Video edit programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 1.301 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik ben sinds kort begonnen met het editen van video's.
Mijn eerste programma was; Magix Video Deluxe 2017.
Ik ben daarmee gestopt door meerdere vervelende bugs en de render tijd van de video.

Nu heb ik Pinnacle Studio 21 gekocht. Op het eerste gezicht een super fijn programma met veel edit mogelijkheden. En dat ging ook redelijk goed, totdat er weer vervelende dealbreakende bugs op kwamen zetten zoals ongewenst geluid bij een titel plaatsen of zet zelf frames ergens tussen en veel edits met overgangen begint het programma ook een eigen leven te lijden.

Super vervelend zo en niet echt bevorderend voor de tijd wat er in gaat zitten, helemaal nu ik ook met die audio bug zit.

Ik vroeg me af met welk programma jullie video editen en of er wel een programma is die het wel redelijk goed doet. Ik begrijp dat bugs erbij horen, maar hier kan ik toch echt niet mee werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

VLMC? ShortCut? OpenShot?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
De beste zijn vooral Adobe Premiere en Sony Vegas voor Windows. Final Cut Pro is populair op de Mac.

Zelf gebruik ik al jaren Vegas omdat ik het prettiger vind werken dan Adobe Premiere.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hang er van af wat het mag kosten. Adobe Premiere Pro is erg goed, maar ook erg kostbaar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
In principe mag het wel wat kosten, maar vind het al bizar dat deze bugs voorkomen in een programma van 60 euro.

Ik wil er best wat voor uitgeven, maar dan wil ik ook graag een goed werkend programma. En ik vraag me af of dat realistisch is. Heeft Vegas of Adobe geen bugs die je het verschrikkelijk moeilijk kan maken?

@MAX3400 Bedankt ga er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:14
Je hebt niet eerst de testversie gedownload voordat je Magix Video Deluxe hebt aangeschaft?

Adobe Premiere Elements kan ook, is beperkter in vergelijking met Adobe Premiere Pro, maar kun je los aanschaffen, Adobe Premiere Pro is alleen in abonnementsvorm.
Afhankelijk van wat je wilt doen kan Premiere Elements voldoende zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PE4000
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-07 05:34
Ik zou zeggen kijk hier een na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Myliobatis schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:52:
Je hebt niet eerst de testversie gedownload voordat je Magix Video Deluxe hebt aangeschaft?

Adobe Premiere Elements kan ook, is beperkter in vergelijking met Adobe Premiere Pro, maar kun je los aanschaffen, Adobe Premiere Pro is alleen in abonnementsvorm.
Afhankelijk van wat je wilt doen kan Premiere Elements voldoende zijn.
Was toch maar 15 euro en wel even een goed instap programma om mee te beginnen. Alleen merk ik dat de kwaliteit van het programma er niet beter op word als ik denk een stapje hoger te gaan in programma. Daarom ben ik bang om adobe of vega aan te schaffen.

@PE4000 Thnx kijk er wel even naar.

[ Voor 3% gewijzigd door Poedelini op 09-02-2018 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:14
Ah, ik dacht dat je €60 had uitgegeven ;)
In het filmpje dat PE4000 plaatste staan ook goede tussen, kun je gewoon proberen wat aan je eisen voldoet en welke je prettig vindt werken. Of één van de andere programma's de testversie proberen voordat je die aanschaft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
& Davinci Resolve was vroeger vooral "graden" van footage maar 14 is een volledige editor en gratis met bepaalde (mogelijk niet in de weg zittende) beperkingen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Bedankt iedereen, ik ga morgen de gratis editors uitgebreid bekijken.
Als iemand nog productervaringen met adobe of vegas heeft zijn ze welkom.

Trusten iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:51
Gebruik al een jaar of 8 sony / magix vegas. Voor mij het beste programma. Met magix vegas 15 kan ik ook renderen via mijn gpu wat razendsnel is. Bijna realtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
Ik heb het filmpje van @PE4000 doorgenomen, en die editors zijn echt veel te simpel.

Ik heb ook Magix Vegas geprobeert. Tot nu toe erg fijn. Dat word wel flink sparen.

Als iemand een iets goedkopere editor weet die ook redelijk wat features en special effects heeft van +- 120 euro hoor ik het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Da Vinci Resolve gebruik ik nu tot volle tevredenheid. Daar is een gratis variant van die iets minder OpenFX filters heeft, maar voor normaal gebruik is het echt een toppakket :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou resolve geen simpele editor noemen iig. Dat het gratis is komt omdat davinci het moeten hebben van hardware, en die 240 piek voor de volle versie is volgens mij nog steeds heel schappelijk als je het afzet tegen wat adobe de rest van je leven vraagt.. :p

specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Tip: nu tijdelijk gratis:
Gratis licentie voor ACDSee Video Studio 2 (van $59,99) (Video bewerken + Screenrecorder)
https://www.acdsee.com/en/give-away
(Engels en x64)

[ Voor 5% gewijzigd door dragon2 op 10-02-2018 23:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het meeste sub-100 euro spul kan eigenlijk niet goed zijn vergeleken met de paar grote die aan de top staan (tenzij ze echt miljoenen licenties verkopen) om dat het heel moeilijk is in software goede bewerking van video te doen. De expertise en mankracht kost zo veel (tientallen miljoenen) dat er maar weinig bedrijven zijn die een editor kunnen maken die goed werkt, en zelfs dan heb je nog wel eens vreemde bugs. Final Cut, Premiere, Vegas, Avid enz. hebben een verschrikkelijk lange ontwikkelgeschiedenis gehad om te komen waar ze nu zijn. De kans is heel klein dat ze een medior software engineer in dienst hebbend ie voor een paar ton in z'n eentje een non-lineaire video editor in elkaar zet ;-)

Nu hangt het natuurlijk wel heel sterk van je eisen en wensen af, sommige zaken zoals het simpelweg knippen en plakken van wat zelfgeschoten filmpjes kan nog redelijk goed gaan, maar zodra je een wat moeilijker project bouwt wordt het qua performance, bugs en functies heel snel huilen met de pet op.

Ik zou je aanraden (zoals ook eerder geopperd werd) om de 'prosumer' versies van de dure software te proberen, Premiere Elements kan prima voldoende voor je zijn. Sony Vegas had ook een goedkopere variant die voor heel veel mensen ook meer dan genoeg kan. Voor de Mac heb je dan iMovie, maar je draait natuurlijk windows, dus dat zit er niet in. De open source software is niet helemaal klaar voor prime time, maar stel dat je het niet erg vind wat extra tijd te investeren, dan zou je daar nog een vrij krachtige oplossing in kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poedelini
@dragon2 Bedankt voor je tip! Uiteindelijk toch niet voor het programma gegaan.

@johnkeates Bedankt voor je duidelijke uitleg! Hier heb ik zeker iets aan!

Ik ben uiteindelijk voor de Vegas Movie Studio 14 Platinum gegaan. Ik heb hier net een hele dag mee zitten editen en ook met superveel aanpassingen en het loopt nog steeds lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schliek
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-07-2021
goedendag
ik heb onlangs een probleem gekregen met Pinnacle-20
Ik weet niet of mijn post op de juiste plaats staat.
hoe tweakers werkt, soms moeilijk voor mij.
probleem
Het geluid van geimporteerde mts-bestanden is niet meer hoorbaar.
(speel ik deze bestanden af via Verkenner, dan is er niets aan de hand)
het geluid is er wel, de audio-meters geven dit aan, maar op een of andere manier komt het geluid niet bij de audio-kaart terecht
Het luidspreker-icoontje staat op max. Brand ik een schijf dan staat er wel audio op.
wat nu?
schliek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

schliek schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:54:
goedendag
ik heb onlangs een probleem gekregen met Pinnacle-20
Ik weet niet of mijn post op de juiste plaats staat.
hoe tweakers werkt, soms moeilijk voor mij.
probleem
Het geluid van geimporteerde mts-bestanden is niet meer hoorbaar.
(speel ik deze bestanden af via Verkenner, dan is er niets aan de hand)
het geluid is er wel, de audio-meters geven dit aan, maar op een of andere manier komt het geluid niet bij de audio-kaart terecht
Het luidspreker-icoontje staat op max. Brand ik een schijf dan staat er wel audio op.
wat nu?
schliek
Ik zie dat je je vraag op twee plaatsen hebt gesteld. Ik sluit het daarom hier omdat 1 vraag op 1 plaats zat is. Los daarvan: goed gezocht, maar open ajb voortaan bij eigen concrete vragen een los topic. Je kunt dan alsnog verwijzen naar topics die je had gevonden en de kennis die daar uit volgde.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.