Hoi weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen : ik heb een Master Boot record I/O Error op mijn HDD2 "Entry#2".
kan iemand me PLZ helpen ?
greets Galo
kan iemand me PLZ helpen ?
greets Galo
Fdisk /mbr vernietigd gene DATA. Dit kun je doen op elke schijf die je wilt zonder DATA te verliezen . . .Op vrijdag 13 juli 2001 14:38 schreef Galo het volgende:
ik zit onder win2k
ennuh Fdisk...nou liever niet
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Verwijderd
Hoe geef jij dan aan dat dat op HD2 moet gebeuren? Als ik opgeef fdisk d:/mbr, dan doet hij niets, alleen als ik intyp fdisk /mbr.Op vrijdag 13 juli 2001 14:42 schreef DJ het volgende:
[..]
Fdisk /mbr vernietigd gene DATA. Dit kun je doen op elke schijf die je wilt zonder DATA te verliezen . . .
Alleen niet doen op je BOOT schijf
DJ
Maak een BOOT diskette . . . schakel de goede HardDisk uit in het BIOS en zorg dat de slechte schijf je nieuwe BOOT schijf wordt (desnoods ff met Jumpers en kabels hobbyŽenOp vrijdag 13 juli 2001 14:48 schreef Tentacle het volgende:
[..]
Hoe geef jij dan aan dat dat op HD2 moet gebeuren? Als ik opgeef fdisk d:/mbr, dan doet hij niets, alleen als ik intyp fdisk /mbr.
En dan moet ik mijn bootmanager weer opnieuw instellen...
Verwijderd
Dat had ik eigenlijk ook wel kunnen bedenkenOp vrijdag 13 juli 2001 14:51 schreef DJ het volgende:
[..]
Maak een BOOT diskette . . . schakel de goede HardDisk uit in het BIOS en zorg dat de slechte schijf je nieuwe BOOT schijf wordt (desnoods ff met Jumpers en kabels hobbyŽen).
e voila
DJ
Verwijderd
Als je een win98 bootdisk hebt, start daar dan mee op. Je kan meteen op F5 drukken, je hoeft niets te kiezen uit het menu.Op vrijdag 13 juli 2001 14:52 schreef Galo het volgende:
hoe voer ik dat fdisk /mbr uit dan onder dos?
jah sorry ik ben niet zon hardware wizzard.....daarom b ben ik ook hier
Verwijderd
Verwijderd
Dank jeOp vrijdag 13 juli 2001 14:54 schreef Tentacle het volgende:
[..]
Dat had ik eigenlijk ook wel kunnen bedenken
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
hmmz . . . dit is een nog beter idOp vrijdag 13 juli 2001 15:04 schreef JaJoah het volgende:
fdisk /mbr pakt gewoon de schijf waar je op dat moment op aan het werken bent.
dus bij
d:\> fdisk /mbr --------> vervangt ie het MBR van je D schijf
c:\> fdisk /mbr --------> vervangt ie het MBR van je C schijf
tenzij het natuurlijk partities zijn op een zelfde physieke schijf, want dan hebben ze hetzelfde effect.
Verwijderd
Dat had ik al geprobeerd, maar dat werkte dus niet. De manier die hierboven wordt beschreven (sorry, ik ben ff je nick kwijt, DJ was het geloof ik), kan niet mis gaanOp vrijdag 13 juli 2001 15:04 schreef JaJoah het volgende:
fdisk /mbr pakt gewoon de schijf waar je op dat moment op aan het werken bent.
dus bij
d:\> fdisk /mbr --------> vervangt ie het MBR van je D schijf
c:\> fdisk /mbr --------> vervangt ie het MBR van je C schijf
tenzij het natuurlijk partities zijn op een zelfde physieke schijf, want dan hebben ze hetzelfde effect.
Als je de goede schijf in je BIOS disabled kun je daar natuurlijk niet meer van opstarten . . .Op vrijdag 13 juli 2001 15:09 schreef Galo het volgende:
Goys ik gaat het ff proberen.....btw ik heb toch helemaal geen bootsdisk nodig als ik standaard gewoon in dosmode boot? dan kan ik Fdisk toch ook aanroepen ?>
Verwijderd
Dan denk ik dat je toe bent aan een HardDisk fix tooltje als Spinrite (die gooit ook geen DATA weg) . . . en anders terug naar de dealer voor garantie . . . Je kunt ook nog een normale Format proberen. Wel eerste even je DATA veilig stellen . . .Op vrijdag 13 juli 2001 15:18 schreef Galo het volgende:
yo, ik heb da ff gedaan.....hij start blijkbaar een stukkie sneller op...maar de i/o error is nog niet weg
Spinrite kun je vinden bij www.grc.comOp vrijdag 13 juli 2001 15:25 schreef Galo het volgende:
DJ....waar kan i spinrite vinden?
Verwijderd
Als de melding wordt veroorzaakt door een virus dat je MBR verplaatst en je voert FDISK /MBR uit ben je wel degelijk ALLE DATA van je HD kwijt! En dat is dan wel mooiOp vrijdag 13 juli 2001 14:42 schreef DJ het volgende:
[..]
Fdisk /mbr vernietigd gene DATA. Dit kun je doen op elke schijf die je wilt zonder DATA te verliezen . . .
Alleen niet doen op je BOOT schijf
DJ
Verwijderd
idd, is erug klote. Gelukkig hebben ze van PowerQuest daar een heel mooi progje voor: Lost And Found. Daar heb ik al heel wat data mee terug kunnen halenOp vrijdag 13 juli 2001 15:30 schreef einstein het volgende:
[..]
Als de melding wordt veroorzaakt door een virus dat je MBR verplaatst en je voert FDISK /MBR uit ben je wel degelijk ALLE DATA van je HD kwijt! En dat is dan wel mooi
Eerst maar even een virusscan doen lijkt me...