Toon posts:

Installeren videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe instaleer ik mijn nieuwe videokaart

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7850 2GB OC GDDR5

Nieuwe
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nadat mijn oude videokaart is overleden, heb ik een nieuwe gehaald. Ik ben zelf geen expert met het inzettenn van pc's, tijdens het inzetten zag ik dat er geen voedingspoorten op de kaar zat (wat kan bij sommigen van die types) maar toen ik hem erin had gezet en de hdmi geconnrct en de pc opgestart blijft hij vastzitten op het allereerste schern.

Nu ben ik een complete dummy in pc in elkaar zetten dus vroeg me af of iemand me kon helpen

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-02-2018 20:55)

Verwijderd

Ok, ik zie wel iets anders wat me verbaasd...

Je hebt nu alle 2 je videokaarten in je moederbord zitten? Een AMD en een NVIDIA kaart?
De onderste zou ik er sowieso even uit halen.
En dan mag je kiezen, alleen in de bovenste je oude of je nieuwe kaart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:11
Wat bedoel je met 'allereerste scherm', kan je beschrijven wat je ziet? Is het windows?
Of zoiets?
https://www.drivereasy.co...5857968375b93-600x450.png

Je oude kaart heeft 1 6-pins voedingsconnector, de 1050Ti heeft dat niet.
Wat voor processor heb je? Je kan misschien de GPU die in de CPU gebruiken.
Zit de HMDI wel in de GPU, en niet in het moederbord?
Weet je zeker dat de nieuwe GPU goed vastzit? Het moederbord heeft een klepje waarmee je de kaart kan vastmaken. Zie C:
https://www.helpwithpcs.c...i-card/align-the-card.png

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedQber op 10-02-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het is aan te raden op te starten in veilige modus (indien je daar zelfs komt) en dan met DDU de drivers van je oude kaart te verwijderen. Daarna kan je na een normale boot nieuwe drivers van de Nvidia site downloaden en deze installeren.

Wat voor besturingssysteem heb je? Indien Windows 7, f8 bashen tijdens het booten start veilige modus.

Indien je een behoorlijk oud moederbord hebt dan is het soms nodig dat je een bios update doet. Doe dit pas nadat DDU niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de cpu pricewatch: Intel Core i5-3570K Boxed

Vrij zeker dat de hdmi in de gpu zit en ik blijf inderdaad op zo'n scherm hangen kom niet eens bij het wondows loading gedeelte

Ik heb deze moederboard pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Geen idee hoe de drivers moet uninstallen enzo en ja ik heb windows 7

Ik had de hdmi al on de moederboard gedaan maar toen kwam er niks op het scherm

Ik zal alvast proberen hem in veilige kodus te starten en kijken hoever het me brengt
, ik kijk dalijk weer of er meer hulp is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update het zit vast bij mij op dit scherm https://imgur.com/gallery/nWWTh en als ik f8 spam dan hoor ik alleen klikjes uit de pc komen en ik hoor alleen de pc om de zoveel seconden een piepje maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08

rdejongjr

Gnome

Ziet er naar uit dat jouw huidige bios niet door start met de nieuwe generatie videokaarten.
Met een beetje mazzel heeft de nieuwste beta bios uit 2014 wel ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik iets doen waarbij het wel kan werken? Wat ik heb mijn oude er in geplugs in widows gekomen de driver geinstaleerd en krijg nu een code 12 this devoce cannot fond enough resorces

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-09 09:05

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Zoals rdejongjr zegt, bios update. ;)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal even het batterijtje uit je moederbord om zo je CMOS te resetten.
Daarna je oude kaart even terug erin, hopen dat alles dan werkt.
Als alles werkt meteen even je bios updaten.
Daarna je nieuwe kaart nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd de bios uptedaten maar krijg dan de melding dat de oem id biet correct is (gedaan via @bios van gigabyte

En wat is het reseten van je CMOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Heb je een dell/hp/medion/... prebuild? Wellicht hebben ze gewhitelist (een beperking ingebouwd waardoor je niet of slechts beperkt kan upgraden). Gebeurt niet heel veel meer, maar wellicht is dat de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee met een vriend in elkaar gezet

Edit.

CMOS gereset (batterij paar min eruit) default options en reboot gedaan, in windows maar krijg weer de error over de oem met @bios als ik update via server doe

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2018 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start je pc wel op zonder videokaart?
Moet je wel even je hdmi kabel in je moederbord steken.
CMOS resetten houd in dat je je bios reset, dus dan staat alles weer op fabrieksinstellingen.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2018 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met moederbord alleen doet hij het niet, wel met mijn oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de bios update downloaden, en handmatig updaten? Eventueel met een apart bios update programma?
Via server laten zoeken wil niet altijd werken met oudere spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je wel bij de goede support pagina?

Bovenaan bij de naam van je moederbord staat daarachter tussenhaakjes (rev. 1.0), (rev. 1.1) of (rev. 1.2)
Ik vermoed dat je de verkeerde bios probeert te flashen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had meerdere van de gigabyte sote gehaald maar kreeg dit te zien steeds https://imgur.com/gallery/W3lJY misschien is het steeds een verkeerse geweest dus misschien als u wel de goeie weet kan ik dit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En ik weet ook niet welke rev het is via de pricewatch pagina (kan ook aan mij liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke rev het is staat als het goed is op je moederbord. Heb je daar een scherpe duidelijke foto van? Of kun je die maken? Dus geen foto van internet, maar echt een foto van jouw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rev https://imgur.com/gallery/tylm6 er staat 1.0 op

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik zie wel iets anders wat me verbaasd...

Je hebt nu alle 2 je videokaarten in je moederbord zitten? Een AMD en een NVIDIA kaart?
De onderste zou ik er sowieso even uit halen.
En dan mag je kiezen, alleen in de bovenste je oude of je nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de onderste had ik er alleen ingedaan zodat de Driver gedownload kon worden, omdat nvidia een progamma gebruiktte die het alleen kon istaleren na he scannen van het systeem. En nadat deze was geinstalerd and ik een DDU had gedaan van de andere en alleen de nieuwe erin had, bleef hij dus op het scherm uit https://imgur.com/gallery/nWWTh hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar 2 verschillende kaarten in je pc is nooit goed. Sowieso moet je de sli poort daar niet voor gebruiken.
Je kaart zou ook zonder driver moeten werken, alleen heb je dan lelijk beeld.

Maar kijk even of je alles nu aan de praat krijgt met 1 kaart, in het bovenste slot. En eventueel een bios (rev. 1.0) update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:13
Bios updaten vanuit Windows kan alleen met http://download.gigabyte....ity/mb_utility_atbios.exe
Wel eerst http://download.gigabyte....ios_ga-z77x-ud3h_f20e.exe downloaden

(aangenomen dat je ons het juiste merk en type moederbord hebt doorgegeven)

Daarnaast kan je ook nog proberen de nieuwe videokaart in een ander slot te steken.

[ Voor 68% gewijzigd door Leader98 op 10-02-2018 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg deze error bij het handmattig instaleren https://imgur.com/gallery/W3lJY

An bij @bios kreeg weer dezelfde OEM ID is not correct.

Ik heb er nu maar 1 kaart inzitten(Mijn oude) en mijn nieuwe blijft vastlopen op het boot menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt de verkeerde bios versie, voor de verkeerde windows. Je hebt Windows 7 zei je, weet je toevallig ook of dit de 32 of 64-bit versie is?

Om dit te controleren kun je op Windows startknop klikken > klik met rechtermuis op 'Deze computer' of 'Computer' en kies dan eigenschappen.
In het scherm dat verschijnt kun je kijken of je 32 of 64 bit versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze bios moet je downloaden: http://download.gigabyte....ios_ga-z77x-ud3h_f20e.exe

Als efiflash niet werkt (van het linkje hierboven) kun je ook gewoon handmatig met @BIOS flashen hoor:

III. Update BIOS NOT through Internet :
a. Do not click "Internet Update" icon
b. Click "Update New BIOS"
c. Please select "All Files" in dialog box while opening the old file.
d. Please search for BIOS unzip file, downloading from internet or any other methods (such as: 6OXM7E.F1).
e. Complete update process following the instruction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
efiflash werkte niet en zal straks nog via @bios proberen.

Maar ik heb het nu kunnen starten via de nieuwe GPU door iets in het BOOT menu te verandervan 1x naar 4x(Volgens mij iets met PCI slots ofzo) en nu kon hij dus opstarten. zag het windows lading logo niet en die boot scherm niet, maar ik ga nu nog een keer met een restart doen en kijken of hij weer opstart en dan heb ik tenminste het probleem tijdelijk verholpen :)

Edit:
Opnieu opgestart en werkte, zie alleen inplaats van de windows laoding logo een wit knipperend streepje bovenin, maar daar kan ik mee leven :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2018 20:04 ]

Pagina: 1