Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

access point vragen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:45
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Netgear nighthawk r7000
Dlink dir655

Hallo
ik heb vandaag van mijn oude router een access point gemaakt.
echter kijk ik nu van in de netgear genie software.
Nu zie ik daar dat mijn oude router die nu als access point functioneert wel het goede ip adres enzo heeft.
Maar geen apparaatnaam.(dit heb ik wel ingesteld in het menu van de dlink)
Ook staat bij 2.4ghz een apparaat zonder apparaatnaam.wel met een ip adres dit was hiervoor ook niet.(hoe zou je hier de hostname van kunnen opzoeken.)

Ook staat er in netgear genie dat mijn galaxy 8 is verbonden met het 5ghz netwerk EN het bekablede netwerk.(terwijl deze met het access point is verbonden.) dit geld ook voor ipads.
dit bovenstaande is gebeurd sinds dat ik een access point heb gemaakt.

[ Voor 4% gewijzigd door sgouman op 09-02-2018 19:01 ]

Alle reacties

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:49
volgens mij is de dir655 zo oud dat hij dit niet kan managen vanuit de netgear genie software..
voor hem is alles wat naar de dir655 gaat allemaal gewoon ethernet traffiek

dat hij aangeeft dat ie verbonden is op 5ghz & bekabeld LAN kan zijn omdat hij via beiden al eens verbonden is..

niets om wakker van te liggen :)

• sgouman
ijske schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:22:
volgens mij is de dir655 zo oud dat hij dit niet kan managen vanuit de netgear genie software..
voor hem is alles wat naar de dir655 gaat allemaal gewoon ethernet traffiek

dat hij aangeeft dat ie verbonden is op 5ghz & bekabeld LAN kan zijn omdat hij via beiden al eens verbonden is..

niets om wakker van te liggen :)
Hi
De dir655 is de access point en de netgear r7000 is de gewone router zegmaar.
Of begrijp ik jou verhaaltje verkeerd en bedoelde je dit al?

• ijske
sgouman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:24:
[...]

Of begrijp ik jou verhaaltje verkeerd en bedoelde je dit al?
had ik al door ;)
dir655 is meer dan 10jaar oud , dus zal wel neit compatible zijn met de genie software.
volgens mij ziet hij je router gewoon staan op zijn ARP-tabel.. (lijst van aanwezige apparten in het netwerk)

gelukkig wel voorzien van gigabit lan poorten en wifi N 2x2 2.4ghz dus nog wel bruikbaar :)

• sgouman
ijske schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:28:
[...]

had ik al door ;)
dir655 is meer dan 10jaar oud , dus zal wel neit compatible zijn met de genie software.
volgens mij ziet hij je router gewoon staan op zijn ARP-tabel.. (lijst van aanwezige apparten in het netwerk)

gelukkig wel voorzien van gigabit lan poorten en wifi N 2x2 2.4ghz dus nog wel bruikbaar :)
Ah okay
Dus misschien handiger op een goedkope asus te kopen die ook gelijk als AP is in te stellen.
Dan is die ook weer wat meer geupgrade?

• ijske
hangt van je verwachtigspatroon...
paps heeft een soortgelijke accespoint hangen in zn werkschuur want hij is daar enige gebruiker, daar zijn geen enkele andere wifi's in de buurt en enige device is een tablet voor soms is wat muziek...
snelheden gaan dan ook naar circa 50mbps dus goed genoeg

is dat voor bv wifi 1e verdieping en heb je meerdere zonen met elks playstations/chromecasts etc kan je beter upgraden naar iets met wifi AC erin.

• sgouman
ijske schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:33:
hangt van je verwachtigspatroon...
paps heeft een soortgelijke accespoint hangen in zn werkschuur want hij is daar enige gebruiker, daar zijn geen enkele andere wifi's in de buurt en enige device is een tablet voor soms is wat muziek...
snelheden gaan dan ook naar circa 50mbps dus goed genoeg

is dat voor bv wifi 1e verdieping en heb je meerdere zonen met elks playstations/chromecasts etc kan je beter upgraden naar iets met wifi AC erin.
Ah thanks voor je antwoord.
dan houdt ik het even zo.

Nog 1 vraag misschien weet jij dat.

Mijn galaxy wilt niet automatisch naar zijn goede netwerk switchen dus loop ik weg van de netgear naar boven naar de dlink blijft die op de netgear staan tenzij ik wifi aan uit zet.
Ik dacht dat dit verholpen zou zijn als je de AP hetzelfde ssid gaf.

Windows doet het wel goed.

• Arator
  • Laatst online: 18:09
sgouman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 19:29:
Dus misschien handiger op een goedkope asus te kopen die ook gelijk als AP is in te stellen.
Dan is die ook weer wat meer geupgrade?
Ik kan begrijpen dat je een router die op overschot hebt staan, gaat omvormen naar een AP. Maar als je geld gaat uitgeven, kan je naar mijn aanvoelen beter ineens een AP aanschaffen ipv een router. Het kan je alleen maar veel ergernis besparen met verkeerde instellingen. ;)

En zoals al werd aangehaald, koop er dan eentje die 5GHz kan aanbieden (tenzij je geen apparaten hebt die er mee overweg kunnen).
sgouman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:19:
Mijn galaxy wilt niet automatisch naar zijn goede netwerk switchen dus loop ik weg van de netgear naar boven naar de dlink blijft die op de netgear staan tenzij ik wifi aan uit zet.

Dat heeft te maken dat je galaxy nog steeds signaal ontvangt van je andere wifi-zender. Een oplossing is dan om het zendvermogen te verminderen, zodat die wel overgaat op je andere wifi-zender.
Een andere oplossing is AP's hangen die roaming ondersteunen. Dan heb je, bij mijn weten, wel AP's nodig van hetzelfde merk (dus in uw situatie minimum 2)

https://tweakers.net/cate...x_hHrDG9HhWBWNsf3jcPWqtfw

[ Voor 29% gewijzigd door Arator op 09-02-2018 20:27 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• ijske
[...]

Ah thanks voor je antwoord.
dan houdt ik het even zo.

geen idee
zou het kunnen dat het signaal niet slecht genoeg is om de te switchen, of hij liever op 5ghz blijft, of hij mss 40mhz 2.4ghz prefereerd boven 20mhz 2.4ghz ?

• sgouman
ijske schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:33:
[...]

geen idee
zou het kunnen dat het signaal niet slecht genoeg is om de te switchen, of hij liever op 5ghz blijft, of hij mss 40mhz 2.4ghz prefereerd boven 20mhz 2.4ghz ?
Dat zou kunnen alleen ik ben niet verbonden met 5Ghz zowel beneden als boven niet.
Ookal staat dat in de router wel aangegeven.
het streepje van de wifi ontvangst blijft op 1 streepje staan dus dan zal die waarschijnlijk het signaal niet slecht genoeg vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door sgouman op 09-02-2018 20:34 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Zelfde SSID, maar ook zelfde PSK (wachtwoord), zelfde security (WPA2 only - dat is wat anders dan WPA/WPA2!) en encryption (CCMP-AES only - dat is wat anders dan TKIP/CCMP-AES). Waarschijnlijk klopt een van die laatste twee niet.

Oslik blyat! Oslik!

• sgouman
dion_b schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:44:
[...]

Zelfde SSID, maar ook zelfde PSK (wachtwoord), zelfde security (WPA2 only - dat is wat anders dan WPA/WPA2!) en encryption (CCMP-AES only - dat is wat anders dan TKIP/CCMP-AES). Waarschijnlijk klopt een van die laatste twee niet.
Alles staat hetzelfde ingesteld

Windows doet het wel maar android niet

[ Voor 5% gewijzigd door sgouman op 09-02-2018 22:59 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sgouman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 22:58:
[...]

Alles staat hetzelfde ingesteld

Windows doet het wel maar android niet
Welke Android? Vanaf Android 5 zou roaming er standaard in moeten zitten.

Oslik blyat! Oslik!

• sgouman
dion_b schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:00:
[...]

Welke Android? Vanaf Android 5 zou roaming er standaard in moeten zitten.
7.0 galaxy s8
Het werkte ookal niet met mijn range extender van tplink alhoewel die dezelfde asid en wachtwoord had

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sgouman schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:02:
[...]

7.0 galaxy s8
Het werkte ookal niet met mijn range extender van tplink alhoewel die dezelfde asid en wachtwoord had
Android 7 zou dit echt moeten kunnen. Maar als dezelfde client het op meerdere netwerken niet doet, klinkt het vooral als een client-probleem...

Oslik blyat! Oslik!

• sgouman
dion_b schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 23:04:
[...]

Android 7 zou dit echt moeten kunnen. Maar als dezelfde client het op meerdere netwerken niet doet, klinkt het vooral als een client-probleem...
Ja waarschijnlijk wel.
Ookal switchde windows ook niet lekker met die range extender
Pagina: 1