Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-08 14:53
Mijn moeder heeft een Samsung TAB4 die ze veel gebruikt voor de verkoopgroepen op Facebook.
Wanneer ze de tablet gewoon in landscape mode heeft, en naar een verkoop groep gaat, dan gaat alles goed, maar zodra ze op een foto van een artikel klikt draait het beeld naar portrait modus.

Voor het gemak heb ik even een video gemaakt.

...

De tablet is voorzien van de meeste recente Android versie die via de OTA berschikbaar is, maar zit daarmee nog altijd op Android 4.4.x en ik weet niet of het probleem daaraan te wijten is.
...

In mijn pogingen het te verhelpen heb ik de Facebook app opnieuw geïnstalleerd, de rotatie optie uitgezet in het menu, en alle Facebook app settings doorgespit maar ik kan niets vinden. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
...

Beste antwoord (via Glasya op 14-02-2018 11:27)

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Er is wel een oplossing. Er bestaan apps die landscape en/of portrait modus per app kunnen forceren; zie link. Als je Facebook app forceert om altijd in landscape modus te werken, dan lost dit het probleem misschien op. Nadeel hiervan is wel dat je Facebook weer handmatig op automatisch of portrait modus moet zetten, mocht je dat willen en dat de app er misschien niet goed uitziet, maar dat is gewoon even proberen.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:23
Ik luistervink even mee, zelfde issue - andere tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik zeg helaas: Niet. Facebook heeft dat deel van de app blijkbaar enkel ontworpen voor portretmodus en dit wordt dus geforceerd. De foto's kunnen simpelweg niet anders worden geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24
Precies wat Stoelpoot zegt; helaas zit dit ingebakken in de app, net als bij bijvoorbeeld Instagram.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Er is wel een oplossing. Er bestaan apps die landscape en/of portrait modus per app kunnen forceren; zie link. Als je Facebook app forceert om altijd in landscape modus te werken, dan lost dit het probleem misschien op. Nadeel hiervan is wel dat je Facebook weer handmatig op automatisch of portrait modus moet zetten, mocht je dat willen en dat de app er misschien niet goed uitziet, maar dat is gewoon even proberen.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-08 14:53
Bedankt voor de antwoorden tot dusver, ik zal vanavond eens kijken of de suggestie van BeToBe effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 21:05

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Meerkat rotatie manager doet op mijn Huawei Mediapad 5 lite tablet iig niets ;w

Edit: nog even verder gekeken maar ah_apps control screen rotation werkt perfect! Gewoon op sensor ingesteld en de Facebook marketplace blijft horizontaal in landscape mode en draait nu zelfs als ik de tablet in portrait draai oOo

[ Voor 95% gewijzigd door Alfa Novanta op 30-03-2019 08:53 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1