Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Externe recording mogelijk sony tr3300e?

Pagina: 1
Acties:

• barbadruif
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 16-02 12:08
Hoi,

Ik heb een oude tr3300e gekregen van mijn vader en het lijkt mij een leuke camera voor een paar filmprojectjes. Nou wil ik graag direct opnemen op een laptop of zo en ik vraag me af of dit wel mogelijk is live (het liefst zonder tape).

Het is een camera uit 1996 waar erg weinig over te vinden is en de handleiding is redelijk vaag op sommige kritieke punten, dus alle hulp is welkom!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bij sommige van die camcorders kon/kan je via S-Video of RCA direct mikken en doorsturen.

Het simpelste is om de camcorder aan te sluiten op een normale versterker met S-Video of RCA en dan je versterker doorlussen naar een TV. Dan zie je snel zat of je "streaming video" hebt van camcorder naar TV.

Het lastige is om het direct met een laptop/PC te testen; over het algemeen worden ze niet herkend als "camera" en zal je al aan de gang moeten met aanvullende software (zoals Adobe Premiere) om direct te capturen. Veel gedoe terwijl je nog niet eens weet of het mogelijk is.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• barbadruif
quote:
MAX3400 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:18:
Bij sommige van die camcorders kon/kan je via S-Video of RCA direct mikken en doorsturen.

Het simpelste is om de camcorder aan te sluiten op een normale versterker met S-Video of RCA en dan je versterker doorlussen naar een TV. Dan zie je snel zat of je "streaming video" hebt van camcorder naar TV.

Het lastige is om het direct met een laptop/PC te testen; over het algemeen worden ze niet herkend als "camera" en zal je al aan de gang moeten met aanvullende software (zoals Adobe Premiere) om direct te capturen. Veel gedoe terwijl je nog niet eens weet of het mogelijk is.
Dat zou ik kunnen proberen. Als het wel kan, kan ik dan ook zonder tape opnemen? Als ik bia de tape opneem wordt de kwaliteot er ook niet beter op, zeker niet na veel keer afspelen, en nieuwe hi8 tapes kosten nog aardig wat als je ze regelmatig moet vervangen.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:48

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
barbadruif schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:28:
[...]

Dat zou ik kunnen proberen. Als het wel kan, kan ik dan ook zonder tape opnemen?
Ja, als je een machine hebt waar de camcorder direct in kan worden geprikt en je hebt een applicatie die direct kan capturen, dan ben je er.

Vandaar dat ik aangaf; test het op een manier zonder PC/laptop (dus met puur audio/video apparatuur) zodat je eventuele issues met drivers, OS, software uitsluit voor het wel/niet direct kunnen tonen van beeld zonder Hi8 tape erin.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• barbadruif
quote:
MAX3400 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 14:55:
[...]

Ja, als je een machine hebt waar de camcorder direct in kan worden geprikt en je hebt een applicatie die direct kan capturen, dan ben je er.

Vandaar dat ik aangaf; test het op een manier zonder PC/laptop (dus met puur audio/video apparatuur) zodat je eventuele issues met drivers, OS, software uitsluit voor het wel/niet direct kunnen tonen van beeld zonder Hi8 tape erin.
Bedankt!

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*