is 60 HZ genoeg voor gaming?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1039741

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik ben aan het kijken voor een nieuw beeldscherm om op te gamen maar ik wil graag weten of 60HZ genoeg is voor het gamen. Het gaat om dit beeldscherm http://www.mediamarkt.nl/...-ls27e330hzx-1541624.html , kunnen jullie mij verdere adviezen geven? Ik weet er namelijk niet heel veel van
Ik weet niet of mijn videokaart en processor er iets mee te maken hebben maar ik heb een geforce gtx 1060 in mijn pc en een intel core i5 en 8gb ram.

Kort samengevat:
Is dit beeldscherm goed genoeg voor het gamen, zoals PUBG, GTA, en alle andere nieuwe games :) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:00
Meer is beter, maar 60hz kan prima

Persoonlijk vind ik 1080p iets te weinig voor 27", maar dat is persoonlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

60Hz is (naar mijn mening) voldoende voor een vloeiende ervaring, hoger is altijd beter mits je GPU het ook bij kan benen - anders kan je last krijgen van tearing en stutters.

Maaruhm, voor dat geld haal je betere panelen, met een hogere resolutie en/of hogere refreshrates. Daar komt bij dat je op 27" (op een normale kijkafstand) de pixels kan tellen bij 1920x1080. Hoger dan 24" zou ik dan ook niet willen gaan bij die resolutie.

Neem eens een kijkje in de pricewatch: categorie: Monitoren

Paar willekeurige voorbeelden:

pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart
75Hz voor 50 euro minder.

pricewatch: Acer GN246HL (UM.FG6EE.B06) Zwart
144Hz voor een tientje meer.

pricewatch: AOC Q3279VWF Zwart
75Hz, 2560x1440 en een MVA paneel voor een tientje meer.

pricewatch: LG 25UM58-P Zwart
75Hz, 2560x1080 (Ultrawide) en een IPS paneel voor 3 tientjes minder.

Welke games speel je vooral? Shooters zoals CSGO of Overwatch hebben bijvoorbeeld veel baat bij een >60Hz paneel. Race- en simulatiegames dan weer veel minder.

[ Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 09-02-2018 18:00 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:01

Tribits

Onkruid vergaat niet

Anoniem: 1039741 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:43:
Mijn vraag:
Ik ben aan het kijken voor een nieuw beeldscherm om op te gamen maar ik wil graag weten of 60HZ genoeg is voor het gamen.
Hangt er ook nog al vanaf of je multiplayer online speelt of meer single player/story mode. Voor een vloeiende ervaring is 60Hz genoeg, maar fanatieke competitieve spelers zweren bij 144Hz.

Videokaart heeft er zeker mee te maken (processor ook, maar iets minder), de meeste games gaan met een GTX1060 niet meer dan 60Hz (gemiddeld) halen. Fanatieke multiplayer gamers willen dan de instellingen nog wel eens verlagen, maar dat is iets wat je normaal gesproken natuurlijk niet wilt.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1039741

Topicstarter
Tribits schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:54:
[...]

Hangt er ook nog al vanaf of je multiplayer online speelt of meer single player/story mode. Voor een vloeiende ervaring is 60Hz genoeg, maar fanatieke competitieve spelers zweren bij 144Hz.

Videokaart heeft er zeker mee te maken (processor ook, maar iets minder), de meeste games gaan met een GTX1060 niet meer dan 60Hz (gemiddeld) halen. Fanatieke multiplayer gamers willen dan de instellingen nog wel eens verlagen, maar dat is iets wat je normaal gesproken natuurlijk niet wilt.
Ik heb nu deze besteld met 75Hz https://www.coolblue.nl/p...ml#product_specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Tribits schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:54:
Videokaart heeft er zeker mee te maken (processor ook, maar iets minder), de meeste games gaan met een GTX1060 niet meer dan 60Hz (gemiddeld) halen.
Ik heb zelf de RX 470 welke vergelijkbaar is qua snelheid met de 1060, ik haal in verreweg de meeste games waar een hoge framerate nuttig is ook gewoon een hoge framerate. Speel ik said games dan maxed uit? Nee, niet altijd maar vaak genoeg wel.

* D4NG3R verkiest een soepel lopend spel boven dikke graphics met framedips.
Ik gebruik hetzelfde paneel voor games, prima aankoop.

Geniet er van! :)

Vergeet overigens niet om het paneel aan te sluiten via DisplayPort (Kabel is bijgeleverd) om daadwerkelijk gebruik te kunnen maken van 75Hz.

[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 10-02-2018 19:26 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 16:46
Ik vind 60hz onspeelbaar geworden na een kleine 5 jaar 100+hz maar daarvoor altijd op 60hz gespeeld en nooit problemen mee gehad.

Denk dat het voornamelijk gewenning is en eenmaal aan gewend wil je niet meer minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Mijn persoonlijke antwoord:

Ja, 60Hz is absoluut genoeg.
Probeer eerst maar eens een vloeiende, stabiele 60FPS te behalen. Als dit lukt is 60FPS heerlijk vloeiend en snel. In de praktijk lukt dit vaak niet. Objecten moeten real-time van disk geladen worden wat stotteringen geeft en in drukke in-game situaties (Guild Wars 2 World Boss battle met 100+ spelers) is je processor de bottleneck waardoor je framerate onderuit gaat.

Ik zou zelf eerder kijken naar een prachtig IPS scherm voor de mooie kleuren en kijkhoeken en een hogere resolutie voor wat meer detail. Hier geniet ik nog dagelijks van mijn Dell 34" 3440x1440 IPS panel. 2560x1440 is ook prima trouwens. Als het maar geen TN scherm is.

[ Voor 27% gewijzigd door Tyrian op 11-02-2018 19:59 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Pagina: 1