Montage ledstrip

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:45
Ik heb een ledstrip van 5 meter gekocht, nu zie ik dat er aan beide uiteinden twee draden uitsteken;
Maakt het nog uit van welk uiteinde ik de draden aansluit op de adapter.

...

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet gezocht ...

Alle reacties

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Heb je een foto er van? En staat er ook iets bij in de beschrijving?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:45

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat voor ledstrip heb je gekocht?
Staat er geen + of - aanduiding op de ledstrip? (moet haast wel)
Welke spanning heb je nodig?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Dit moet in principe niet uitmaken. Dit maakt het mogelijk de LED strip verder uit te breiden. Een foto of wat meer informatie zou natuurlijk wel handig zijn...

• Hansw1
Daar ging ik ook al vanuit maar ik twijfelde
Aan beide kanten een rode draad en zwarte draad.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:45
@Assix Er zijn wel een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Je kunt niet 4x5 Meter ledstrip achter elkaar knopen, de achterste zal veel minder fel branden dan de eerste. Dat komt door de weerstand van de ledstrip zelf, waardoor je spanning verliest naarmate de strip langer is. Dat heet voltage drop/spanningsval.

Simpele opgelost door:
- lange strips van twee kanten voeden. (wel dezelfde voeding)
- kortere stukjes.

Ik heb deze site gevonden met een goed overzicht van wat je wel en niet moet doen:
http://www.ecolocityled.com/category/led_troubleshoot_wire

Het effect is zichtbaar hier, alleen heeft hij wel rgb leds met fancy dmx controllers, maar het "brightness loss" effect is niets anders.
YouTube: Compensate Brightness Loss & Voltage Drop RGB LED Strip SIRS-E

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen3 op 10-02-2018 15:49 . Reden: linkjes en opmerking ]

• Hansw1
Ik heb nog even een andere vraag over de aansluiting van een ledstrip

Omdat ik nog een ledstrip ( wit ) van 2 meter over had en een RGB aansluitset heb ik op de RGB aansluitstekker waarop vier draden kunnen worden aangesloten en bij deze vier aansluitingen R G B WIT vermeld staat , de 2draden van de witte ledstrip aangesloten op WIT en R en krijg nu een beetje paars licht ipv helder wit .

Moet ik een van de draden op een andere aansluiting monteren om helder wit te krijgen.
Of kan de combinatie helder wit ledstrip en RGB aansluitset niet gebruik worden en moet ik een aansluitset
gebruiken die uitsluitend voor wit is geschikt.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-12 20:29
Met deze informatie kunnen wij natuurlijk erg weinig. Graag wat meer informatie zoals typenummers, foto's o.i.d. aanleveren. Wat heb je zelf al gezocht en ontdekt? We verlangen enige mate van eigen inzet op GoT. We zijn geen vraag-maar-raak forum. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Hansw1
De RGB aansluitset is van IKEA , op de bijbehorende stekker kunnen 4 ledstrips van ongeveer 20 cm worden aangesloten en er zit een controller bij waar je doormiddel van een draaischijfje de kleuren kunt instellen.
Omdat ik de bijbehorende Ikea ledstrips niet meer heb wil ik nu op deze RGB set een witte ledstrip van 2 meter aansluiten ( deze had ik over van een 5m ledstrip - ledtype 5630).
Ik heb deze ledstrip nu aangesloten met ( twee draden) op de aansluitstekker bij WIT en R
Nu krijg ik een beetje paars licht ipv van wit
Ik heb alle mogelijke combinaties van aansluiting geprobeerd maar ik krijg alleen resultaat ( licht ) bij deze
2 aansluitingen ( WIt + R )

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Blijft gissen als je blijft volhouden geen foto's/types oid te geven.

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hansw1 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:29:
Ik heb een ledstrip van 5 meter gekocht, nu zie ik dat er aan beide uiteinden twee draden uitsteken;
Maakt het nog uit van welk uiteinde ik de draden aansluit op de adapter.

...

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op internet gezocht ...
Ja, dat maakt uit :)
Pagina: 1