| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 845 Boxed (low noise cooler) | € 42,25 | € 42,25 |
| 1 | MSI A78M-E45 V2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire Radeon RX 480 8GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Carbide 200R | € 55,50 | € 55,50 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 30,- | € 30,- |
| 4 | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 77,50 | € 310,- |
Ik zoek een CPU/MOBO upgrade
De CPU moet (veel) sneller zijn dan de veredelde laptopprocessor die ik nu heb. Ik heb 16GB (4x4 dus een mobo met 4 sloten) aan DDR3 1866mhz geheugen, het zou mooi zijn als ik dat kan blijven gebruiken. Er past max een mATX mobo in mijn kast. AMD of Intel maakt mij niet veel uit.
Budget is ongeveer 200 euro
Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een snellere CPU (en mobo) te kopen. Het liefst zou ik de rest van mijn componenten inclusief het geheugen opnieuw gebruiken. Tweedehands is zeker een optie! AMD of Intel maakt niet uit. Ik heb alleen geen idee of er een proc te krijgen is die werkt met 1866 mhz DDR3 die mij veel extra power geeft voor een minimaal budget.
Gebruik:
Ik speel zoals velen aardig wat PUBG en mijn CPU is, naar mijn idee, niet krachtig genoeg om te spelen. Solo gaat prima tot het wat drukker wordt en dan het is een slide show. Helemaal frustrerend in squad games.. Ik ben niet op zoek naar het snelste van snelste. Gamen in 1080p is genoeg voor nu, budget voor 4k is er niet.
De keus die ik op dit moment probeer te maken is deze:
- Ik wacht (en spaar) nog enkele maanden en ga voor de nieuwe Ryzen en koop dan een nieuwe proc, mobo en geheugen.
- Ik doe nu een quick en cheap upgrade van mijn proc en mobo en ik kan weer een jaar vooruit.
Ik ben erg benieuwd of er een valide upgrade is voor wat ik zoek.
Edit: het snelste wat er voor mijn huidige socket te krijgen is, is een X4 880k. Dat verschil is minimaal: https://www.cpubenchmark....php?cmp[]=2747&cmp[]=2721
Edit 2: Als ik kijk naar nieuw spul dan kom ik deze combo tegen: pricewatch: Intel Core i5-7400 Boxed en pricewatch: Asus H170M-E D3 Is boven budget maar ik vraag mij af of dit werkt met mijn geheugen?
[ Voor 7% gewijzigd door engessa op 09-02-2018 11:36 ]