Glasplaat op TV lijmen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hi Tweakers

Wij hebben een 65inch TV die we willen "beschermen" met een glasplaat ervoor. Ons TV scherm ligt een paar mm verzonken in de bezels. We zouden dus graag een glasplaat even groot als de TV op de bezels lijmen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind niets op internet, de Pattex lijmwijzer geeft helemaal geen glas optie als je plastic selecteert en de lokale glasboer heeft geen idee.

Misschien zijn hier mensen met leuke ideeën of ervaringen.

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-09 23:00
Hoezo wil je een glasplaat erop plakken, heb je kleine kinderen rondlopen? Het word een grote reflectie scherm als er maar een beetje licht op valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Het is niet voor thuis, het is in een schoolomgeving.
We hebben een gewone 65inch waar we een touchscreen willen van maken met zo'n opbouw IR frame. Dus we willen: Scherm -> glasplaat -> IR frame.

Die glasplaat heeft dan 2 functies:
-Een vlakke ondergrond voor de IR frame
-Bescherming voor het scherm, want anders krijg je hele tijd kleurvervorming op de plek waar je de TV aanraakt.

Over die reflectie hebben we ook al zitten denken, misschien een anti glare film of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04:00

g0tanks

Moderator CSA
Kan je wat meer informatie geven over de omgeving? Zijn het kleine kinderen op die school of moet het echt zwaar hufter-proof worden?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-10 17:56

-36-

Trust me. I'm an amateur

Dubbelzijdig zwart tape van rond de 2 a 3 mm dik. En glas liefst ontspiegeld en extra helder van 6 of misschien 4mm. Dat weegt wel behoorlijk wat als je dat verticaal ophangt aan je tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:35
Is het niet interessanter voor de school te kijken naar een kant-en-klare oplossing, welke deze problemen al getackeld heeft?

https://www.prowise.com/nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 10:36

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zou geen glas gebruiken maar plexiglas, minder zwaar, minder gevaarlijk en minder kwestbaar. Vervolgens zou ik niet op het scherm lijmen. De lijm volledig egaal aanbrengen zonder bubbels lijkt me vrijwel onmogelijk. In plaats daarvan zou ik een lijst over het plexiglas plaatsen. Deze zal dan iets over het beeldscherm gaan, daarvoor zou ik softwarematig de instellingen aanpassen. Voor verdere bevestiging zou ik dan een behuizing om te rest van de televisie bouwen om de voorkant vast te houden en de rest van het apparaat te beschermen. Vervolgens kan je hem ook nog leuk beschilderen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tv gewoon ophangen aan de muur zoals je normaal zou doen, en dan met lange draadeinden vanuit de muur plexiglas er strak voor monteren. Je kan de draadeinden ook buigen natuurlijk zodat de tv wat gekanteld kan hangen. Zo hoef je ook niks aan de tv aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
Nog wat extra info:

Het is in een middelbare school, moet dus bestand zijn tegen pubers die soms eens dom doen.
@Johnny goed idee van dat plexiglas, qua gewicht gaat dat inderdaad veel beter zijn. Maar is plexiglas genoeg lichtdoorlatend?

@diefightdie Ja, die oplossingen zijn zeker leuk. Maar dit is een projectje, een probeersel. Als we dit redelijk deftig zouden krijgen, zou dit ongeveer tegen 1/3 van de prijs van een Prowise systeem zijn.
Aikon schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:55:
Tv gewoon ophangen aan de muur zoals je normaal zou doen, en dan met lange draadeinden vanuit de muur plexiglas er strak voor monteren. Je kan de draadeinden ook buigen natuurlijk zodat de tv wat gekanteld kan hangen. Zo hoef je ook niks aan de tv aan te passen.
Goed idee ook inderdaad, ga ik even afwegen bij de werkmannen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Carharttguy op 09-02-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Carharttguy schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:29:
Nog wat extra info:

Het is in een middelbare school, moet dus bestand zijn tegen pubers die soms eens dom doen.
@Johnny goed idee van dat plexiglas, qua gewicht gaat dat inderdaad veel beter zijn. Maar is plexiglas genoeg lichtdoorlatend?
Ja, er zijn allerlei soorten voor allerlei toepassingen. Als je het bij een plexiglasspeciaalzaak vraagt dan kunnen ze je adviseren en een plaat op maat leveren.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Carharttguy schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:29:
Goed idee ook inderdaad, ga ik even afwegen bij de werkmannen :)
En is idee is al getest op werking op een middelbare school ;) Als je de plexiglas plaat bijv. 10-20cm groter maakt dan de tv is die nog ontoegangelijker trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:19
Alhoewel perspex tov glas lichter is, en je daar in gaten kan boren voor montage, ga je na verloop van tijd krassen zien, van het schoonmaken.
dat zal bij glas een stuk minder zijn, en inderdaad geen lijm maar dubbelzijdig tape gebruiken.
maar dan is nog de vraag of de behuizing dat gewicht kan dragen.

Misschien zijn afstand houders voor glasplaten iets beters.

Afbeeldingslocatie: https://www.wholesaleglasscompany.co.uk/acatalog/62mm%20Fixing%20Points%20650%20x%20574.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Plexiglas gaat denk dof/bekrast worden. Lexaan kan nog wel denk ik. Maar glas en dan dubbelzijdig zwart schuimtape lijkt mij de mooiste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-10 20:10
Plexiglas gaat snel krassen en wordt dof als je toch voor glas gaat zou ik ook
Aan hardglas denken of gelaagd het voordeel van hardglas het is 6x zo sterk als gewoon glas en als het stuk gaat zijn het kleine stukjes net zo als een autoruit met gewoon glas krijg je scherfen .
Met gelaagd glas zit er een folie tussen als dat stuk gaat blijft het aan elkaar .
Keuzes genoeg ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Er zijn plexiglassoorten die snel krassen, maar tegenwoordig heb je ook krasvaste varianten. Een speciaalzaak kan je adviseren over het type waarbij je een afweging tussen dikte, gewicht, hardheid, lichtdoorlatendheid, prijs etc kan maken. Behalve plexiglas zijn er ook andere kunststofmaterialen zoals polycarbonaat die vandalismebestendiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:03

Milmoor

Footsteps and pictures.

@Carharttguy Deze zaak kan ze ook inclusief glas leveren: https://www.a1touchsoluti...ield-category/65-inch-628. Met glas staan er helaas geen prijzen, maar zonder glas viel het mij mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Milmoor op 12-02-2018 11:59 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Pagina: 1