Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultieme ultra budget computer

Pagina: 1
Acties:

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Beste Tweakers,

Omdat de computer van m'n schoonvader is overleden heb ik de opdracht om zo goedkoop mogelijk een pc samen te stellen. Ik heb al het één en ander in elkaar geknutseld maar ik zou graag jullie mening hierover horen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Huis tuin en keuken werk. De voornaamste bezigheden zijn Facebooken, chatten, Youtubeën, internetbankieren en natuurlijk gewoon surfen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Het systeem mag maximaal 300 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Alle randapparatuur is aanwezig. Muis, toetsenbord en scherm inclusief Windows licentie. Het gaat om een scherm dat 1080p is en alleen VGA en DVI.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Alleen de kast. (met inhoud natuurlijk) :p

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Geen voorkeur
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Geen voorkeur

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil natuurlijk het meeste bang for buck. Ik hoor graag verbeterpunten. Kan iets goedkoper en/of beter, elk advies is welkom!

Alvast een voorzetje,

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 51,-€ 51,-
1MSI B250M PRO-VD€ 52,50€ 52,50
1MS-Tech CA-0330€ 22,51€ 22,51
1Crucial CT4G4DFS824A€ 41,95€ 41,95
1Corsair VS350€ 32,36€ 32,36
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 75,41€ 75,41
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,73

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ik kan zelf een lijstje bedenken met betere voeding
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110M ECO€ 50,-€ 50,-
1Inno3D GeForce GT 210 1GB 1GB€ 32,95€ 32,95
1Seagate Barracuda, 1TB€ 41,04€ 41,04
1Zalman ZM-T3€ 23,86€ 23,86
1Corsair ValueSelect CMV4GX4M1A2133C15€ 45,-€ 45,-
1Cooler Master GM G550M€ 63,50€ 63,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,35

er zit een videokaartje bij om de monitor aan te sluiten via DVI.

• pjot1
  • Niet online
Ludwig005 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:08:
ik kan zelf een lijstje bedenken met betere voeding
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110M ECO€ 50,-€ 50,-
1Inno3D GeForce GT 210 1GB 1GB€ 32,95€ 32,95
1Seagate Barracuda, 1TB€ 41,04€ 41,04
1Zalman ZM-T3€ 23,86€ 23,86
1Corsair ValueSelect CMV4GX4M1A2133C15€ 45,-€ 45,-
1Cooler Master GM G550M€ 63,50€ 63,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 307,35

er zit een videokaartje bij om de monitor aan te sluiten via DVI.
Hm.... Geen ssd en wel een videokaart en een moederbord dat geüpdate moet worden voor de cpu... 550w is volgens mij ook overdreven. Waarom? Er hoeft niet gegamed te worden dus vga is prima. Bovendien heeft het moederbord DVI.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 08:32

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Plus dat er op je eigen uitgezochte moederbord ook al een DVI-aansluiting zit. Als het scherm het ook ondersteund zou ik daar wel gebruik van maken; daar zit best een merkbaar verschil in.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:40

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

pjot1 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:12:
[...]

Hm.... Geen ssd en wel een videokaart en een moederbord dat geüpdate moet worden voor de cpu.... Waarom? Er hoeft niet gegamed te worden dus vga is prima.
geen ssd wegens hoge prijs. ik weet niet of die schoonvader ook een computer had met een gewone harde schijf maar 500 GB is meer toekomstbestendig maar valt niet binnen budget. H110M chipset is bedoeld voor 2 generaties omdat er geen H210 heeft bestaan. ik weet niet of intel hd graphics ondersteuning heeft voor DVI of VGA.

• pjot1
  • Niet online
Ludwig005 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:16:
[...]

geen ssd wegens hoge prijs. ik weet niet of die schoonvader ook een computer had met een gewone harde schijf maar 500 GB is meer toekomstbestendig maar valt niet binnen budget. H110M chipset is bedoeld voor 2 generaties omdat er geen H210 heeft bestaan. ik weet niet of intel hd graphics ondersteuning heeft voor DVI of VGA.
Hij heeft /had 30 gb in gebruik. 8)7 anno 2018 ga ik geen computer maken zonder ssd.

[ Voor 4% gewijzigd door pjot1 op 10-02-2018 16:19 ]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 15:56

Croga

The Unreasonable Man

pjot1 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:18:
Hij heeft /had 30 gb in gebruik. 8)7 anno 2018 ga ik geen computer maken zonder ssd.
Dan zie ik ook niet echt reden om er een 250GB SSD in te steken.
Daarnaast is het beoogde gebruik ook makkelijk te doen met een nog eenvoudigere processor.

Ofwel: Ik denk dat je hier nog rustig goedkoper kunt zonder op functionaliteit in te leveren. Ik heb nog niet alle onderdelen na gekeken maar check deze eens:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3930 Boxed€ 32,16€ 32,16
1Adata Premier SP580 (retail) 120GB€ 39,17€ 39,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 220,65

Eventueel zou je dan ook nog voor pricewatch: Asus H110M-R als moederbord kunnen gaan, scheelt weer een paar euro zonder belangrijke extra beperkingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Croga op 10-02-2018 16:26 ]

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:47
Ben je hier niet veel goedkoper (en sneller) uit met een 2e hands systeem uit V&A?

• pjot1
  • Niet online
MoiZie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:24:
Ben je hier niet veel goedkoper (en sneller) uit met een 2e hands systeem uit V&A?
Nee,wil graag alles nieuw

• pjot1
  • Niet online
Croga schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:22:
[...]

Dan zie ik ook niet echt reden om er een 250GB SSD in te steken.
Daarnaast is het beoogde gebruik ook makkelijk te doen met een nog eenvoudigere processor.

Ofwel: Ik denk dat je hier nog rustig goedkoper kunt zonder op functionaliteit in te leveren. Ik heb nog niet alle onderdelen na gekeken maar check deze eens:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G3930 Boxed€ 32,16€ 32,16
1Adata Premier SP580 (retail) 120GB€ 39,17€ 39,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 220,65
Mooi lijstje, wil graag wel een beetje toekomstbestendig zijn, vandaar de pentium. Ssd is interessant.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

pjot1 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:27:
Mooi lijstje, wil graag wel een beetje toekomstbestendig zijn, vandaar de pentium. Ssd is interessant.
Het lullige is dat de Pentium alleen Hyperthreading toevoegd; niet iets wat echt heel nuttig in toekomstbestendigheid zit. Dan is het mischien een beter idee te kijken of je naar de 8-series i3 toe kunt? Zou op deze manier ruimte voor moeten zijn in het budget.

*edit toevoeging
Helaas. De processor kun je inderdaad best door trekken maar de nieuwe moederborden zijn ook meteen twee keer zo duur :(

[ Voor 12% gewijzigd door Croga op 10-02-2018 16:31 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:18
Die processor gaat echt geen groot verschil maken.. Onder de streep ben je, mocht je ooit tegen beperkingen aanlopen..., beter uit met een tweedehandse Core i5 tegen die tijd. Maar ik zou me er niet druk om maken, ik ben onlangs in mijn portable device zelfs gedowngrade naar een Core m3 (~33% performance verlies tov de Core i5 in de vorige laptop) en is zelfs voor mij vlot zat voor wat standaardwerk. (terwijl ik op mijn desktop een 6-core 4GHz Core i7 heb ;) )

[ Voor 47% gewijzigd door GENETX op 10-02-2018 16:33 ]

• pjot1
  • Niet online
Onder aan de streep is een pentium toch veel sneller dan wen celeron? En omdat Windows hyperthreating steeds beter ondersteunt is de pentium toch een betere keuze? Of sla ik de plank nu volledig mis?

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:51
Wat vind je hier van: categorie: Barebones

Dan voeg je nog 4 of 8GB ram geheugen toe, een SSD en hebt een mooi compact en geluidsloos systeem.
Je gaat dan wel boven je budget.
HDMI > DVI adapter: pricewatch: LogiLink HDMI to DVI Adapter

In vino veritas, in aqua sanitas

• pjot1
  • Niet online
JohanNL schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:34:
Wat vind je hier van: categorie: Barebones

Dan voeg je nog 4 of 8GB ram geheugen toe, een SSD en hebt een mooi compact en geluidsloos systeem.
Je gaat dan wel boven je budget.
HDMI > DVI adapter: pricewatch: LogiLink HDMI to DVI Adapter
Dit is helaas geen optie. Het moet om een volwaardig systeem gaan.

• GENETX
pjot1 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:34:
Onder aan de streep is een pentium toch veel sneller dan wen celeron? En omdat Windows hyperthreating steeds beter ondersteunt is de pentium toch een betere keuze? Of sla ik de plank nu volledig mis?
Naja, volledig mis niet. Maar de vraag is vooral: heb je die rekenkracht nodig? Met diezelfde redenatie is een Core i9 10 core ook een veel betere keuze namelijk ;) . Ik weet niet wat je schoonvader doet met zijn PC, maar met e-mail, internet en word staan zowel een Celeron als Pentium alsnog uit hun neus te vreten....

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

pjot1 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:34:
De Pentium heeft een iets hogere kloksnelheid. Dat is een voordeel.
Hyperthreading is geen heel groot voordeel. Het kan hier een daar een paar procent schelen maar alleen in software die er specifiek voor gemaakt is. Een browser is dat zeker niet. Je gaat het verschil tussen 2 cores of 2 cores met HT niet merken bij dat soort gebruik.

Dus nee, de Pentium is zeker niet veel sneller dan de Celeron. Het zal hooguit een procent of 5-10 gaan uit maken.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:36
pjot1 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:36:
[...]

Dit is helaas geen optie. Het moet om een volwaardig systeem gaan.
Barebones zijn gewoon volwaardige systemen; een barebone is het beste advies dat je tot nu toe hebt gekregen, ik zou zeggen doe er wat mee.

• GENETX
upje schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:39:
[...]

Barebones zijn gewoon volwaardige systemen; een barebone is het beste advies dat je tot nu toe hebt gekregen, ik zou zeggen doe er wat mee.
Dit. Sowieso is de scheidslijn erg aan het vervagen, want mijn tablet (Surface Pro 4) zie ik zelfs als een volwaardig systeem. Een volledig systeem meetj e namelijk niet aan de afmetingen van de kast, maar aan de hand van de taken die je er mee gedaan kan krijgen.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 16:34
Croga schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:36:
[...]

De Pentium heeft een iets hogere kloksnelheid. Dat is een voordeel.
Hyperthreading is geen heel groot voordeel. Het kan hier een daar een paar procent schelen maar alleen in software die er specifiek voor gemaakt is. Een browser is dat zeker niet. Je gaat het verschil tussen 2 cores of 2 cores met HT niet merken bij dat soort gebruik.

Dus nee, de Pentium is zeker niet veel sneller dan de Celeron. Het zal hooguit een procent of 5-10 gaan uit maken.
De Pentium is zeker wel een stuk sneller. In pure singlecore performance scheelt het al zo'n 18% (ongeveer 123 punten in Cinebench R15 voor de Celeron, 145 voor de Pentium). In multicore, en tegenwoordig heb je daar toch zeer zeker wel wat aan, is het 220 voor de Celeron en 379 voor de Pentium.

Met beiden kom je ruim binnen het budget uit, de vraag is alleen of men echt zo min mogelijk wil uitgeven, of door een paar euro te besparen op de CPU wat meer kan uitgeven aan een ander onderdeel. Kijkend naar het lijstje van TS zou je kunnen overwegen om voor 8GB geheugen te gaan, maar gezien de RAM prijzen van dit moment is dat wellicht niet aan te raden. Er staan wel een aantal 8GB kits op het V&A gedeelte te koop, dat zou een optie kunnen zijn.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 22:32
GENETX schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:42:
[...]

Dit. Sowieso is de scheidslijn erg aan het vervagen, want mijn tablet (Surface Pro 4) zie ik zelfs als een volwaardig systeem. Een volledig systeem meetj e namelijk niet aan de afmetingen van de kast, maar aan de hand van de taken die je er mee gedaan kan krijgen.
Ik heb hem ook maar om echt een volwaardig systeem ervan te maken qua productiviteit en gebruiksgemak voor een hele dag dan is het wel noodzakelijk om er een scherm, toetsenbord en muis aan te hangen. Qua rekenkracht is het inderdaad méér dan zat voor eenvoudige taken.

Persoonlijk zou ik nooit meer een desktop aanschaffen als je er geen games meer op gaat spelen. Een laptop van rond de 600,- doet het meer dan prima en is ook nog eens mobiel.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Moi_in_actie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:48:
De Pentium is zeker wel een stuk sneller. In pure singlecore performance scheelt het al zo'n 18% (ongeveer 123 punten in Cinebench R15 voor de Celeron, 145 voor de Pentium). In multicore, en tegenwoordig heb je daar toch zeer zeker wel wat aan, is het 220 voor de Celeron en 379 voor de Pentium.
Koel.

De Celeron is echter al meer dan ruim voldoende om op 4K een youtube film te kunnen kijken....

Benchmarks zijn zinloos. Tenzij je de computer koopt om grote getallen op je scherm te tonen na het draaien van een benchmark, is de score van geen enkele waarde. Voor het gebruik wat TS beschrijft heb je niets aan meer dan 2 cores en weinig aan meer dan 1 core.

Daarnaast; het feit dat er €300 beschikbaar is betekend niet dat het ook op moet. Als een systeem van €213 for all intents and purposes hetzelfde doet als één van €300 dan is er geen reden om die €87 uit te geven. Ik zie niet wat het toe zou voegen om die Pentium er in te zetten, noch wat 4GB extra RAM zou toevoegen. De gebruiker gaat het verschil niet merken.

• pjot1
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Inter-Tech MA-01 Micro€ 28,54€ 28,54
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 78,55€ 78,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 284,90

Allereerst wil ik jullie bedanken voor de reacties die ik heb gekregen! Ik heb de behuizing veranderd voor een kleinere, dit is namelijk een wens. 4gb ram laat ik staan zodat er in de toekomst 4 gb bij kan. Dit in verband met de huidige prijzen.

De keuze voor een 'normaal' systeem is vanwege de uitbreidingsmogelijkheden.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
@pjot1
Ik heb in jouw topic voor een ultrabudget pc een hoop onzin voorbij zien komen: een celeron met 2 kernen zou niet veel verschil uitmaken met een pentium met 4 (virtuele) kernen (is onzin), omdat het in de praktijk juist wel veel uitmaakt...om maar te zwijgen over dubbele dvi poorten....

Al met al denk ik dat je met een redelijk lijstje begonnen bent (en de ssd van 250 gb is goed gekozen), maar ik zou je nog een paar aanvullingen willen geven:

Ga voor een moederbord met een hdmi uitgang, bijvoorbeeld:
pricewatch: MSI B250M PRO-VDH

Wel een tientje duurder, maar veel toekomstbestendiger

2. De intertech behuizing is hopeloos verouderd wat betreft zijn indeling: geen kabelmanagement, geen stoffilter, een gpu en hdd lay-out die elkaar in de weg kunnen zitten...

De origineel gekozen behuizing in je startpost was een betere keuze, maar mocht het budget nog iets gerekt kunnenworden en het oog wil ook wat, en de wens voor een small-formulier factor begrijp ik ook en een mooie behuizing is al de eerste slagen gewonnen, dus gooi er een tientje extra tegenaan en kijk eens naar deze behuzing:
pricewatch: Sharkoon S1000

[ Voor 15% gewijzigd door DeArmeStudent op 11-02-2018 13:48 ]

• pjot1
  • Niet online
DeArmeStudent schreef op zondag 11 februari 2018 @ 13:28:
@pjot1
Ik heb in jouw topic voor een ultrabudget pc een hoop onzin voorbij zien komen: een celeron met 2 kernen zou niet veel verschil uitmaken met een pentium met 4 (virtuele) kernen (is onzin), omdat het in de praktijk juist wel veel uitmaakt...om maar te zwijgen over dubbele dvi poorten....

Al met al denk ik dat je met een redelijk lijstje begonnen bent (en de ssd van 250 gb is goed gekozen), maar ik zou je nog een paar aanvullingen willen geven:

Ga voor een moederbord met een hdmi uitgang, bijvoorbeeld:
pricewatch: MSI B250M PRO-VDH

Wel een tientje duurder, maar veel toekomstbestendiger

2. De intertech behuizing is hopeloos verouderd wat betreft zijn indeling: geen kabelmanagement, geen stoffilter, een gpu en hdd lay-out die elkaar in de weg kunnen zitten...

De origineel gekozen behuizing in je startpost was een betere keuze, maar het oog wil ook wat, en de wens voor een small-formulier factor begrijp ik ook en een mooie behuizing is al de eerste slagen gewonnen, dus gooi er een tientje extra tegenaan en kijk eens naar deze behuzing:
pricewatch: Sharkoon S1000
Hm, de kast heb ik terug gezet. Is inderdaad beter. Dat moederbord is inderdaad een hele goede voor een tientje meer! Top! (y)

Build ziet er nu als volgt uit,

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B250M PRO-VDH€ 62,95€ 62,95
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 78,55€ 78,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 289,32

• DeArmeStudent
Mooi lijst, niets meer aan doen, succes!

:)

• pjot1
  • Niet online
Ik vraag me eigenlijk alleen af of ik geen extra fans nodig heb. :?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:04
In principe hoeft het niet perse, al is 1 fan achterin wel aan te raden.
Kun je eigenlijk beter een kast nemen waar er al 1 bij zit: https://tweakers.net/pric...950;395407;246396;469609/

• DeArmeStudent
Een extra fan kan geen kwaad, maar vergeleken met highend builds zal jouw systeem amper warmte produceren...

• pjot1
  • Niet online
Subtiel kickje naar boven :p

De eisen zijn iets veranderd, ik heb nu een budget van €500,-. Daar komt nu een beeldscherm en een dvd brander bij. Ik ben dus genoodzaakt een andere kast te nemen. Ook heb ik gekozen voor de 4600 pentium en een extra latje ram erbij gezet, gewoon omdat het kon.

Ik heb voor dit beeldscherm gekozen omdat het ips en goedkoop is. Ik heb verder niet echt verstand van beeldschermen behalve dat ips veel mooiere kleuren geeft. Zijn er betere schermen voor dit budget of is dit een goede keus?

Ik dacht zelf dat het een mooi totaalplaatje is maar suggesties, tips, opmerkingen en feedback zijn altijd welkom! :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4600 Boxed€ 65,50€ 65,50
1Zalman T2 Plus€ 25,49€ 25,49
1LG 24MB56HQ-B Zwart€ 133,50€ 133,50
2Crucial CT4G4DFS824A€ 42,-€ 84,-
1Asus DRW-24D5MT (bulk)€ 13,83€ 13,83
1Corsair VS350€ 31,73€ 31,73
1Crucial MX500 2,5" 250GB€ 75,63€ 75,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,63

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-11 14:16
VA panelen zijn ook prima voor dit budget. Ik heb laatst eem 22 inch monitor voor mijn kleine zusje gekocht en die kostte me uit mijn hoofd 100 euro, zeker geen 130.

Die voeding is kortgezegd best wel matig.
product: be quiet! System Power B9 Heb ik persoonlijk iets meer vertrouwen in. Eigenlijk gewoon een System power 9 maar dan volledig gericht op bulk productie. Goedkope lelijke doos, ongeverfde metalen behuizing, ketchupmosterd kabels, maar verder intern gewoon een System Power 9, waar in theorie niks mis mee is.

pricewatch: Kolink Satellite
Vind dit kastje er iets beter uitzien. Niet objectief ofzo hoor, gewoon een mening. Van die glanzende budgetbehuizingen lopen vaak snel krassen op.

[ Voor 35% gewijzigd door youridv1 op 20-02-2018 17:10 ]

• pjot1
  • Niet online
youridv1 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 17:00:
VA panelen zijn ook prima voor dit budget. Ik heb laatst eem 22 inch monitor voor mijn kleine zusje gekocht en die kostte me uit mijn hoofd 100 euro, zeker geen 130.

Die voeding is kortgezegd best wel matig.
product: be quiet! System Power B9 Heb ik persoonlijk iets meer vertrouwen in. Eigenlijk gewoon een System power 9 maar dan volledig gericht op bulk productie. Goedkope lelijke doos, ongeverfde metalen behuizing, ketchupmosterd kabels, maar verder intern gewoon een System Power 9, waar in theorie niks mis mee is.

pricewatch: Kolink Satellite
Vind dit kastje er iets beter uitzien. Niet objectief ofzo hoor, gewoon een mening. Van die glanzende budgetbehuizingen lopen vaak snel krassen op.
Bedankt voor je reactie!

Dit is een ips van 24 inch (23,8 om precies te zijn) vandaar de keuze. Er wordt niet mee gegamed dus inputlag ed is niet van belang.

Qua voeding heb ik al een aantal keer gelezen dat de Corsair meer een voeding is voor gebruik van een 'oude' pc. Ik heb deze nu vervangen voor de Be-quiet van 350watt omdat deze een pci-e aansluiting heeft. Nu heb ik al meerdere keren aangegeven dat er niet op wordt gegamed maar ik wil de toekomst voor blijven :p

Qua behuizing blijf ik liever bij de Zalman. Vanwege het formaat.

Dit is het nu geworden,

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! System Power B9 350W€ 36,95€ 36,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,85

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
Ik zie alleen nog nergens een Windows licentie.....

Overigens is €500 voor een simpel huis tuin en keuken PC'tje aardig aan de prijs. In dat budget zou ik ten alle tijde iets als een refurbished PC bij bijvoorbeeld de conrad halen en daar een Nieuwe SSD in zetten. Betere prijs/kwaliteit ga je niet krijgen.

b.v.
https://www.conrad.nl/nl/...ndows-10-pro-1508973.html

[ Voor 80% gewijzigd door jaapsander op 21-02-2018 14:12 ]

• pjot1
  • Niet online
jaapsander schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:09:
Ik zie alleen nog nergens een Windows licentie.....
Die heb ik al ;) dankjewel!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:24
pjot1 schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 10:15:
Dit is het nu geworden,

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! System Power B9 350W€ 36,95€ 36,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,85
Lijkt me een prima systeem, gewoon bestellen. Ik zou vooral oppassen dat je niet teveel blijft hangen in geneuzel in de marge hier op het forum. Alle goede tips zijn denk ik wel langsgekomen en je kan waarschijnlijk nog wel 5 pagina's discussies over onderdelen houden, waar je in de praktijk niks van gaat merken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• pjot1
  • Niet online
Dankjewel! Ja, soms begin ik aan mezelf te twijfelen. :/

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:51
Deze monitor kun je nog overwegen: pricewatch: BenQ GW2480 Zwart
Hij is nieuwer en heeft een hogere dynamische contrastverhouding voor een euro'tje meer of minder afhankelijk hoe je gaat bestellen.
Voor de rest heb je een mooi budget systeem welke wel de beste performance en kwaliteit bied voor deze prijs :)
Aangezien je ook de ingebouwde graphics gaat gebruiken is de G4600 ook helemaal niet zo'n slechte keus in verhouding met de G4560, dus inderdaad gewoon voor gaan als het kan!

In vino veritas, in aqua sanitas

Pagina: 1