Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wie kan me helpen

Pagina: 1
Acties:
  • 872 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik vroeg mij af of iemand me kan zeggen hoe je kan achterhalen van wie een vals fb of instagram account is? Mijn ex heeft namelijk een paar valse accounts aangemaakt om te controleren wat ik doe. Heb ondertussen mijn accounts verwijderd, maar ook een nep profiel gemaakt om te achterhalen welk vals profiel van hem is. Ik heb een vermoeden maar heb al vanalles geprobeerd maar niets dat mij aantoont dat dit van hem zou zijn. Op internet zijn er ook verschillende spyapps beschikbaar maar allemaal betalend en weet ook niet of deze echt werken. Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp!
Groetjes

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat kun je niet achterhalen. In principe kan iedereen onder een valse naam een account aanmaken.

Als ik een account aanmaak als Jan Jansen is er niemand die daar naar kraait. Het wordt pas een probleem wanneer ik ook daadwerkelijk identiteitsdiefstal pleeg en mijzelf voor ga doen als een andere persoon.

Het enige waar jij voor kunt zorgen, behalve het verwijderen van je account, is je privacyinstellingen nalopen op alles wat anderen van jou kunnen zien én niet zomaar vriendschapsverzoeken accepteren. (Facebook)

Hoe dit op Instagram zit weet ik niet, nooit gebruikt.

Nu je je accounts verwijderd hebt, hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.

Verwijderd

Accounts die je niet vertrouwd niet toestaan jou te volgen, lijkt me een goed begin.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie reacties,
Ik heb idd mijn profielen verwijderd en moet me idd mss geen zorgen meer maken daarover, maar er zijn bepaalde dingen die ik mij afvroeg omdat meermaals gebleken is dat dingen doet waardoor ik hem niet meer kan vertrouwen. En wou weten of er een mogelijkheid was om zulke zaken te weten te komen.
Groetjes

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Als je last hebt van nepprofielen kun je die natuurlijk ook gewoon melden bij FB of whatever. En daarnaast kun je je privacy settings bij bv FB ook zo instellen dat alleen vrienden je activiteiten kunnen volgen. Dan maakt een nepprofiel ook niet uit, tenzij je die zelf toelaat.

Verder is het niet de bedoeling om oog-om-oog/tand-om-tand dingen hier te gaan aanraden en supporten. Zie ook de policy hierover die je geaccepteerd hebt bij je registratie. Dit topic gaat daarom ook dicht.

Dit topic is gesloten.