Wat denken jullie dat een partij als inkoopautos.com precies met auto's doet die veel schade en defecten hebben? Ik twijfel tussen repareren, naar de sloop brengen of direct verkopen aan een opkoper (maar weet niet zeker of mijn auto nog iets waard is).
Vraag
Alle reacties
Zij zíjn "opkoper". Repareren zullen ze niet zelf doen, en naar de sloop brengen kun je beter zelf doen.
Dus: waarschijnlijk zeggen ze tegen jou 'die auto is normaal 4.000 waard maar heeft voor 3.000 aan schade. Dus je krijgt nog 1.000 voor die auto.' Vervolgens gaat die auto ongerepareerd op transport naar het voormalige Oostblok of nog verder, naar Azie of Afrika. Daar wordt de schade voor 1.000 gerepareerd en wordt de auto verkocht voor 3.000. Dat is het verdienmodel van clubs als inkoopautos.com of ikwilvanmijnautoaf.nl.
Dus: waarschijnlijk zeggen ze tegen jou 'die auto is normaal 4.000 waard maar heeft voor 3.000 aan schade. Dus je krijgt nog 1.000 voor die auto.' Vervolgens gaat die auto ongerepareerd op transport naar het voormalige Oostblok of nog verder, naar Azie of Afrika. Daar wordt de schade voor 1.000 gerepareerd en wordt de auto verkocht voor 3.000. Dat is het verdienmodel van clubs als inkoopautos.com of ikwilvanmijnautoaf.nl.
Als je een auto verkoopt met een defect dan wordt je vaak een poot uitgedraaid qua biedingen. Althans als het een groter defect is.
Sowieso als je zoekt op ervaringen met van die opkoop sites lees je behoorlijk slechte verhalen. Mooi bod via internet of telefoon en dan in het echt ver daaronder gaan zitten.
Sowieso als je zoekt op ervaringen met van die opkoop sites lees je behoorlijk slechte verhalen. Mooi bod via internet of telefoon en dan in het echt ver daaronder gaan zitten.
Rondbellen in je woonplaats naar diverse opkopers en horen wat ze bieden.
En veel schades/defecten? Grote/prijzige reparaties?
En veel schades/defecten? Grote/prijzige reparaties?
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Met die websites krijg je hoe dan ook maar een fractie van de waarde. Gewoon bij wegblijven.
Bel een paar opkopers, zet hem op marktplaats met een eerlijke omschrijving.
Bel een paar opkopers, zet hem op marktplaats met een eerlijke omschrijving.
Ik heb een keer via Marktplaats mijn '90 Suzuki Alto verkocht, welke een terugkerend probleem met de koeling had. Mijn auto werd bij mij thuis opgehaald door een vriendelijke medewerker van dat willekeurige bedrijf. Ik heb hem gevraagd wat ze met de auto gaan doen, en wist mij te vertellen dat ze de auto in tweeën delen. De voorkant (motor) gaat in zijn geheel naar het Oostblok en wordt daar uit elkaar gehaald en in onderdelen verkocht. De achterkant ging naar de schroot.
Klonk best aannemelijk
Klonk best aannemelijk
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
niet repareren en kijken waar je de beste prijs krijgt....
Ik wil je Testarossa wel overnemen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat hangt er van af van het soort reparatie, en van wat je ervoor moet betalen. Als je zelf wat kunt omschroeven met gebruikte onderdelen kan dat nog wel interessant zijn.. bijvoorbeeld iets als een lekkende radiateur ga je enorm in de prijs terugzien. Maar als je het voor het tienvoudige van de radiateur-sloopprijs laat vervangen bij de dealer met originele onderdelen en tegen werkplaatstarief heb je een iets ander verhaal.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()