Prijs ramen vervangen gestegen?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37
Vorig jaar heb ik mijn ramen (dubbelglas) laten vervangen voor HR++ U1.0 glas. Het waren 11 ramen met ongeveer 10m2 aan oppervlakte + 4 ventilatieroosters erin van Ducoline.
Het glas is Pilkington Optifloat met Optilam Therm S1 glas.
Alle werkzaamheden werden gedaan voor €2250,-

Nu heb ik bij deze glaszetter een offerte opgevraagd voor dezelfde ramen maar dan boven.
Het gaat om 2 ramen van zo'n 100x80cm, 1 raam van 60x60cm en 1 zolderraam van 50x50cm (hiervan moet ook het hout vervangen worden.

Offerte:
Afbeeldingslocatie: https://s6.postimg.org/if878t1yp/glas_boven.jpg

De prijs valt me erg tegen! Nu heb ik 2 weken terug bij 3 andere glaszetters een offerte opgevraagd, maar nog niks van gehoord. Ik vraag me af of deze prijs wel een beetje reeel is, of zijn de glasprijzen enorm gestegen?
Heb aangeven dat ze het voor €1000,- mochten doen maar daar gingen ze niet in mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 09-02-2018 11:07 ]

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:02
Vraag het de glaszetter?

Een groter project is natuurlijk meer korting als kleinere projecten
Daarnaast moet je nu rekening houden met het aanpassen van een kozijn, bewerkelijk en duur klusje qua uren
En wat dacht je van steigerkosten voor de bovenverdieping?

[ Voor 12% gewijzigd door FabianGTI op 09-02-2018 11:08 ]

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-12 14:59
Denk dat relatief groot deel van de kosten zitten in het leveren van een nieuw raam incl. plaatsen en het oude raam eruit halen. Ook al is het een klein raam, werk is bijna hetzelfde als voor een groter raam.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:19
Glas op een bovenverdieping vervangen is duurder, omdat er vaak steigers moeten worden gebouwd.

Vraag elders nog een paar offertes aan.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Binnetie
T i M schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:07:
Denk dat relatief groot deel van de kosten zitten in het leveren van een nieuw raam incl. plaatsen en het oude raam eruit halen. Ook al is het een klein raam, werk is bijna hetzelfde als voor een groter raam.
Ik wil ze nog even vragen wat alleen het leveren van dit raam met houtwerk kost. Mijn pa wilde wel een raam maken maar die is druk met andere projecten. Het huidige zolderraam is helemaal verrot.
Maar dit raam vervangen kunnen ze op de werkplaats al klaarmaken, bij mij hoeven alleen de scharnieren en de veiligheidsklemmen eraf geschroeft te worden en met dezelfde scharnieren zetten het raam zo weer vast.

• Binnetie
JukeboxBill schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:08:
Glas op een bovenverdieping vervangen is duurder, omdat er vaak steigers moeten worden gebouwd.

Vraag elders nog een paar offertes aan.
Volgens mij deden ze dit verderop in de straat met 2 ladders. Ze heizen met z'n 2 het raam omhoog en zetten deze erin. Ik heb de maten ruim aangehouden (zal het dit weekend eens nameten).

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:47

orf

Een meranti raam zal een flink deel van de kosten zijn.
Binnetie schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:11:
[...]

Volgens mij deden ze dit verderop in de straat met 2 ladders. Ze heizen met z'n 2 het raam omhoog en zetten deze erin. Ik heb de maten ruim aangehouden (zal het dit weekend eens nameten).
Een ladder mag niet als werkplek gebruikt worden door een professional.

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-12 10:47
Op basis van de geleverde informatie vind ik je vorige offerte vrij fors, en de nieuwe wel meevallen.

Ik vermoed dat je nieuwe raam hierbij een groot deel van de offerte prijs is.
Daarnaast moet je met het berekenen van vierkante meters glas altijd een minimaal van 0,5m2 per glasplaat rekenen. (dit kan hoger zijn ligt aan de leverancier.)
Verder moet HR++ glas incl glaslatten voor maximaal €125,- per m2 wel geleverd en geplaatst kunnen worden. Uiteraard kan dit hoger zijn met kleine hoeveelheid.
De ducoline kost ongeveer €100,- per m1.

Dus even op basis van je eerste bericht.
Glas geleverd en geplaatst.
2.6x 125= €325,-
2x ducoline = €200,-
Nieuw meranti raam €350,-
Kleine werkzaamheden €100,-
slopen / afvoeren €100,-

Bij elkaar ongeveer €1300,- incl btw

Hierbij heb ik het werk niet gezien.

Persoonlijk zou ik altijd een gespecificeerde offerte willen. Om verwarringen zoals dit te voorkomen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Binnetie schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:11:
[...]

Was dat dezelfde partij? Want voor dit soort werk ga je met steigers werken en niet op een laddertje balanceren.

Overigens, hij laat alles in de grondverf?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Binnetie
Ze laten de boel in de grondverf omdat ik in april de woning laat schilderen (overigens door een andere schilder). Deze wilde al in het najaar komen, maar ik wilde eerste de ramen vervangen hebben en de werkzaamheden zijn in overleg verplaatst naar april.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het badkamerraam dat vorig jaar bij mij op de eerste verdieping geplaatst werd, ging helemaal van binnenuit. Daar is geen ladder of steiger aan te pas gekomen.

Maar ik vind het een beetje appels met peren vergelijken. Het ene raam is het andere niet.

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 09-02-2018 11:56 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Er worden gewoon weer woekerprijzen gevraagd. Je kunt natuurlijk ook voor een honderd euro glas halen en er het er zelf inzetten,

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:20
Is je vorige vervanging niet toevallig nog onder het lage btw tarief van 6% gedaan?

• Binnetie
robvdheijden schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:42:
Op basis van de geleverde informatie vind ik je vorige offerte vrij fors, en de nieuwe wel meevallen.

Ik vermoed dat je nieuwe raam hierbij een groot deel van de offerte prijs is.
Daarnaast moet je met het berekenen van vierkante meters glas altijd een minimaal van 0,5m2 per glasplaat rekenen. (dit kan hoger zijn ligt aan de leverancier.)
Verder moet HR++ glas incl glaslatten voor maximaal €125,- per m2 wel geleverd en geplaatst kunnen worden. Uiteraard kan dit hoger zijn met kleine hoeveelheid.
De ducoline kost ongeveer €100,- per m1.

Dus even op basis van je eerste bericht.
Glas geleverd en geplaatst.
2.6x 125= €325,-
2x ducoline = €200,-
Nieuw meranti raam €350,-
Kleine werkzaamheden €100,-
slopen / afvoeren €100,-

Bij elkaar ongeveer €1300,- incl btw

Hierbij heb ik het werk niet gezien.

Persoonlijk zou ik altijd een gespecificeerde offerte willen. Om verwarringen zoals dit te voorkomen.
Minimale afname is inderdaad 0,5m2, dat betekend dat ik voor 2 ramen wat meer betaal voor het glas omdat deze onder de 0,5m2 komen. Heb ze ook in mijn reactie per e-mail terug of ze gebruik maken van een stijger of niet. Dit kost natuurlijk ook geld en tijd om het om te bouwen.
Bij een ander huis in de straat deze het met ladders, mogelijk dat ze hier gedoe mee gehad hebben en daardoor altijd met steigers werken (dit was een jaar of 2 terug).

• Binnetie
Thijs8472 schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:05:
Is je vorige vervanging niet toevallig nog onder het lage btw tarief van 6% gedaan?
Zou kunnen, maar nu staat ook in de offerte:
BTW.
Genoemde prijzen zijn inclusief BTW. (21% BTW materiaal en 6% BTW arbeid)

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12 15:59

Metalfreak

Hoije woh!

orf schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 11:17:
[...]

Een ladder mag niet als werkplek gebruikt worden door een professional.
Vertel dat diegene eens die bij ons de rolluiken geplaatst heeft. Ik ging toen ook uit van een steiger, maar hij begon te lachen en zei al dat dan de prijs toch wel een stuk hoger ging worden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Binnetie
Ik heb reactie gekregen:
Het glaszetten + alle bijkomende werkzaamheden: €933,80
Het nieuwe raam incl. glas + zetten op zolder: €417,45

Op zich maakt dat de prijs wat inzichtelijker en kan ik zeggen voor €1200,- mogen ze het uitvoeren. Prijs nu is €1351,25
Als ik online raam laat maken ben ik zo'n €225,- kwijt incl glas kant en klaar moet ik hem er zelf in zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 15-02-2018 13:37 ]

• FabianGTI
Binnetie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:11:
Als ik online raam laat maken ben ik zo'n €225,- kwijt incl glas kant en klaar moet ik hem er zelf in zetten.
Nou, dan doe je dat toch lekker! d:)b :')

• Binnetie
FabianGTI schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:45:
[...]

Nou, dan doe je dat toch lekker! d:)b :')
Het nadeel is dat het dan niet wordt zoals de rest van de ramen en ik geen geen keus heb welk ik er in wil.

• FabianGTI
Oh wacht, zou dat dan misschien de reden zijn waarom je huidige glaszetter een hogere prijs vraagt, aangezien het geen standaard raam is ? ;)
En de glaszetter mag natuurlijk ook geen uren rekenen voor het nieuwe kozijn plaatsen?

Ik zou je internetvoorbeeld niet als voorbeeld naar je glaszetter gebruiken...

• Binnetie
Nee dat begrijp ik. Daarnaast speelt de gunfactor. Het is een standaard raam, maar ze hebben bij al mijn ramen van een sponning van 9mm naar sponning met 15mm gegaan om de isolatiewaarde van 1.0 te kunnen halen. Hierdoor passen de ze glaslatten aan die iets over het kozijn vallen. Anders zouden ze alle kozijnen moeten gaan verruimen.
Die 50 euro die ze dan nog duurder zijn gun ik ze. Daar zit dan het plaatsen van het raam in (dat moet ik anders zelf doen).

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:37
Een hele belangrijke factor is hier nog niet genoemd. De agenda's van goede vakmensen zijn anno 2018 veel voller dan in 2016-2017. Er is minder druk om klussen binnen te halen. Geef jij geen opdracht voor de prijs die de vakman vraagt, dan gaat hij wel voor een ander aan het werk die wel zijn prijs wil betalen.

Goede vakmensen hebben momenteel de klussen voor het uitkiezen. Korting? Je mag blij zijn dat ze nog ruimte in hun agenda willen reserveren.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Binnetie schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 13:11:
Ik heb reactie gekregen:
Het glaszetten + alle bijkomende werkzaamheden: €933,80
Het nieuwe raam incl. glas + zetten op zolder: €417,45

Op zich maakt dat de prijs wat inzichtelijker en kan ik zeggen voor €1200,- mogen ze het uitvoeren. Prijs nu is €1351,25
Vergeet ook niet dat er iets van een 20-30% extra marge in zit voor de baas, bovenop de winst. Als er een ruit sneuvelt, kras op de raam, schade of gewoon verkeerd gemeten.

Als alles goed verloopt heeft de baas +30%, als er iets verkeerd gaat heeft de klant stiekem het zelf betaald.

Dat + uren + fout-mageres + materiaal + winst + uitrijkosten etc betaal je niet als je je raam zelf opmeet en ergens besteld en zelf plaatst.

De Nederbelg !

• Binnetie
Zit wat in. Van mijn vorige ruiten waren er 2 die na een half jaar vlekjes tussen de ramen in lieten zien. Kosteloos vervangen en geplaats.
Heb uiteindelijk een prijs van 1175 euro afgesproken.
Pagina: 1