Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor pc moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• Zyveon
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21-04-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een student en heb niet meer de hoeveelheid tijd dat ik zou willen om gewoon niks te doen en te gamen. Het enige spel dat ik af en toe speel is League of legends, maar ik zou in de toekomst misschien ook andere esports titels willen spelen. (Soms miss beetje GTA5, maar dit hoeft niet per se op super hoge kwaliteit. Het belangrijkste is dat ik goede frames heb. Ben in ieder geval niet zo'n game die allerlei zware spellen als the Witcher ofzo speelt.) Daarnaast wil ik hier graag goed mee browsen/word/statistiek programma met 2 beeldschermen. Ik heb op dit moment ook een macbook en ik vind het erg fijn dat deze eigenlijk altijd 'snappy' is desondanks de specs niet super zijn. Ik wil ook graag dat mijn pc dit heeft en overal erg snel en 'snappy' op reageert.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet per se vast budget. Het moet zeker onder 1000 euro, maar ik wil een goede pc voor wat ik nodig heb. (Geen idee hoeveel dit kost)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beelscherm/muis/toetsenbord etc heb ik allemaal al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alles nodig, aangezien ik een medion heb die niet uit elkaar kan. Ik heb al naar de best buy guide van januari gekeken, maar ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. De 1000 euro pc ziet er erg goed uit, maar is misschien wat overkill voor mijn persoonlijke gebruik. De 500 euro build klinkt misschien wat goedkoop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals al eerder gezegd moet het systeem en de programma's erg 'snappy' verlopen.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk voornamelijk advies over wat voor pc ik zou moeten kopen en waar ik op moet letten. Ik heb persoonlijk echt de ballen verstand van pc's en heb ook nog nooit 1 in elkaar gezet. Ik zou een al in elkaar gezette pc dan ook niet erg vinden, maar deze zijn volgens mij altijd duurder en minder goed. Bovendien is mij eens verteld dat een pc bouwen helemaal niet zo moeilijk is, dus daarom wil ik het op zich best proberen.
Ik heb zoals al eerder gezegd naar de januari best buy guides gekeken, maar ik zou hier graag wat advies over krijgen wat voor mij goed is.
Mijn huidige pc is: Medion, i5-4750 3.2GHz, gtx 760, 16gb ram. 120gb SSD en 1TB HHD. Van alle andere dingen heb ik geen idee :P
De reden dat ik deze evt zou willen inwisselen is dat hij vooral sloom wordt bij internet gebruik en vele programma's tegelijk. De fps in league wordt ook wat minder, maar hier is zeker nog wel even mee te leven.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 19:22
Volgens mij kan je oude PC nog best mee met een opfrisbeurt. Zit er een SSD in? Stop er verder een 1050Ti in en je kan wel weer vooruit :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat de resolutie en refresh-rate van je monitor belangrijk is om in de startpost op te nemen; als je die wil hergebruiken, kan je mogelijk minder/extra geld moeten neerleggen voor een bijbehorende GPU. Lees dus ook even wat benchmarks van games die onder "e-sports" vallen qua resolutie van jouw monitor.

reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018 is een redelijk goed systeem maar binnenkort komen zowel nieuwe CPU's uit van AMD en er gaan geruchten dat er nieuwe GPU's van Nvidia aankomen; in beide gevallen kan dit leiden tot een verlaging van de prijzen van de BBG's.

Als je een upgrade wil doen, zoals @Nat-Water aangeeft, roep dan ook even welke PSU je hebt (merk / vermogen) want misschien kan die ook een opfrisbeurt gebruiken ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Zyveon
Ik was vergeten het in de post te zetten, maar er zit al een 120gb SSD waar ik windows en dingen als chrome op heb staan.
Ik heb op dit moment een 22 inch monitor van ongeveer 10 jaar oud. Hij is denk ik 1920*1080 maar er is absoluut helemaal niks bijzonders aan. Ik zit er ook aan te denken om een 2e monitor te kopen met een hogere PPI, aangezien ik dit zo fijn vindt aan mijn macbook. Lezen op dat scherm gaat veel beter dan op dit oude ding haha.
Ook heb ik zo'n medion kast gekocht waar je geloof ik niks aan kan veranderen? Ik heb een keer geprobeerd om mijn pc open te maken, maar dit ging niet. Bedankt alvast voor de adviezen :D

[ Voor 34% gewijzigd door Zyveon op 09-02-2018 22:01 ]

Verwijderd

Als je de ppi niet fijn vind vraag ik me af of het wel full HD is. Tenminste, ik heb hier een 23 inch scherm staan en je spot misschien hooguit een pixel vanaf 10 centimeter.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hogere PPI bij dezelfde afmeting -> hogere resolutie -> zwaardere GPU nodig voor dezelfde fps bij native resolutie gaming.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Zyveon
Oh, dat is inderdaad wel een goed punt. Dan zou ik wss toch wel een zwaarder gpu nodig hebben.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:12
Nat-Water schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 21:51:
Volgens mij kan je oude PC nog best mee met een opfrisbeurt. Zit er een SSD in? Stop er verder een 1050Ti in en je kan wel weer vooruit :)
Ik zie inderdaad biet in waarom er een nieuwe zou moeten komen. Juist op grafisch gebied schort het eraan bij het oude systeem, maar dat is juist is wat nog wel kon vind je.

Het is een i5 (al bestaat degene die je noemde niet, zal wel 4570 moeten zijn). Draait op 3.2-3.6 GHz, je hebt een ssd (beetje klein, dat wel) en je hebt 16 GB geheugen. Ik zou je ssd eens opruimen en een herinstallatie doen van Windows. Zo'n systeem moet echt niet traag zijn met wat internetvenstertjes open of meerdere programma's (welke je overigens niet bij naam noemt).

Uiteindelijk ga je nu 1000 euro uitgeven voor eigenlijk alleen de extra snelheid van de gpu. De rest had je eigenlijk al, genoeg geheugen, moederbord, ssd, kast, een voldoende snelle cpu (voor wat jij er mee doet).

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-11 16:59

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Koop een gtx 1070 en klaar. Misschien een upgrade naar de i7 4790K en dan kun je nog een tijdje verder.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 312,95€ 312,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 619,-€ 619,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 931,95

Haal die i7 tweedehands want behoorlijk duur.

[ Voor 85% gewijzigd door Ludwig005 op 10-02-2018 08:26 ]

• Zyveon
Bedankt allemaal jongens!
Ik ga mn windows wel eens helemaal verschonen en dan hopen dat ie het weer doet sneller doet. Nu dan nog even doorsparen voor wanneer hij het echt niet meer doet haha.
Pagina: 1