gemiddelde berekenen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 31-08-2019
Gemiddelde bereken na 20 beurten...

Relevante software en hardware die ik gebruik
excel 2010...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Beste allemaal,

Ik wil na 20 beurten waar negens geteld worden het gemiddelde van het aantal negens weten.
Ik sorteer de negens maar als er minder negens gegooid worden dan het aantal negens onder de streep zal dit aantal niet meetellen bij het gemiddelde, gemiddelde over 20 beurten moet dan minder worden.

Het sorteren gaat met vba macro.

Mijn vraag is dit mogelijk, en zo ja wie wil/kan mij hierbij helpen.

Er zijn twee afbeeldingen bijgevoegd.

Alvast mijn dank,

Brandsmurf

Helaas krijg ik de afbeeldingen niet bij geplakt, moet hiervoor een url ingeven dit ga mijn pet te boven.Afbeeldingslocatie: http://linkvanjeplaatje.nl/plaatje.jpg[/img][img]https://http://linkvanjeplaatje.nl/plaatje.jpg[douwnload/kegel/kegel1/kegel2/screenshot002.jpg/screenshot0043.jpgimg][/img]

[ Voor 15% gewijzigd door brandsmurft op 09-02-2018 13:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:52

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

@brandsmurft Je plaatje werkt niet. Daarbij staat er nu een (jouw?) e-mailadres in de link, dat lijkt me niet de bedoeling.

Al met al heb ik nu geen idee waar het over gaat.

edit:

Ik zie dat je het al hebt weggehaald (y)

[ Voor 12% gewijzigd door Flimovic op 09-02-2018 13:48 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
Nee was ook niet de bedoeling heb de adressen proberen weg te halen, maar lijkt niet gelukt.

Ik wil graag een paar afbeeldingen toevoegen moer hoe is mij een raadsel, moet een url ingeven????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:27

Roozzz

Plus ultra

Je moet je afbeelding eerst ergens uploaden en vervolgens kan je hiernaar linken. Google geeft tig opties.

De beschrijving van je probleem is mij verder ook volstrekt onduidelijk.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dit moet je gebruiken om een plaatje te tonen:

code:
1
[img]http://linkvanjeplaatje.nl/plaatje.jpg[/img]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
Ga het proberen dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:31
Ik snap niet wat je wilt bereiken. Je hebt 20 beurten van.. iets? Een spel? En als er in het spel 9 wordt gegooid, dan neem je die mee, en daar wil je dan het gemiddelde van weten?

...is dat niet 9? Of hebben we over het percentage 9's in een serie van 20?]

Plaatjes uploaden is het makkelijkste via deze manier:
Kopieer je plaatje (met bijvoorbeeld Knipprogramma) :
Ga naar https://imgur.com/
Control + V
Kopieer de link van het plaatje die je krijgt, en post 'm hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 09-02-2018 14:00 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 484577

Wellicht begrijp ik het verkeerd, maar een gemiddelde van aantal negens in 20 beurten? Kan je daarvoor niet simpelweg de kans gebruiken waarop je negens krijgt?

Wanneer je een gemiddelde wilt hebben als uitgangspunt en je die wilt berekenen aan de hand van beurten/worpen, dan lijkt 20 me juist een te kleine steekproef, en mocht je in Excel werken, kan je deze beter meteen doortrekken naar 1000 beurten.

Mocht ik het verkeerd hebben, dan kan dat ook. Snap niet helemaal wat je nu wilt namelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even voor de goede orde: ik neem aan dat je dit voor school moet doen en dit dus gewoon je huiswerk is waar je niet uitkomt? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 13:17
=gemiddelde(waarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
Nee hoor ik ben al heel lang van school.

Het zal wel aan mij liggen maar de plaatjes krijg ik niet weg.

Het gaat inderdaad over kegelen, wij (de club) gooien uiteraard meer dan 20 maal, wij gaan voor de persoonlijke punten tellen bij 20 beurten, wanneer je bijvoorbeeld 200 punten gooit en het aantal punten van de 20ste keer 199 is zal de 199 onder de streep verdwijnen en ervoor in de plaats 200 komen.
Je hebt dus een punt meer gekregen.

Dit wil ik ook met de negens doen alleen wil ik het aantal negens delen door de 20 avonden.

Dus als er op de 20ste avond 12 negens staan en er worden er 11 gegooid zal deze niet mee gaan tellen, dat zal wel moeten om aan een gemiddelde van 20 avonden te komen.

Hoop dat dit het een beetje verduidelijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:13

P_Tingen

omdat het KAN

Het zal wel aan mij liggen maar ook na vier keer lezen snap ik er nog steeds geen kont van :/

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

heuveltje

KoelkastFilosoof

P_Tingen schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:47:
Het zal wel aan mij liggen maar ook na vier keer lezen snap ik er nog steeds geen kont van :/
Dan ligt het aan ons samen !
het gemiddelde van een X aantal negen's, lijkt mij toch vrij hoogstwaarschijnlijk een 9 :P

Maar met som.als() kun je alle negens in een rij optellen, en met aantal.als kun je alle negens tellen.
is dat wat je zoekt ?

[ Voor 32% gewijzigd door heuveltje op 09-02-2018 15:01 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:31
Ik snap het ook nog niet, maar het kan aan mijn gebrekkige kennis van kegelen liggen. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom 199 opeens 200 wordt :P
Screenshotje ging helaas niet goed. TS, ga naar de Excel pagina, druk op Print Screen, ga naar Imgur.com, druk Ctrl+V, kopieer de link die je dan krijgt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:13
Wil je nu een soort van "moving average" berekenen over 20 beurten? Dus gemiddelde over de laatste 20 beurten en elke keer als er aan de "voorkant" een beurt bijkomt valt er aan de "achterkant" een beurt af?

Visueel:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
beurt:      1    2    3    4    5 ... 17    18   19    20
negens:    [3    4    2    5    1 ...  7     1    5     2]

=> gemiddeld aantal negens = (3 + 4 + 2 + 5 + 1 + ... + 7 + 1 + 5 + 2) / 20

Vervolgens:

beurt:      1    2    3    4    5 ... 17    18   19    20    21
negens:     3   [4    2    5    1 ...  7     1     5    2     4]

=> gemiddeld aantal negens = (4 + 2 + 5 + 1 + ... + 7 + 1 + 5 + 2 + 4) / 20

Of moet er dan nog iets conditioneels gebeuren? Dus als die 4 negens in beurt 21 lager is dan het gemiddelde van beurt 1 t/m 20, dan telt beurt 21 niet mee?

Net als hierboven snap ik weinig van het score systeem dat je beschrijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/gallery/IFYGP

Hoi,
We zijn een kegel clubje van 10 personen, onderling hebben we een competitie zodat we aan eind van het seizoen een club winnaar hebben.
Dat gaat als volgt, een ieder gooit 30 ballen op een a en een b baan per baan kunnen er 15x9 kegels omgegooid worden is per baan 135 punten per twee banen 170, maar dan moet je wel verschrikkelijk goed gooien, gemiddeld ligt het aan tal punten op 120 per baan samen 240.
Bij 20 avonden heeft ieder een aantal punten gegooid zeg 1000, als je het rijtje punten bekijkt na sortering zie je de punten gegooid per avond, de beste avond staat boven aan de slechtste op plek 20, als de slechtste b.v 130 is dan moet je dus jezelf verbeteren en meer gooien dan 130, gooi je b.v 135 punten zal dit aantal de plaats in nemen van de 130 het punten totaal zal dan 135 - 130 =5 totaal punten wordt dan 1005.
Dit wat betreft de punten telling.
Daarnaast worden de gegooiden negens geteld op zich geen probleem maar het leek ons leuk om het aantal negens over die twintig avonden, uiteraard weer per persoon, te middelen.
Daar komt ie weer het zelfde als de punten telling na sorteren krijg je een rij van negens uiteraard weer de meeste negens boven aan per baan max 15 je kan dan 30 negens per avond gooien, zo kom je na 20 avonden weer uit bij een totaal, staat er boven de streep b.v 12 negens en je gooit er maar 10 dan veranderd er na sorteren niets, maar dat is niet goed die 10 moet dus op een of andere manier verwerkt worden in die 20 avonden, als je b.v een totaal punten van 400 hebt zou je dus moeten middelen over 398 punten.
Dat was een een behoorlijk eind, hoop dat het nu iets duidelijker is.
Ga nog een keer me best doen om de plaatjes boven water te krijgen, daar ik niet zo gehaaid ben in dat werk zal het wel een probleem blijven.
In elk geval bedankt voor jullie moeite, en reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 10:46
Ik moet zeggen dat je het niet heel makkelijk beschrijft. Maar als ik het goed begrijp heb je 2 dingen:

1. Je hebt iets gemaakt waarmee je een lijstje van de beste 20 avonden krijgt, het totaal van de beste 20 avonden is het totaal aantal punten. Als je een avond goed gooit valt een slechtere avond weg uit de top 20. Dit heb je blijkbaar voor elkaar.

2. Je wil iets vergelijkbaars voor het aantal keer dat er 9 gegooid wordt en dat heb je nog niet. Je wil lijstje met daarin de top20 van het aantal keer dat iemand 9 gegooid heeft. Dus als iemand vaak 9 gooit op een avond valt ook daar, de op dat moment, slechtste '9 avond' uit je top20. En van die top20 wil je een gemiddelde weten?

Waarom kan je 2 niet op dezelfde manier oplossen dan 1? Je moet het alleen lostrekken van elkaar. Je moet het aantal keren dat je 9 gooit niet koppelen aan het totaal aantal punten. Want dat is waar hij nu mis gaat als ik je verhaal goed snap: als je op een avond weinig punten gooit maar wel vaak 9 komt die 9 niet in het lijstje omdat de score van de dag niet goed genoeg is. Waarom het dan niet los zien van elkaar? Een top 20 met de beste scores die samen de totaal score bepalen. En een apart overzicht met de top20 van het aantal keer dat er 9 gegooid is per avond.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
Hoi, Rupie

Het gaat om het gemiddelde van de negens na 20 avonden, als je altijd negens die boven de streep staan en die aan punten gelijk zijn of meer zal na het sorteren het totaal omhoog gaan of gelijk blijven, het gemiddelde bij meer negens boven de streep stijgt dan.
Tot zover is er geen probleem, ga je nu negens gooien die lager zijn dan de 20ste zal na sorteren het totaal gelijk blijven immers onder de streep telt niet mee, om tot een gemiddelde te komen van die 20 avonden moeten dus ook de minderen verwerkt worden anders kom je nooit tot een gemiddelde over 20 avonden. Even een voorbeeldje het totaal aantal negens na 20 avonden is b.v 400 op de 20ste plaats onderin staat 15 , gooit men nu b.v 16 negens dan zal de 15 onder de lijn komen de 16 komt hiervoor in de
plaats het totaal negens nu 16-15 immers de 15 moet van de 16 aftrekken krijg je een totaal van 401 negens, het gemiddelde stijgt.
Als er b.v 14 negens worden gegooid zal het punten totaal hetzelfde blijven 401, dit is mijn inziens niet goed eigenlijk zou het totaal nu 399 moeten zijn 15-14.

Dus eigenlijk moet alle negens die na de 20ste avond worden gegooid ook de negens die minder zijn dan de 20ste negen meedoen met het berekenen van het totaal, gooit men minder gaat het gemiddelde omlaag gooit men meer negens gaat het gemiddelde omhoog.
Hoop dat het zo iets duidelijker is.
Weet niet of dit te regelen is met een formule, handmatig is het natuurlijk te doen, maar gemak dient de mens.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
https://imgur.com/8bt2N2S

[ Voor 74% gewijzigd door brandsmurft op 10-02-2018 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
https://imgur.com/vrp9iMu

[ Voor 24% gewijzigd door brandsmurft op 10-02-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
Toch gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvanL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:45
kan je functie aantal.als niet gebruiken, hiermee kan je aantal keren negen tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
Het tellen is geen probleem, het sorteren van de cellen van 3 tot 22 gaat ook goed, alleen wanneer er in cel 23 een 10 komt te staan, moet deze met 3 tot 22 verwerkt worden, 13 uit cel 22 min 10 van cel 23 is 3 dit moet van de 328 afgetrokken worden krijg je een totaal van 325, het gemiddelde zakt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:49
Dus per avond:
30 beurten, waarin er maximaal 30 strikes gegooid kunnen worden. (=9).
Per speler in A2:A31 de scores, B2:B31 het aantal strikes per beurt.
A32 = "=gemiddelde(A2:A31)"
B32 = "=gemiddelde(B2:B31)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
Ga het eens proberen, dank voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandsmurft
https://imgur.com/l7DOLYn

Je bedoeld B3:B22 en C3:C22????
Even kort door de bocht, ik wil de waarde uit cel 23 kolom B, wanneer deze waarde lager is dan de waarde in cel 22 Kolom B, verplaatsen middels een formule of VBA naar cel 22.

Kan dit verplaatsen ook met de hand doen, maar gemak dient de mens, en in vindt dit leuk om uit te vogelen of het kan.

Uiteraard geldt dit ook voor de andere kolommen.

[ Voor 6% gewijzigd door brandsmurft op 12-02-2018 15:18 ]

Pagina: 1