Toon posts:

Audio Bluetooth USB voor in de auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb een Opel Insignia van 2013 met Navi 900.
Helaas kan ik alleen via bluetooth bellen en gebeld worden.

Echter muziek afspelen via Spotify is niet mogelijk. Nu zoek ik het volgende, indien mogelijk/het zal werken...

Een USB-Adapter, die ik kan aansluiten in de auto en zeg maar muziek daar naar toe kan streamen/afspelen. Waarom via USB en niet AUX? is omdat ik de knopjes op mijn stuur wil gebruiken.

Welke USB-Bluetooth adapter/dongel kan ik gebruiken?
Moet het met aux of zonder aux? Wat zijn de voor/nadelen?

Dank jullie wel

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:11

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Tenzij Opel/GM bij hoge uitzondering een USB-aansluiting heeft waar wat meer intelligentie achter zit dan alleen het kunnen lezen van opslagmedia, geef ik je weinig kans. Voor zover ik weet bestaat een dergelijke oplossing niet.

Wel bizar dat die geen audio-streaming ondersteund, hij schijnt namelijk wel A2DP te ondersteunen (het protocol nodig voor BT streaming) en is er zeker jong genoeg voor.

Maar ik vrees dat je vast zit aan je AUX of een andere radio inbouwen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
deepbass909 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 00:03:
Tenzij Opel/GM bij hoge uitzondering een USB-aansluiting heeft waar wat meer intelligentie achter zit dan alleen het kunnen lezen van opslagmedia, geef ik je weinig kans. Voor zover ik weet bestaat een dergelijke oplossing niet.

Wel bizar dat die geen audio-streaming ondersteund, hij schijnt namelijk wel A2DP te ondersteunen (het protocol nodig voor BT streaming) en is er zeker jong genoeg voor.

Maar ik vrees dat je vast zit aan je AUX of een andere radio inbouwen.
Dank voor je bericht, een auto van 2013 en dit niet kunnen, zucht.
Zelfs USB 3.0 ondersteunt hij niet. Lekker dan.

• deepbass909

deepbass909

In-car infotainment systemen zijn notoir in het achterlopen van ondersteuning. Ga maar na, mijn BMW youngtimer uit 1998 kreeg voor het eerst een radio-cd, terwijl de CD toen al 10 jaar op de markt was (ik liep zelf als scholier al 8 jaar met discman's rond).

Het vervelendste is eigenlijk wel dat je dergelijke systemen niet makkelijk upgrade.

Ik kan je wel aanraden even goed op google te zoeken. Er schijnen opties te zijn om het wel werkend te krijgen met een andere firmware, maar ik weet niet in hoeverre het 100% legaal is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Topicstarter
deepbass909 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 00:38:
In-car infotainment systemen zijn notoir in het achterlopen van ondersteuning. Ga maar na, mijn BMW youngtimer uit 1998 kreeg voor het eerst een radio-cd, terwijl de CD toen al 10 jaar op de markt was (ik liep zelf als scholier al 8 jaar met discman's rond).

Het vervelendste is eigenlijk wel dat je dergelijke systemen niet makkelijk upgrade.

Ik kan je wel aanraden even goed op google te zoeken. Er schijnen opties te zijn om het wel werkend te krijgen met een andere firmware, maar ik weet niet in hoeverre het 100% legaal is.
Enige tips/suggesties hoe ik het beste kan zoeken?
Heb lang gezocht gisteren, maar kan geen FW vinden.

Je mag me een PM sturen, ;)
Thanks voor het helpen!

Wat voor BMW rij je? E36? E46?

• deepbass909

deepbass909

Gezien mijn rol kan ik je niet meer tips geven dan zoeken op Opel Navi 900 a2dp en de Opel-specifieke fora te bezoeken.

Ik rij een facelift E36 cabrio uit 1998.

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
https://www.google.nl/sea...vi+900%22+spotify&ie=&oe=

En dan goed kijken en doorklikken. Verder dan dat ga ik ook niet. :p
Pagina: 1