Squeezebox Touch en actieve speakers.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik bezit reeds jaren een Squeezebox Touch, deze vind muziek op de Synology DS 212+ NAS.
Deze opstelling staat in mijn living.
Nu is het mijn bedoeling om ook muziek te kunnen spelen op de slaapkamer.
Omdat ik weinig benul heb van de mogelijkheden volgende vraag:
Kan men actieve speakers aansluiten op de SBT en kan ik dan muziekbestanden via de Squeezebox afspelen op de slaapkamer?
Hoe moet ik aansluiten en wat is er zoal in te stellen?
Extra info: De slaapkamer bevind zich vlak naast living (er zit maar 1 binnenmuur tussen).
Kabel(tje) trekken is dus geen probleem maar liever niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Ik zou niet weten waarom je geen actieve speakers op de Touch aan zou kunnen sluiten. Een actieve speaker is immers een all-in-one van speaker en versterker en verschilt niet met een losse versterker en passieve speaker.

Enige is dat je de goede ingang moet hebben op de speakers die matcht met de speakers. Ik durf niet te zeggen wat de Touch doet als je twee devices (dus een receiver en een actief paar speakers) aansluit op twee verschillende uitgangen. Volgens mij heb ik nooit een optie gezien om een uitgang te kiezen, dus ik gok dat je gewoon signaal over alle uitgangen hebt. Let wel dat je met twee volumeregelingen zit. Veelal zet je de Squeezebox op max en regel je het volume op een aangesloten receiver/versterker maar met actieve speakers zonder remote is het mogelijk makkelijker om het volume op de Touch te regelen.

Een mooiere manier is om een extra Squeezebox Touch te kopen en die dan in de slaapkamer te zetten. De lijn is wel End Of Life maar tweedehands worden ze dikwijls aangeboden. In de app kies je dan gewoon welke Squeezebox je wilt bedienen. Op die manier kan je ook nog verschillende muziek in verschillende ruimtes afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 09-02-2018 23:40 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Oké FeaR, 2 Squeezeboxen zou wel kunnen maar ik herinner me nog het gesukkel dat ik heb gehad voor deze die hier nu staat ingesteld te krijgen, wil ik echt niet meer aan beginnen.
Dankzij erg veel hulp en ondersteuning via verschillende leden van diverse forums heb ik dat ding eindelijk werkende gekregen. (ik snap er nu nog steeds niks van.)
Verschillende muziek in verschillende ruimtes heb ik echt niet nodig.
Simpel muziek via NAS en internet radio kunnen spelen in de slaapkamer is mijn doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Als je nu al een NAS hebt dan neem ik even aan dat je daar de logitech server hebt draaien. dan is een extra touch of radio of Boom ( allen via marktplaats te scoren) een kwestie van juiste systeem kiezen en gaan met die banaan.
Als de touch zelfstandig als server werkt met een link naar je NAS is het inderdaad wat lastiger te configureren, maar ook goed te doen.
Lees eventueel dit eens door:
http://wiki.slimdevices.c...nners_Guide_To_Connecting

En jouw antwoord is eigenlijk hier terug te vinden. Je kunt de analoge en digitale outputs tegelijk gebruiken.

http://forums.slimdevices...-outputs-at-the-same-time

[ Voor 18% gewijzigd door SED op 10-02-2018 16:50 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Ik lees dat ik ook iets kan doen met een Chromecast Audio.
Misschien is dat toch meer plug & play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

SED schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 16:41:
Als je nu al een NAS hebt dan neem ik even aan dat je daar de logitech server hebt draaien. dan is een extra touch of radio of Boom ( allen via marktplaats te scoren) een kwestie van juiste systeem kiezen en gaan met die banaan.
Ik snap de problemen voor een extra device ook niet. Stroom er op, ding een naam geven, verbinding maken met netwerk, ding verbinden met je huidige muziekcollectie en that's it. Lijkt mij minder werk dan een Google Chromecast, wel wat duurder en met de Google Chromecast kan je natuurlijk meer dan alleen audio streamen. Al moet ik wel zeggen dat ik mijn Google Chromecast vele malen minder gebruik dan mijn Squeezeboxen. Maar wetende dat zowel de digitale als de analoge uitgangen tegelijk actief zijn dan is een kabel van een paar meter de goedkoopste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Het instellen van Squeezebox en NAS werden mij destijds ook als erg simpel beschreven, maar het plezier was er al snel af toen ik eraan begon.
Veel mensen moeten lastigvallen om het allemaal werkende te krijgen ... iets wat niet voor herhaling vatbaar is.
Ik vrees dat mocht ik voor een tweede SBT gaan er toch ook eerst wat gerommeld zal moeten worden voor het werkende te krijgen.

En kan ik op die manier ook draadloos muziek van de NAS naar de actieve speakers sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-09 20:43

SED

Kun je naar het ip adres van je NAS met daarachter :9000 of :9002 ?

Dus bijv: http://192.168.1.10:9000

Zo ja dan is het connecten van een extra Logitech device een fluitje van een cent. Fear hierboven geeft al aan welke stappen je moet nemen.

Wil je de touch op beide ruimtes gebruiken dan zul je inderdaad een kabeltje door de muur moeten leggen en zowel de digitale als de analoge aansluiting tegelijk gebruiken.
Dat kan dus zonder verder enige wijziging aan je configuratie aan te brengen. alleen een extra kabeltje en een gat door de muur.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Neen, maar ik kan Synology Diskstation (zo noemt de NAS blijkbaar) wel bereiken via http://xxx.xxx.xxx.xx:5000

[ Voor 10% gewijzigd door Finesse op 10-02-2018 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
Als ik het een beetje begrijp kan ik best het ip adres veranderen van http://xxx.xxx.xxx.xx:5000 naar http://xxx.xxx.xxx.xx:9000 of 9002?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Finesse schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:00:
Als ik het een beetje begrijp kan ik best het ip adres veranderen van http://xxx.xxx.xxx.xx:5000 naar http://xxx.xxx.xxx.xx:9000 of 9002?
Nee, de poort 900x is die gebruikt wordt door Logitech Media Server (LMS). Maar als je die niet kan benaderen en aangeeft veel problemen te hebben gehad met instellen vraag ik me af of je LMS wel op de NAS hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finesse
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:04:
[...]
Nee, de poort 900x is die gebruikt wordt door Logitech Media Server (LMS). Maar als je die niet kan benaderen en aangeeft veel problemen te hebben gehad met instellen vraag ik me af of je LMS wel op de NAS hebt draaien.
Tsja, dat weet ik ook niet ... is dat belangrijk? Hoe kan ik daar achter komen?

Zoals ik eerder al kenbaar maakte ben ik al tevreden dat zowel de Synology als de SBT het doen en ik muziek van mijn NAS kan spelen alsook internetradio.
Verder ken/weet ik van die digi apparaten en hun instellingen niks.
(Zo gaat bvb. het scherm van de SBT na korte tijd uit, de muziek blijft wel spelen maar ik had liever blijvend beeld gezien op het scherm van de SBT.
Ik blijf daar overal maar vanaf teneinde nog meer instellingen te ontregelen.
Zo draai ik hier ook nog op windows 7, angst dat alles niet meer naar behoren zal werken bij overgang naar windows 10). Pure digibeet ben ik dus. 8)7
Pagina: 1