Offtopic: Wij, mensen, zoeken "elektronische" hulpmiddelen, om de opvoeding maar naar de achtergrond brengen. Mijn vrouw wou dat ik om 20:00 het internet (LAN) lam legde, omdat dan de "tijd voor kindertjes" afgelopen is. WiFi moest doorblijven werken.
Ik heb dat wel opgelost met Mikrotik, maar het is geen ECHTE oplossing. Kinderen moeten naar hun ouders luisteren, en accepteren dat het "al 8 uur is". Dus TV uit etc....
Moraal van het verhaal: Gebruik GEEN router om opvoedtaken van ouders te "omzeilen
".
Ontopic: Maar "hoe lang" iemand op WiFi zit.. hoe wil je dat berekenen? Als ik thuis kom, en mijn telefoon gaat automatisch op WiFi, dan staart in er in de log, dat er een IP adres is uitgegeven aan mijn telefoon.
Maar als ik dat ding de hele dag laat liggen, blijft de DHCP nog steeds actief, en ik kan gewoon toeste pakken en internetten.
Dus het feit dat er een "connectie" is met de router, zegt niets over het gebruik ervan en wanneer. Je kan bv. loggen dat je 4 Mb hebt verbruikt, maar je weet niet of het in 1 minuut is gebeurd, of over een periode van zeg 6 uur....
[
Voor 37% gewijzigd door
Verwijderd op 09-02-2018 18:26
]