Brother printer lade probleem, kan lade 2 niet selecteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-03 13:17
Erg vreemd probleem. Ik heb een Brother printer HL-L8260CDW, gloednieuw.

Geinstalleerd op 1 windows 10 x64 computer. Werkte prima.

Toen bleek dat er een extra lade toch wel handig was, vanwege de functie eerste pagina uit lade 1, rest uit lade 2.

Met het officiele printer pakket drivers van Brother geinstalleerd op 3 anders windows 10 x64 pc's met exact hetzelfde pakket. Ik krijg dan ook direct na installatie bij de voorkeursinstellingen een optie tot het kiezen van lade 2.

maar bij die eerste computer niet, wat ik ook doe, wat ik al gedaan heb

-verwijderen printer en opnieuw toevoegen (ook na herstart)
-de andere generieke drivers installeren, maar werkte ook niet
- alle brother aanstuursoftware verwijderen, ook uit programa data en register, en opnieuw installeren, werkt ook niet.
- uninstall programma van brother zelf gedraaid, en alles opnieuw geinstalleerd
- printer zelf herstart
- en tot slot, en dat vind ik nog wel het raarst, na het toevoegen van de printer, kan ik bij de apparaat instellingen wel lade 2 toevoegen als extra lade, echter pakt hij dan toch de MF-lade als eerste.
- als toevoeging op vorig punt, als ik alles dan uit lade 2 probeer te printen, dan pakt hij toch weer de MF-lade. (ook geselecteerd A4 formaat)

het lijkt wel alsof er instellingen toch ergens bewaard worden en/of de tweede lade helemaal niet gevonden wordt. Ik had de printer ook een specifieke naam gegeven, en die pakt hij namelijk ook steeds weer op na een herinstallatie.

Een herinstallatie van het hele systeem gaat me net even iets te ver. Te meer, omdat het dus op de andere 3 systemen wel werkt.

Iemand een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Timmeah op 09-02-2018 11:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-09 10:18

Dograver

>> Insert Title Here <<

Verwijder eens alle printers, drivers en software.
Als je daarna ook checkt of alle registerwaarden daadwerkelijk verdwenen zijn via

Lokaal: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Print\Printers\

Netwerk: HKEY_CURRENT_USER\Printers\Connections\

Indien je nog registraties van de oude printer ziet staan deze volledige sleutels verwijderen.

Dan eens opnieuw installeren.
Zowel bij voorkeursinstellingen ALS standaardinstellingen die extra printerlade toevoegen en instellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Dograver op 09-02-2018 15:55 ]

PSN-ID Dograver