Problemen Grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neglecktt
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-02-2021
Hoi Allemaal!

Hier een complete computer analfabeet ( onder het mom, wel spelen, niks weten ).

Het volgende is er aan de hand:

Wanneer ik een zwaarder spel speel ( World of Warcraft, SIMracing ), dan slaat mijn PC ineens in Slaapmodus ( althans het scherm ). Soms zelfs alleen een BIOS mogelijk bij herstart.

Toen ik vermoedde had dat het de videokaart was, verse drivers erop gezet. ( Sloeg weer vast ).
Toen kaart verwijderd en PC scherm aangesloten op VGA van het moederbord ( Alles werkt weer )
Toen GTX 670 kaart terug gezet en weer geprobeerd ( Sloeg weer vast ).

Is mijn kaart overleden? Ik heb hem voor de zekerheid stofvrij gemaakt en weer getest. Hielp niks.
Aangezien alles werkt zonder de videokaart, ga ik er van uit dat dit het probleem is.

het betreft een GTX 670 uit 2013. Wel hoor ik ook dat het aan de voeding kan liggen? ( en over de SSD ben ik ook niet zeker ).

Wie helpt mij om zeker te weten of het de kaart is? Hoe groot is die kans? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 10:50
Geef eens een compleet lijstje met onderdelen van de pc? Inclusief de voeding?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-10 21:41
Je zegt dat er soms alleen BIOS beschikbaar is bij een herstart? Krijg je dan ook de melding dat er geen OS gevonden kan worden? Mogelijk dat het dan te maken heeft een een aansluiting op je hardeschijf die je misschien geraakt hebt tijdens het er uithalen en terug zetten van je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neglecktt
arnieo schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:28:
Je zegt dat er soms alleen BIOS beschikbaar is bij een herstart? Krijg je dan ook de melding dat er geen OS gevonden kan worden? Mogelijk dat het dan te maken heeft een een aansluiting op je hardeschijf die je misschien geraakt hebt tijdens het er uithalen en terug zetten van je kaart.
De kaart is er nooit voor het probleem uit geweest :). De BIOS was er al wel voor het verwijderen van de kaart. Sterker nog, de kast was nog nooit open geweest! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-10 21:41
In dat geval zal dat het niet geweest zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neglecktt
Nat-Water schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:26:
Geef eens een compleet lijstje met onderdelen van de pc? Inclusief de voeding?
GTX 670 2gb
i7 - 4770
8 gb DDR3
128 gb SSD + 3 TB
Windows 8.1 at the moment.

Betreft een PREDATOR G3 ( acer ).

Voeding:

FSP500 50AAGA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Neglecktt schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:29:
[...]

De kaart is er nooit voor het probleem uit geweest :). De BIOS was er al wel voor het verwijderen van de kaart. Sterker nog, de kast was nog nooit open geweest! :)
2013 en nooit kast open gemaakt ? Maak eerst eens alle ventilatoren schoon en draai eens wat programma’s om de temperaturen te meten ?

Die voeding is een stock Acer voeding, niet brilliant maar zou voldoende moeten zijn. Voeding kan altijd slecht worden na verloop van tijd maar is proef ondervindelijk.

Kan ook een defect zijn in videokaart (ventilator schoon en kan nog vrij draaien ? )

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb de topictitel even wat minder dramatisch gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neglecktt
Breezers schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:36:
[...]

2013 en nooit kast open gemaakt ? Maak eerst eens alle ventilatoren schoon en draai eens wat programma’s om de temperaturen te meten ?

Die voeding is een stock Acer voeding, niet brilliant maar zou voldoende moeten zijn. Voeding kan altijd slecht worden na verloop van tijd maar is proef ondervindelijk.

Kan ook een defect zijn in videokaart (ventilator schoon en kan nog vrij draaien ? )
Dank voor je tip! Ik verzeker je, alles in de PC is schoon. ook de ventilatoren. Gister voor de zekerheid ook de videokaart opengemaakt en gecleand met kwastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neglecktt
Edmin schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:39:
Ik heb de topictitel even wat minder dramatisch gemaakt.
Jammer, de paniek is namelijk best aanwezig ;)!
Modbreak:En dat is begrijpelijk, maar geen reden om te dubbelposten. Daar hebben we de editknop voor. Lees Het algemeen beleid nog even door om onze gedragscode beter te leren kennen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Edmin op 09-02-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neglecktt
Breezers schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 17:36:
[...]

Overigens, toen ik in de bios zat na de crash zag ik de CPU op een 58 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:39

Nemesizz

Untouchable

Die FSP Fortron voedingen zijn opzich redelijke voedingen, maar de ervaring die ik ermee heb, is dat ze vaak na een paar jaar problemen geven bij belasting of piek spanning (inschakelen van de PC).

Heb vaak zat Medion PC's onder handen gehad, en die zijn 9 van de 10 keer ook uitgerust met een FSP, en in de meeste gevallen bij vastlopers/uitvallen/niet willen starten was het telkens de voeding die niet goed meer was.

Dus ik zou het als eerste richting de voeding zoeken, zeker als die al een leeftijd heeft behaald als die in je PC zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neglecktt
Nemesizz schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 18:19:
Die FSP Fortron voedingen zijn opzich redelijke voedingen, maar de ervaring die ik ermee heb, is dat ze vaak na een paar jaar problemen geven bij belasting of piek spanning (inschakelen van de PC).

Heb vaak zat Medion PC's onder handen gehad, en die zijn 9 van de 10 keer ook uitgerust met een FSP, en in de meeste gevallen bij vastlopers/uitvallen/niet willen starten was het telkens de voeding die niet goed meer was.

Dus ik zou het als eerste richting de voeding zoeken, zeker als die al een leeftijd heeft behaald als die in je PC zit.
Wat is dan een goede, betaalbare? Kan het natuurlijk ook allebei doen

Dus het kan ook nog steeds de kaart zijn?
Pagina: 1