Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

access point met software die gebruik en gebruikers logt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zoek een access point waarvan de software mij kan vertellen wie er wanneer en hoe lang en hoe laat op de wifi zat. Is voor thuisgebruik en om de kinders te monitoren. En ja, ik weet dat ik dit met ze zelf moet bespreken, maar een fijne elektronische bevestiging van wat zij zeggen is fijn (-;

Iemand een tip?

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-02-2018 06:45)

Alle reacties

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met Google WiFi kan je schema's instellen wanneer een device verbinding mag maken, een wanneer niet, iets andere benadering maar misschien heb je er wat aan.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Offtopic: Wij, mensen, zoeken "elektronische" hulpmiddelen, om de opvoeding maar naar de achtergrond brengen. Mijn vrouw wou dat ik om 20:00 het internet (LAN) lam legde, omdat dan de "tijd voor kindertjes" afgelopen is. WiFi moest doorblijven werken.

Ik heb dat wel opgelost met Mikrotik, maar het is geen ECHTE oplossing. Kinderen moeten naar hun ouders luisteren, en accepteren dat het "al 8 uur is". Dus TV uit etc....

Moraal van het verhaal: Gebruik GEEN router om opvoedtaken van ouders te "omzeilen".

Ontopic
: Maar "hoe lang" iemand op WiFi zit.. hoe wil je dat berekenen? Als ik thuis kom, en mijn telefoon gaat automatisch op WiFi, dan staart in er in de log, dat er een IP adres is uitgegeven aan mijn telefoon.
Maar als ik dat ding de hele dag laat liggen, blijft de DHCP nog steeds actief, en ik kan gewoon toeste pakken en internetten.

Dus het feit dat er een "connectie" is met de router, zegt niets over het gebruik ervan en wanneer. Je kan bv. loggen dat je 4 Mb hebt verbruikt, maar je weet niet of het in 1 minuut is gebeurd, of over een periode van zeg 6 uur....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2018 18:26 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

@Verwijderd helemaal mee eens.

https://www.openmesh.com/

Maar om @Verwijderd een antwoord te geven, je kan b.v. kijken naar OpenMesh, deze heeft een portal waar je heel veel dingen in kan stellen. Je kan gewoon 4 SSID's maken b.v. 2:

- Papa&Mama
- Kinders

Op Kinders zet je gewoon een tijd restrictie van b.v. 8am tot 8pm en indien nodig beperk je de snelheid wat zodat ze niet je hele lijn opzuigen.

Papa&Mama zet je gewoon open.

Je kan redelijk in de gaten houden wat ze doen, als je ook nog wil weten welke websites ze bezoeken e.d. dat kan helaas niet. Wel geeft hij een indicatie Youtube/Twitch/UDP/HTTP verkeer.

Ze hebben aardig wat variatie in de AP's.

MR1750v2 kan b.v. POE en adapter.
A42/A60 kunnen alleen POE.
En de account is gewoon gratis op Cloudtrax.com.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen werken inderdaad deze Google oplossing. Ga even op onderzoek uit. En Haik, je hebt gelijk, maar af en toe het leven wat vergemakkelijken is wel fijn. Ik weet hoe ik vroeger was als kind, regels omzeilen en naar eigen believen uitleggen. Dus ze kunnen beloven tot ze een ons wegen, ik vind het een fijne gedachte als ik het wifi van hun telefoons kan uitzetten na bepaald tijdstip. En ja, het 4G hebben ze dan nog, maar dat mogen ze zelf betalen en met hun abbonnementje van 250 MB is dat snel bekeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2018 18:35 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
@_Diederik Thanks!

@prutser001 heb je ervaring met hun AP? Is de A42 een goede? Ik heb nu een Ubiquity oid, erg goed stabiele wifi maar rete ingewikkeld in de software.

• bertje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 10:45
Kijk eens naar een Ubiquiti AP i.c.m UniFi software. Daarmee kun je bv. op basis van tijd 08:00 - 22:00 toegang toestaan en heb je inzage in de verbruiksstatistieken per client. De software moet wel continue actief zijn, ik heb het op een raspberry pi draaien. Werkt perfect.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ja ik gebruik ze zelf ook, super makkelijk allemaal. POE is ook erg fijn als je gewoon wat Cat5 door je huis kan trekken. Ik heb ervaring met de MR1750(v2) en A60's. Ze doen dienst als guest wifi.

Instellingen aanpassen is erg makkelijk en overzichtelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door prutser001 op 09-02-2018 19:29 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
Google WIFI duopack besteld. Zag er met name ontzettend gebruikersvriendelijk uit, en voldoet exact aan mijn verwachting.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Prima maar wel een beetje zonde als je al ubiquiti hebt, daar kun je namelijk gewoon instellen wat je wilt, zie @bertje

CISSP! Drop your encryption keys!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Jongens hou nou toch eens op met het ophemelen van ubiquiti. M'n zes jaar ouwe d-link heeft ook een guest-network met tijdsrestricties; die kan TS gratis komen ophalen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:55:
Jongens hou nou toch eens op met het ophemelen van ubiquiti. M'n zes jaar ouwe d-link heeft ook een guest-network met tijdsrestricties; die kan TS gratis komen ophalen.
Goed lezen, hij heeft al Ubiquiti en gaat nu 2 Google dingetjes bestellen?
Verwijderd schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:41:
...... Ik heb nu een Ubiquity oid, erg goed stabiele wifi maar rete ingewikkeld in de software.
En dan kan hij het zo oplossen, zonder geld uit te geven.

https://community.ubnt.co...-wifi-access/td-p/1490803

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vorkie schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:59:
...https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Wireless/User-based-time-control-of-wifi-access/td-p/1490803
Is wel een mooi voorbeeld, ja. Laten we Andy1205 eens gaan vragen ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 08:55:
Ik heb hier een oude leesbril liggen, mag je gratis komen halen :+
De ts heeft al een ubiquiti :)
Nadeel van de ubiquiti is dat je voor het monitoren een controller moet draaien maar je kunt het ook oplossen zonder monitoren door een ssid na een bepaald tijdstip af te sluiten

[ Voor 18% gewijzigd door laurens0619 op 10-02-2018 10:13 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 06:45:
Google WIFI duopack besteld. Zag er met name ontzettend gebruikersvriendelijk uit, en voldoet exact aan mijn verwachting.
Let wel op dat Google WiFi verder qua WiFi nogal ruk is (low-end mesh zonder dedicated backhaul radio, dus feitelijk een veredelde repeater). Om fatsoenlijke throughput te leveren wil je de nodes bedraad aansluiten, zodat de verbinding van node naar router over een kabel verloopt en niet achteraan de rij in de lucht mag aansluiten.

En verder is het natuurlijk onzin om geld uit te geven voor iets anders - dat ook nog slechter presteert dan wat je nu hebt - als wat je nu hebt dezelfde functionaliteit al biedt 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1