Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Korte versie: Als je de nieuwe experimentele functies van nVidia Geforce Experience hebt aangezet en Chrome start, wordt Chrome niet getoond.

Software:
  • Windows 10 versie 1709 (16299.192)
  • Chrome v64.0.3282.140 64bit
  • nVidia Geforce driver 390.77
  • nVidia Geforce Experience v3.12.0.84
Gisteravond had ik de nieuwe experimentele functies aangezet van nVidia Geforce Experience, gewoon uit nieuwsgierigheid.
Vandaag start ik mijn computer op en open Chrome. Er gebeurde niets.Vervolgens een traject gestart om te kijken wat er aan de hand is.
Reboot, herinstallatie Chrome, CCleaner, Avast antivirus, al de standaard dingen gedaan, niets hielp, dus maar wat dieper gaan kijken.
Als ik Chrome startte, dan werden er 4 achtergrond processen geopend, zonder dat er dus een chrome window opende.
Na veel experimenteren startte af en toe Chrome wel, bijvoorbeeld tijdens de installatie van Avast antivirus (heeft een optie om Chrome mee te installeren). Chrome startte dus wel indien dit vanuit een ander proces werd gestart.
Bedacht mij dat er misschien iets constant kijkt naar het starten van applicaties en besloot om Chrome.exe te hernoemen naar c.exe. Dit werkte dus.
Vervolgens dacht ik direct aan nVidia Geforce Experience en de experimentele functie die ik de avond hiervoor had aangezet.
Vinkje uitgezet, chrome.exe gestart en alles werkt weer...

Ik heb een bugreport ingediend bij zowel nVidia als Google, hoewel Google er waarschijnlijk niet veel aan kan doen.

Deze post gemaakt in de eerste plaats om jullie hierop te attenderen, mochten jullie soortgelijke problemen hebben met Chrome, of wellicht met andere applicaties.
Ik heb nog meer pc's hier, maar deze zijn allen voorzien van AMD kaarten, dus ik kan dit niet elders reproduceren.
Kan iemand van jullie met Chrome en een nVidia kaart dit misschien reproduceren?

Als ik het echt allemaal van te voren wist...