Mijn vraag:
Een vriend van me wil graag een kleine upgrade doen.
Zo wil hij dat dingen, vooral in spellen zoals maps etc. sneller laden en er overall minder lag voor komt.
Hierbij is de vraag of een ssd dit zal verbeteren, welke kleine upgrades ook effect hier op hebben?
Daarnaast heb ik nog een vraagje hoe ik een hdd met windows en data erop, naar een schijf zonder windows kan omzetten? Zodat ik straks niet een ssd én hdd met windows heb. Is het eigenlijk mogelijk om een ssd en hdd (beide met windows erop) te kunnen gebruiken, waarbij je op de ssd boot en de hdd kan gebruiken om de resterende data te gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Core i5 4570 @ 3.20GHz 38 °C
Haswell 22nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 798MHz (9-9-9-24)
Moederbord
MSI H81M-E34 (MS-7817) (SOCKET 0) 50 °C
Grafisch
BenQ GL2450 (1920x1080@60Hz)
1023MBNVIDIA GeForce GTX 750 Ti (ZOTAC International) 27 °C
Opslag
931GB Seagate ST1000DM003-1ER162 (SATA) 28 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-224FB
Geluid
Realtek High Definition Audio
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al gekeken naar een goedkope sad om een clean install van windows op te zetten, alleen wil ik graag de hdd gebruiken als extra opslag zonder windows erop. Daarbij is de hdd voor 800gb in gebruik, en wil ik graag een ssd van 250gb en wil ik eigenlijk geen extra storage kopen om eventueel back-ups te maken of data te migreren.
Extra info:
Budget ongeveer 200-250€
Nvidia>amd
Gefocust op games, en snelheid van laden
Een vriend van me wil graag een kleine upgrade doen.
Zo wil hij dat dingen, vooral in spellen zoals maps etc. sneller laden en er overall minder lag voor komt.
Hierbij is de vraag of een ssd dit zal verbeteren, welke kleine upgrades ook effect hier op hebben?
Daarnaast heb ik nog een vraagje hoe ik een hdd met windows en data erop, naar een schijf zonder windows kan omzetten? Zodat ik straks niet een ssd én hdd met windows heb. Is het eigenlijk mogelijk om een ssd en hdd (beide met windows erop) te kunnen gebruiken, waarbij je op de ssd boot en de hdd kan gebruiken om de resterende data te gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Core i5 4570 @ 3.20GHz 38 °C
Haswell 22nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 798MHz (9-9-9-24)
Moederbord
MSI H81M-E34 (MS-7817) (SOCKET 0) 50 °C
Grafisch
BenQ GL2450 (1920x1080@60Hz)
1023MBNVIDIA GeForce GTX 750 Ti (ZOTAC International) 27 °C
Opslag
931GB Seagate ST1000DM003-1ER162 (SATA) 28 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-224FB
Geluid
Realtek High Definition Audio
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al gekeken naar een goedkope sad om een clean install van windows op te zetten, alleen wil ik graag de hdd gebruiken als extra opslag zonder windows erop. Daarbij is de hdd voor 800gb in gebruik, en wil ik graag een ssd van 250gb en wil ik eigenlijk geen extra storage kopen om eventueel back-ups te maken of data te migreren.
Extra info:
Budget ongeveer 200-250€
Nvidia>amd
Gefocust op games, en snelheid van laden