Nintendo 3ds serie onverwachte opmars...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 06:17
Ligt het aan mij of is de 3ds serie ineens flink in populariteit aan het toenemen?
Over uitverkocht en backorders, games ineens moelijk te krijgen..

Vind het een mooie ontwikkeling wanneer dit alles blijkt te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:12
Verschillende modellen zijn uit productie in Europa (3DS, 3DS XL, New 3DS, en volgens recente geruchten ook de New 3DS XL), en vervangen door de New Nintendo 2DS XL. Dat de voorraad voor deze EOL modellen opraakt lijkt me eerder de verklaring.

Voor 2018 mag je nog wel een paar kleinere games voor de 2/3DS-lijn verwachten, maar de meeste nieuwe producties van Nintendo zullen voor Switch zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk eerder dat de productie is teruggeschroefd dan dat de vraag is toegenomen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

De 3DS serie zit nu in zijn laatste fase. Wordt nog steeds ondersteund met hier en daar wat releases qua games. Nog een aantal Limited Edition consoles en etc. Maar verwacht geen vuurwerk meer.

Binnen nu en 2 jaar zal de 3DS toch echt wel vervangen worden door de Switch. Of natuurlijk opgevolgd door een ander model. De major studio's stappen nu ook echt langzaam over naar de Switch. Fire Emblem, Pokemon etc.

Denk ook niet dat de N2DS gigantisch veel verkocht heeft dan zijn voorganger.

Toevallig:https://mynintendonews.com/2018/02/09/nintendo-president-says-nintendo-3ds-future-is-uncharted-territory/amp/?__twitter_impression=true

[ Voor 21% gewijzigd door iPodKiller op 09-02-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Ik denk vooral dat door de Switch de interesse in de 3ds ook parallel stijgende is. Vooral bij het retro publiek blijkt de 3ds als een malle te verkopen. Zojuist een snes editie gekocht met good ol Metroid 🤙🏽👌🏽✌🏽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:12
iPodKiller schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:52:
Denk ook niet dat de N2DS gigantisch veel verkocht heeft dan zijn voorganger.

Toevallig:https://mynintendonews.com/2018/02/09/nintendo-president-says-nintendo-3ds-future-is-uncharted-territory/amp/?__twitter_impression=true
Verrassend genoeg (mogelijk dankzij Pokemon US/UM?) was de daling van 2/3DS modellen veel kleiner dan je zou denken. Het meest recente financieel rapport van Nintendo toont 6.45 miljoen verkopen tussen April en December 2016 tegenover 5.86 miljoen voor dezelfde periode in 2017.
De N2DS was hierbij goed voor 2.45 miljoen verscheepte exemplaren wereldwijd sind de lancering in juli 2017.

Conclusie: de 3DS en dergelijke doen het nog verrassend goed, maar de huidige slechte verkrijgbaarheid van 3DS modellen heeft hier weinig meer mee te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Ik kan me voorstellen dat Nintendo er mee on de maag zou kunnen zitten en de verkoop van de Switch zou kunnen beinvloeden.

Zit hier nu Metroid te spelen, en minstens zoveel plezier als met de Switch, welke ik overigens ook heb. En een Zelda en SM Odyssey kan je natuurlijk niet op de 3ds spelen, maar de bibliotheek van de 3ds is echt magisch en geweldig groot, daarbij op pad met Virtual Console.. Man! 🙌🏽

Neem dan liever de 3ds mee naar een nachtdienst dan een Switch. Met een Metroid, Kirby planet robobot, New SMB 2 etc etc heb ik eeeecht minstens zoveel plezier als met de Switch. Hoop dat beide consoles voorlopig naast elkaar blijven leven en Nintendo voorzichzelf een handige strategie gaat verzinnen.

En heb absoluut niks met 3d tv’s, gewoon niet, zo ook 3d bios films, niets mee. Echter, de 3d functie op de New 3ds XL icm een Metroid (Samus Returns) is toch echt dik schoonheid. Kan je nog een 3ds xl kopen en ben je van de Nintendo zou ik er nu nog een aanschaffen. De games zullen nog jaren te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Ben echt gek op Switch!

Maar wederom, de 3ds...

https://www.gamespot.com/...play-3ds-games/2900-1870/
Pagina: 1