
1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 252,43 | € 252,43 |
1 | MSI Z370-A PRO | € 109,51 | € 109,51 |
1 | Seagate Barracuda, 3TB | € 81,51 | € 81,51 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 206,05 | € 206,05 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 649,50 |
Hierbij heb ik een afweging gemaakt tussen een M2 SSD en DDR4 werkgeheugen, waarvan ik zelf denk dat dit laatste een grotere noodzaak is, maar dat vind ik moeilijk in te schatten.
Ik twijfel een beetje of de CPU goed genoeg is voor VR gamen, aangezien ze voor Fallout 4 VR bijvoorbeeld een i7-6700K aanbevelen.
Dit alles wil ik in de volgende kast zetten:
1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Rood | € 89,90 | € 89,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 89,90 |
Wat is je budget?
Ik heb zo'n 800 euro te besteden, maar wil het alleen uitgeven aan upgrades waarbij ik echt een merkbaar verschil zal zien. Mocht er dus iets tussen mijn suggesties zitten wat onnodig is hoor ik dat ook graag.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik sta open voor alle suggesties.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Het is een game PC voor in huis, welke niet veel verplaatst hoeft te worden.