Chinese iPhoneX kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Hallo mede tweakers,

Ik heb een vraag, ik zit zeer binnenkort voor een lange periode in China. Mijn huidige telefoon is (helaas door eigen schuld) bijna kapot. De kans dat ik in China een nieuw toestel moet halen is ontzettend groot. Opzich niet zon heel groot probleem, maar het is te kort dag om er hier nog 1 te bestellen.

Wat zijn de verschillen tussen een Europees en een Chinees model? Er is daar een keurige nette telefoonzaak met de nieuwste toestellen. Dus de echtheid geloof ik wel. Maar wat moet ik weten wat echt anders is dan een Europees model?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:36
FaceTime Audio ontbreekt en garantie kan buiten China geweigerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
MelvinW schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:03:
FaceTime Audio ontbreekt en garantie kan buiten China geweigerd worden.
Standaard is de garantie toch 1 jaar waar je hem ook koopt? Alleen hier in Europa 2 jaar?
Dat jaartje maakt me nog niet zo veel uit.

En waarom ontbreekt de audio bij FaceTime?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:56
Je hebt ook nog verschillende modellen waarbij je hem dan mogelijk wel in China kan gebruiken maar niet in Nederland.
https://www.techwalls.com...-a1901-a1902-differences/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Gdumme schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:12:
[...]

Standaard is de garantie toch 1 jaar waar je hem ook koopt? Alleen hier in Europa 2 jaar?
Dat jaartje maakt me nog niet zo veel uit.

En waarom ontbreekt de audio bij FaceTime?
Garantie voor de iPhone is niet internationaal, omdat er specifieke modellen zijn voor andere regio’s. Zo heeft een Chinees model ook ondersteuning voor CDMA-netwerken. Apple heeft die modellen in Europa niet liggen en kan je dus ook niet helpen. Soms zijn ze bereid het model voor je te bestellen, maar dat is niet gegarandeerd.

FaceTime Audio ontbreekt vanwege lokale wetten. Video werkt wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
Camo schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:20:
Je hebt ook nog verschillende modellen waarbij je hem dan mogelijk wel in China kan gebruiken maar niet in Nederland.
https://www.techwalls.com...-a1901-a1902-differences/
Maakt tegenwoordig niet meer uit. Alle frequenties die in Nederland gebruikt worden zitten ook op het Chinese toestel. Het enige verschil is dat er ook ondersteuning is voor CDMA. Zolang het toestel simlockvrij is werkt het overal, dat geldt voor elk model. Dit is meer iets waar Amerikanen en Aziaten op moeten letten, aangezien een GSM-only model niet werkt op een CDMA-netwerken. Voor gebruik in Europa voldoet elk model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp maakt het niks uit? En kan ik gewoon een toestel daar halen en hier ook gebruiken? En waar zou ik snel in de winkel kunnen checken welk toestel ze me geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gdumme schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:29:
Dus als ik het goed begrijp maakt het niks uit? En kan ik gewoon een toestel daar halen en hier ook gebruiken? En waar zou ik snel in de winkel kunnen checken welk toestel ze me geven?
Hoogstwaarschijnlijk krijg je de A1865. Dat is te vinden op de achterkant van de doos. Zorg wel voor sim-lock vrij toestel. dus niet met : China Mobile, China Telecom, China Unicom ab. of prepaid.
Je kunt ook hier in NL een winkel inlopen. zelfs als je nu bij Belsimpel besteld wordt ie morgen - ja op zondag - bezorgd ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 10-02-2018 12:47 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
Toppers! Jullie worden bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:51
Waarom haal je hem niet gewoon op Schiphol het moment dat je naar China toe gaat? 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Gdumme schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:27:
Er is daar een keurige nette telefoonzaak met de nieuwste toestellen. Dus de echtheid geloof ik wel.
Wat bedoel je met "telefoonzaak"? Als je een iPhone wil kopen in China moet je naar de Apple Store, alles daarbuiten zou ik niet vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
Kenzi schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:04:
[...]

Wat bedoel je met "telefoonzaak"? Als je een iPhone wil kopen in China moet je naar de Apple Store, alles daarbuiten zou ik niet vertrouwen.
Het is een soort kleinere mediamarkt, met alle flagship telefoons, official Apple reseller met Macs phones en watches, verschillende smartwatches van oa Garmin en huawei en hoesjes screenprotectors en wat niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
timwijn schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:57:
Waarom haal je hem niet gewoon op Schiphol het moment dat je naar China toe gaat? 😁
Ook een optie, maar neem er liever even de tijd voor in China denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk krijg je de A1865. Dat is te vinden op de achterkant van de doos. Zorg wel voor sim-lock vrij toestel. dus niet met : China Mobile, China Telecom, China Unicom ab. of prepaid.
Je kunt ook hier in NL een winkel inlopen. zelfs als je nu bij Belsimpel besteld wordt ie morgen - ja op zondag - bezorgd ;)
Maar een eventuele simlock zie ik meteen in de winkel toch? Een foutmelding als ik mijn KPN kaartje installeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:17
Gdumme schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:12:
[...]

Ook een optie, maar neem er liever even de tijd voor in China denk ik
Want eerder vertrekken naar schiphol is niet mogelijk. _/-\o_

Ik denk wel dat je garantie krijgt, maar voor een bedrag van 1100 euro kun je toch beter zeker van je zaak zijn en hem in Nederland meenemen. Bovendien krijg je hier 2 jaar garantie op je aankoop, in China maar 1.

PS: het is Chinese in plaats van Chineze.

[ Voor 33% gewijzigd door NotSoSteady op 10-02-2018 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:52
Ik dacht dat je ook het foto geluid niet kan muten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
thomastvd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:24:
Ik dacht dat je ook het foto geluid niet kan muten.
Dat is weer de Japanse versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
timwijn schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:57:
Omdat kopen op Schiphol heel duur is :)
“Ex btw” ben je vaak duurder uit dan de goedkopere webshops.

Edit: Andere vraag. Hoe gaat de garantie afhandeling eigenlijk op een product gekocht in een DutyFree shop? Hebben ze een plek waar je naartoe kunt of moet je steeds een ticket boeken :) (Even afgezien van het feit dat je voor fabrieksgarantie/coulance soms naar de fabrikant kunt)
Gdumme schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 12:29:
Dus als ik het goed begrijp maakt het niks uit?
Jawel het maakt dus de garantie uit. Zoals @MelvinW aangeeft.

[ Voor 46% gewijzigd door Donstil op 10-02-2018 14:21 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Als je nu al weet dat je huidige telefoon bijna kapot is en je hoogstwaarschijnlijk in China een nieuwe moet halen, waarom bespaar je je dan die moeite enzovoort niet door hem gewoon hier in Nederland te halen?

Dat tot op het moment wachten dat de boel daadwerkelijk kapot is, heb ik nooit begrepen. :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
Omdat ik met 15 minuten vertrek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:28
You made my day _/-\o_ _/-\o_

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Gdumme schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 13:11:
[...]

Het is een soort kleinere mediamarkt, met alle flagship telefoons, official Apple reseller met Macs phones en watches, verschillende smartwatches van oa Garmin en huawei en hoesjes screenprotectors en wat niet meer
Waarschijnlijk bedoel je met "kleinere mediamarkt" Suning, wat tegenwoordig gewoon het afhaal lokatie is van JD.com. Service hoef je daar niet verwachten.

Waarom moet je perse daar kopen en loop je niet gewoon een echte Apple Store binnen. Die vind je in alle grote steden wel en geven je een hele berg meer zekerheid over de echtheid en garantie dan een willekeurige reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Je koopt ze op marktplaats nieuw al voor €1000 a €1100 ofzo voor t 256GB model. Kan je er nog AppleCare op afsluiten ook en geen gezeik met de douane en garantie problemen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hopelijk heb je je verplichte en geldige Visa voor China in je paspoort, in orde! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50

bladebla

<Piéééép>

Ik kan in China vaak echt niet zien of het een officiële Apple Store betreft maar heb dan ook geen kennis van Apple producten. Echter ik weet wel: het zijn soms teveel zaken in één straat :)

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Als je terugkomt in Nederland (volgens mij binnen 6 maanden) dan moet je in principe het toestel aangeven bij de douane, omdat deze ver boven het vrijgestelde bedrag kost. Doe je dit niet en wordt je gecontroleerd, dan ben je de Sjaak ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
BellySM schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:26:
Als je terugkomt in Nederland (volgens mij binnen 6 maanden) dan moet je in principe het toestel aangeven bij de douane, omdat deze ver boven het vrijgestelde bedrag kost. Doe je dit niet en wordt je gecontroleerd, dan ben je de Sjaak ;w
De doos naar jezelf op de post doen. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
WhatsappHack schreef op zondag 11 februari 2018 @ 00:55:
[...]

De doos naar jezelf op de post doen. :+
Offtopic: deze truc kent de douane al lang. Kennis kwam van reis uit China en belde vanaf douane Schiphol naar kantoor voor aankoopbon met serienummer van haar iPhoneX.

Ontopic: als TS kans ziet, dan is een iPhone halen in Hong Kong bij de Store of Premium Seller de beste kans op een toestel zonder beperkingen. Bovendien zijn de winkelprijzen incl. de btw daar nagenoeg nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdumme
  • Niet online
Het was voor mij al even bekend dat ik naar China zou gaan, dus visum en dergelijke is allemaal geregeld. Ik gooide alleen op het laatste moment Mn telefoon kapot.

Aangezien ik hier voor het werk ben, is het lastig om even naar Hongkong te gaan, ik zit zon 300km van Shanghai af, en de planning heeft niet veel dagen leeg.

Douane maak ik me niet zo druk om, alle andere keren konden we op de terugreis ook gewoon doorlopen bij de douane in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Gok dat een iPhone in China wel wat duurder gaat zijn dan in Nederland, maar verder zal het weinig problemen opleveren. Zou me om de douane verder ook geen zorgen maken, dan moet je wel erg veel pech hebben als ze je daar 'pakken' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Gdumme schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:12:
Het was voor mij al even bekend dat ik naar China zou gaan, dus visum en dergelijke is allemaal geregeld. Ik gooide alleen op het laatste moment Mn telefoon kapot.

Aangezien ik hier voor het werk ben, is het lastig om even naar Hongkong te gaan, ik zit zon 300km van Shanghai af, en de planning heeft niet veel dagen leeg.

Douane maak ik me niet zo druk om, alle andere keren konden we op de terugreis ook gewoon doorlopen bij de douane in nl.
Dan zou ik gewoon de CSR pakken naar Shanghai en daar de officiele Apple Store binnenlopen ipv bij een lokake winkel gaan halen.Kost je niet eens een halve dag waarschijnlijk.

(of gewoon een Xiaomi kopen als tijdelijke phone, die dingen kosten geen drol in China)

[ Voor 6% gewijzigd door Kenzi op 11-02-2018 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:41
Snowdog schreef op zondag 11 februari 2018 @ 12:18:
Gok dat een iPhone in China wel wat duurder gaat zijn dan in Nederland,
BellySM schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:19:
Bovendien zijn de winkelprijzen incl. de btw daar nagenoeg nul.
2 tegenstrijdige antwoorden, de 1 denk dat ie niks kost de ander denk dat iet duurder is dan in NL. @BellySM Mocht jij binnenkort naar China gaan, wil je er dan 2 voor mij mee nemen ;)

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vriendin heeft jaren lang zonder probleem een Chinese iPhone4 gebruikt, gewoon hier in Nederland. Gekregen van haar broer, die daar regelmatig voor het werk naartoe moet. Altijd goed bereik gehad etc.

Veel plezier in China :)

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
gielie schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 14:41:
[...]

[...]

2 tegenstrijdige antwoorden, de 1 denk dat ie niks kost de ander denk dat iet duurder is dan in NL. @BellySM Mocht jij binnenkort naar China gaan, wil je er dan 2 voor mij mee nemen ;)
Wat Snowdog zegt klopt, in China zijn Apple producten veel duurder dan in Nederland en bovendien loop je kans namaak te kopen of een cdma-model. Dat laatste hoeft in NL bij de meeste providers geen probleem meer te zijn.
Wat ik zei klopt ook. In Hong Kong is er geen btw, dus als je het risico wil lopen bij de NL-douane ben je goedkoper uit. iPhones daar bij Apple Store of Premium reseller gekocht kennen geen beperkingen, mits simlock-vrij. In dat laatste geval is alleen in NL je toestel op de zaak kan kopen ivm btw terugvordering én een tweede jaar garantie interessanter.
Pagina: 1