Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidsol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-11-2024
Dag allen,

ik heb een beetje rond gezocht maar kom niet heel veel (verschillende) info tegen.
ik ben zelf absoluut niet thuis in processors en hoe alles hiervan werkt. Youtube help een aardig handje mee maar mogelijk dat hier mensen mij iets meer uitleg en advies kunnen geven?
Eigenlijk heb ik een vrij duidelijke vraag.

Ik heb momenteel een FM2+ socket en naar mijn idee een dikke miskoop hierin gemaakt. De (volgens mij) hoogst presterende CPU/APU is de AMD A10 7890K - 4.1 GHz. Is dit niet zo, dan hoor ik dit graag.

Daarnaast ben ik tegen gekomen dat het mogelijk is om een FM2 wel in een 2+ te zetten maar niet andersom. naar mijn idee zijn er geen fm2's die hoger presteren dan de 2+
Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze APU. op dit forum kom ik slechts 1 bericht hierover tegen op tweakers.

Of Is het simpelweg verstandiger voor een upgrade om een ander MOBO te installeren met hierop een socket voor een (mogelijk) betere processor. Mochten er in de toekomst geen nieuwe FM2+ cpu's worden gemaakt dan lijkt een overstap sowieso verstandiger?

graag jullie mening en ideeën.
Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:10
Welke processor heb je nu?
Wat wil je doen met je pc?
Waarom wil je upgraden?
De A10 7890K is inderdaad de beste processor die past op FM2+

Het grote voordeel van deze processor was destijds dat de ingebouwde gpu een aardig stuk sneller was dan wat je kreeg in concurrent Intel.
Wat je ook nog kon doen is een R7240/R7250 combineren met de ingebouwde gpu voor '' hybrid crossfire '', je kon dit ook nog doen met andere, snellere R7 videokaarten maar dat heeft uiteindelijk niet zoveel zin.

Inmiddels evenaren de ingebouwde graphics van Intel min of meer en liep de processor destijds al ver achter in processorkracht en doet het dat nu nog meer.

Hier is nog een review: https://nl.hardware.info/...-review-amds-nieuwste-apu

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Tribits

Onkruid vergaat niet

Belangrijkste vraag van mijn kant is waarom je de CPU wilt upgraden. Wanneer/hoe merk je dat de prestaties tekort schieten? Die APU levert geen top prestaties, maar zou voor de gemiddelde toepassing namelijk nog wel moeten voldoen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:16

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Wat wil je doen met die pc? Apu's zijn een miskoop kun je net zo goed een coffee lake aanschaffen. Voor internet en mail is dit prima bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Controleer wel even of de VRM’s op je moederbord wel de temperaturen aankunnen met die nieuwe CPU ? Straks worden deze te warm en gaat je CPU throttlen waardoor je per saldo slechtere prestaties kan krijgen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidsol
Ik game vooral veel. Lol csgo pubg de bekende games. Daarnaast heb ik op mn 2e scherm vaak live sport opstaan. Ik heb er een gtx 680 kaart in en daarom lijkt mij een Apu overbodig(zo niet dan hoor ik dit graag).
Alles draait prima alleen de processor zit altijd tussen de 85 en 100%. Vadaar een mogelijke upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidsol
JohanNL schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:02:
Welke processor heb je nu?
Wat wil je doen met je pc?
Waarom wil je upgraden?
De A10 7890K is inderdaad de beste processor die past op FM2+
...............
Hierbij de gegevens
AMD FM2 a8 7600QC 3.1 ghz
MSI a68 Grenade
8GB Crucial ddr3
Geforce GTX 680
750WATT voeding
[windows 10]

Ik game vooral veel. Lol csgo pubg de bekende games. Daarnaast heb ik op mn 2e scherm vaak live sport opstaan. Ik heb er een gtx 680 kaart in en daarom lijkt mij een Apu overbodig(zo niet dan hoor ik dit graag).
Alles draait prima alleen de processor zit altijd tussen de 85 en 100%. Vadaar een mogelijke upgrade

[ Voor 28% gewijzigd door Hidsol op 12-02-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:10
Hidsol schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:07:
[...]

Hierbij de gegevens
AMD FM2 a8 7600QC 3.1 ghz
MSI a68 Grenade
8GB Crucial ddr3
Geforce GTX 680
750WATT voeding
[windows 10]

Ik denk inderdaad ook dat zo'n APU niet veel zin heeft in jouw situatie aangezien je al een GTX 680 hebt.
Daarnaast zijn al die FM2 processoren niet zo snel en heb je nu al een vrij snelle zitten voor die socket, zo'n A10 7890K zal wel net even wat sneller zijn maar niet heel veel.
Beter kijk je naar een heel ander platform zoals AMD Ryzen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidsol
JohanNL schreef op maandag 12 februari 2018 @ 17:16:

........A10 7890K zal wel net even wat sneller zijn maar niet heel veel.
Beter kijk je naar een heel ander platform zoals AMD Ryzen.
Thanks! ga ik daar eens even in verder zoeken.
Pagina: 1